27 Kasım 2022 Pazar

27 Kasım Pazar

 * Nasıl oldu da Kasım ayından geriye üç gün kalıverdi, hiiiç anlamadım. 
Sanki daha dündü, insanlar "yeni ay başlıyor Kasım'da aşk başka mıymış göreceğiz" geyikleri yapıyordu. Buyurunuz, Kasım da bitiyor, dört hafta sonra da 2022 için benzer sözler söyleyeceğiz muhtemelen; bir yıl daha bitti, nasıl geçti anlamadım, geçti ama sen bir de bana sor nasıl geçti, filan falan ...
Yılın muhasebesi için vakit var daha, onu atlıyorum bugünlük.

** Bugün kitap kulübümüzün toplantısı vardı, dün arkadaşımız hatırlatmasaydı unutmuştum gününü. Daha önce okuduğum bir kitabı konuşacaktık, okuyup bitireyim kitabı stresi yaşamadım, o nedenle. Kitabımız bu sene Nobel alan Fransız yazar Annie Ernaux'un "Seneler" romanıydı. Seneler hakkında daha önce iki kez yazmıştım, tekrarlamayayım, kulüpteki arkadaşlar da beğenmişler, kitabı ben önermiştim, okuyanların beğenmeleri beni mutlu etti.
Bu arada, Annie  Ernaux'un Babamın Yeri novellasına  dün başladığımı yazmıştım, az önce bitirdim ve yine satırların altını çizerek okudum ve son sayfayı takdirle kapattım. Şimdi sırada "Boş Dolaplar" var. 

*** Öğleden sonra yurt dışındaki kuzenimle biraz konuştuk. Aralık başında memlekete gelmeyi düşünüyorlar, nerede kalsalar konusunda biraz görüş alışverişi yaptık. Geçen defa kaldıkları otelden -üstelik adı sanı olan bir yer- hiç memnun kalmamışlar, turist kazıklamaya yönelik tutumlarından özellikle bunalmışlar, o nedenle neresi olur konusu üzerinde düşündük. 
Memleketimizin halleri işte, mi demeli?



Dip Not:
Kasım ayından, vapurlu bir İstanbul'dan,

6 yorum:

  1. babamın yerini bende yeni okudum blogta yazdım
    boş dolaplar da sıra bekliyor

    YanıtlaSil
  2. ben daha başlayamadım kitaba, ne ayıp :( başlayacağım ama tez vakitte, söz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayıp değil canikom, bir dolu kitap okudun boş durmuyorsun ki! :)

      Sil
  3. Annie Ernaux'u ilk defa okuyacağım. Kıbrıs'a dönerken Boş Dolapları atmıştım çantama. sırasını bekliyor. Şimdi elimde Mahir Ünsal Eriş'in Gaip'i var. Bitince yazarım nasıl olduğunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneler'i ve Babamın Yeri'ni keyifle okudum, Boş Dolaplar azz sonnaa! Belki eş zamanlı okuruz. ;)

      Sil

Hoşgeldiniz!