28 Kasım 2022 Pazartesi

28 Kasım Pazartesi

 * Uyanırken önce gördüğüm rüyayı hatırlamaya çalıştım, beceremedim, uçup gidivermiş. Oysa, sanki macerası olan bir rüya görmüştüm, hatırlayabilseydim iyiydi.
Biraz 4'e kadar say nefes al, 7'ye kadar say nefes tut, 8'e kadar say nefes bırak egzersizi yaptım. Anlaşılan nefes egzersizi zihnimi açtı ve aklıma  gelen düşünce " kaç zamandır biriken işleri yazıp listeleyeyim,  bir dolu iş var bekleyen" oldu. 
Şöyle düşünüyorum; ne zaman kafama üşüşen düşünceleri yazıp sıraya sokarsam, işler sanki kendiliğinden hallolmaya başlıyor. Nitekim,  "yazarsan hallolur" düşüncem meyvesini verdi ve kaç haftadır yaptırılmayı bekleyen banyodaki klozetin sifonu bugün tamir edildi.

** Sabah egzersiz yaparken radyoda klasik müzik dinliyordum, Trompetçi Alison Balsom'un bir albümünden parçalar çalıyordu. Şunu bir örnek olarak ekliyorum.  
Daha sonra başka eserleri yorumladığı videoları da izledim, dinledim. Kadın sanatçıların daha çok erkek sanatçıların çaldığı müzik aletlerinde de çok başarılı olması ayrıca hoşuma gidiyor. Dinlemek isterseniz, buradan devam edebilirsiniz. 

*** Öğleden sonra biraz yürüyüş de yapmak bahanesiyle alışverişe çıkmıştım. Markette, son kullanma tarihi yaklaşmış sevdiğim bir yoğurtta indirim etiketi vardı, aldım, ödedim. Sonra bir şeytan dürttü, marketin dışında fişe baktım - bu esnada  market çıkışı elindeki fişe bakan insanların  kazıklanmış olma duygusunu yaşıyordum- ve vaatedilen indirimin yapılmadığını gördüm. Üşenmedim markete döndüm ve indirime ne olduğunu sordum. Meğer, indirim etiketi olanlarda indirim varmış! O ne saçmalık öyle?
Dolaba yoğurtları yığmış "indirim" ilanı vermişsiniz, bir zahmet tümünü etiketleyin, hepsinin son kullanma tarihi aynı! Neyse, uzatmadım elimdeki yoğurdu iade ettim, etiketli olanı aldım, çıktım.



Dip Not:
Notos Öykü İki Aylık Edebiyat Dergisi, Sayı:94 Kasım-Aralık 2022
Kaç zamandır edebiyat dergisi okumuyordum, bugün Çehov başlığını görünce hemen aldım.

4 yorum:

  1. ay ne saçma olmuş bu indirimli yoğurt olayı! ben almaktan vazgeçip kendimce onları cezalandırabilirdim sanırım!
    yazma işi önemli gerçekten. benim bilgisayarın ana ekranına yapıştırılmış sanal post-it uygulaması beni kurtarıyor mesela

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın canım, onları cezalandırmak da bir seçenek, ancak o vakit de yoğurttan olacaktım, değiştirme işlemi oldukça teferruatlı olmasına rağmen, değiştirdim ben de. :))

      Sil
  2. Bu indirim meselesini ne yazık ki pek çok sektördeki işyerleri kötüye kullanıyor. Muhtemel ki alıcı da dikkat etmiyor ya da umursamıyor ve bu iş yıllardır sürüp gidiyor. Bizim sektörde devlet ihallerinde nelerle karşılaştığımı bir yazsam, tabbi ki birşey olmaz, çünkü hiçbir zaman olmadı; avanta zincirini kırmak pek zordu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İndirimler genellikle kandırım şeklinde oluyor, değil mi Sevgili Okul Arkadaşım?
      Gerçekten her sektörde böyle cambazlıklar eksik değil. Yılmayıp mücadele etmek gerek, ancak insanın her zaman öyle bir sabrı olamıyor, maalesef.

      Sil

Hoşgeldiniz!