30 Kasım 2022 Çarşamba

30 Kasım Çarşamba

 * Radyoda sabah programında dinliyordum. David Garrett ve İtzhak Perlman çalıyordu. 
Meğer, David Garrett, Julliard Müzik Okulunda İtzhak Perlman'ın öğrencisiymiş. 
Dmitri Shostakovic'in  iki keman ve orkestra için  I. Prelude'ünü  Franck van der Heijden'ın düzenlemesiyle hocasıyla birlikte çalmışlar.  

** Sonra ruhum yere indi, mutfağa gittim, kahvaltımı yaparken dün fotoğrafını gördüğünüz kabakları seyrettim. İlham geldi, onları çorba yapmaya karar verdim. Bu kabakların adı meşe palamutu kabağı imiş. Bence, kabakların tadı az olduğu, çiğini yerken daha çok  meşe palamutu yer hissi verdiği için bu ismi vermişler. 

*** Öğlende ve sonrasında iki kez yakın çevre mahalle turu attım. 
Gönül sahile inmek istiyordu, ne var ki annemin üst kat komşusu arayıp, annemi ziyarete ve  oğlum için hayırlı olsun demeye gelmeyi arzu ettiğini söyleyince, turu kısa kesip eve döndüm.
Çay saati, sohbet, muhabbet derken gün akşam oldu.



Dip Not:
Balkabağı Çorbası
Dünkü kabakların büyük olanını, bir orta boy patates, bir orta boy kuru soğan, beş diş sarmısak ve bir kırmızı kapya biberi ile zeytinyağında soteledim.
Et suyu eklenmiş kaynayan suya sotelenmiş sebzeleri attım, biraz zencefil, zerdeçal, karabiber, kırmızı biber, tuz ekledim.
Kaynayınca blenderla bızzztttladım, pek güzel oldu.

6 yorum:

  1. Selam elinize sağlık afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Zehra. :)
      Benden de sevgiler, çok. :)

      Sil
  2. balkabağı çorbasını ozi bey de sever. haftaya gidince yapayım bari, iyi hatırlattın şekercim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap Şulem yap, bu kabakların tadı az olunca çorbaya daha çok yakıştı, bence. :)

      Sil
  3. Evet onun öğrencisi ;) Öyle öğretmene böyle öğrenci aaaaah!
    Ellerine sağlık, içenlere de afiyetler olsun! Buralıların hokkaido kabağından yaptıkları bir çorbayı da ben yazayım, belki onu da denersin: bir hokkaido kabağını küp küp doğruyoruz, biraz yağ, 1 soğan eşliğinde, tuz, zencefil karabiber ile biraz bulyonlu suyla güzelce haşlıyoruz. Blenderdan geçirirken yarım kutu sıvı krema (çorbalık krema şekersiz normal olan) ekliyoruz. Bir taşım daha kaynatıp üzerine biraz iç kabak çekirdeği, ekmek kırığı ve kıyılmış ince maydonozla servis ediyoruz! :) Bizde artık mevsimi geçti ama sizde devam ediyor olabilir belki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam yetenekli ama, tarzı farklı diyerek konuyu bağlayalım. :))
      Çorba tarifine teşekkürler, evet kardeşim de kabak çorbasının üzerine
      kabuksuz kabak çekirdeğini tavada çevirip ekler, ayrı bir lezzet veriyor. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!