3 Ekim 2022 Pazartesi

3 Ekim Pazartesi

* Sabah annemle kahvaltı sonrası çay keyfi yaparken hafta sonunu saatli maarif Takvimi yapraklarını okuyordum, Cemal Süreya'nın "Keşke yalnız bunun için sevseydim seni" cümlesiyle son bulan 20 şiirinden bir tanesini okudum. 

BİR ÇİÇEK 
Bir çiçek duruyordu, orda, bir yerde, 
Bir yanlışı düzeltircesine açmış; 
Gelmiş ta ağzımın kenarında 
Konuşur durur. 
Bir gemi bembeyaz teniyle açıklarda, 
Güverteleri uçtan uca orman; 
Aldım çiçeğimi şurama bastım, 
Bastım ki yalnızlığımmış. 
Bir başına arşınlıyor bir adam mavi treni 
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.

Çok güzel değil mi? Şiirlerin tümünü okumak isterseniz burada bir aradalar. 
Ben dinlemek isterim derseniz, onun için şöyle bir link bırakabilirim. 

** Bu ayın gökyüzü olaylarını öğrenmek ister misiniz? 
"Gökyüzü olayları" tanımı bazen yanlış anlaşılabiliyor, astrolojik olaylar sanılabiliyor. Onunla da ilgilenirim o ayrı konu da, bu defaki sorumun cevabı astronomiyle ilgili olanı. 
Mesela   jüpiter gökyüzünde parlamaya devam ediyor, satürn de yakınlarında, onlara mars da katılacak ve ay sonuna doğru bir güneş tutulması var. 
Ayrıntısı için yazının linkini buraya bırakıyorum. 

*** Öğlene doğru evdeki eskiyen misafir terliklerinin yenisini almak amacıyla sokağa çıktım. Odur budur derken, kendimi caddede buldum. Sonuç olarak terlik aldım ve fakat yanı sıra kitapçıya uğrayıp kendime kitap  da aldım. 
Ohh, şimdi fırsat buldukça okuyacağım kitaplarım elimin altında, mutluyum.



Dip Not:
İşte kitaplarım,
Bir ikisini veya hepsini okuyanlarınız vardır mutlaka,

6 yorum:

  1. Katedral'i okudum, ki yazarın yıllar önce başka bir kitabını da okumuşum meğerse:) Müthiş öyküleri var, sanki komşularmış, hayatımızdan birileriymiş gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh tamam, referansımız kuvvetli! Keyifli okumalar kendime. :))

      Sil
  2. Salinger’in çavdar tarlasında çocuklar (eski adıyla gönülçelen) i başucu kiraplarımdan biridir ;)
    Güneş tutulması mı eyvah…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım, "Gönülçelen"i yıllar önce okudum. Bakalım Çavdar tarlasında Çocuklar adıyla okurken hatırlayabilecek miyim? ;)

      Sil
  3. güne başlamak için ne güzel oldu cemal süreya :) ellerin dert görmesin ekmekçim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol cancağızım, ezbere bilmesem de, çok severim bu seriyi. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!