27 Eylül 2022 Salı

27 Eylül Salı

 * Bu sabahın izlencesi, Neşet Ertaş'ın ölümünün 10. yıldönümü nedeniyle yapılmış bir belgeseldi. 
Dün haberlerde Neşet Ertaş'ın hayatını anlatan bir film çekildiğini ve film yapımcılarıyla Ertaş ailesi arasında filmin çekilmesi, yayınlaması konusunda çekişme yaşandığını okumuştum. Bu haberden sonra belgesel daha çok ilgimi çekti, ancak haliyle belgeselde haberde söz edilen çekişmeye dair bir iz ya da ipucu yoktu.
Belgeselde özellikle Neşet Ertaş'ın abdal müzik geleneğinden geldiği, Abdal aşiretinden olduğuna dair bilgiler ayrıca ilgimi çekti ve abdal geleneği ne imiş araştırdım.
Biamag'da yayınlanmış "Bozkırın Sarısında Kaybolan Renk: Abdallar" başlıklı yazısı (özellikle sonundaki çerçeve içindeki nota bakınız) epey doyurucu bilgiler veriyor, burada. 

** Bugün de annemin göz doktoru kontrolü vardı. Var olan sarı nokta sıkıntısına eklenen ciddi bir sorun olmadığını söyledi doktor bey. Aslında sağ gözünde bir haftadır süren kızarıklık, batma ve kaşıntıyı göstermek istemiştik, öncelikle. Aradan makula kontrolü de çıktı. Kızarıklık ve kaşıntı için iki damla verdi doktor bey, umarım işe yarayacak. 
Şurada iki cümle dedikodu yapmadan edemeyeceğim, gittiğimiz doktor bir klinik doktoruydu, kendisini ilk kez gördük. Tavırları ve konuşmaları sertti, bu da annemi oldukça rahatsız etti.
Oysa özellikle yaşlı insanlarla ilişki kuran sağlık çalışanlarının onlara yumuşak tavırlı yaklaşmaları zaten çeşitli zorluk ve ihtiyaçları olan yaşlıların sıkıntılarını azaltıyor. Örneğin dün kan alan hemşire anneme o kadar yumuşak tavırlı ve kibar davrandı ki, annemin her zaman güçlükle bulunan damarları bile kolaycacık bulundu, işimiz çabucak bitiverdi.

*** Akşamüstü Kadın Milli Voleybolcuların Güney Kore maçının son setine yetiştim ve kızlar maçı kazandı, pek sevindim.



Dip Not:
Bodrum'da balkonda son gün açan sardunya,
Bu yazın son sardunyası,

12 yorum:

  1. Benim bu dr'lara aklım ermiyor (bu ara göz dr.larına, kusura bakmasınlar) ameliyat sonrası eşime ya da bize alınması gereken bir dikişten hiç bahsetmediler. Hatta dr yanımıza bile uğramadı, asistanı ile reçete yolladı o kadar. 1 ay sonra gittiğimiz kontrolde dikişten bahsetti ve ameliyattan 2 ay sonra alınacak dedi. Biz de gidişimizi ona göre ayarladık, son kontrolde ise süre 3,5 aya çıktı. Hoppala! Mecburen Antalya'da alınacak artık, bir de orada vizite ücreti bayılacağız anlayacağın. Ameliyattan 1 hafta sonra çekilen tomo gayet normal dediler, 1 ay sonra çekilende sarı nokta buldu. Dedik bize bahsedilmedi, kuru ve çok küçük, önemsiz ondandır deyip elimize bir vitamin reçetesi verildi. Şüpheliyim açıkcası bu durumdan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne denir Leylakcığım!? Ancak, haydaaaa diyebildim.
      Umarım Antalya'da düzgün bir doktora denk düşersiniz.
      Sarı nokta konusunu biliyorum, kuru tip olunca gerçekten bir şey yapılamıyor ama belki gerçek durumu anlamak için bir uzmana gidilebilir.
      Kolay gelsin canım. :)

      Sil
  2. bu belgeseli en kısa zamanda seyretmeliyim. neşat ertaş özeldir benim için, çok severim...
    önerebileceğim göz doktoru var, konuşalım bir ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka bir Neşet Ertaş belgeseli daha buldum, adı Garip, Kalan Müzik yapmış. İzlemediysen ona da bak derim Şulem. :)

      Sil
  3. Ne yazık ki her meslekte iyi ve kötü çalışanlar var. Gittikçe insanlar daha duyarsız ve acımasız oluyor . Bilmiyorum bu belki de vicdan meselesi,işini hakkıyla yapmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanıyorum toplumda değerli olanların anlamı ya da yeri değişti, bu nedenle bir çeşit erozyon yaşıyoruz Buketciğim. Ne yazık ki...

      Sil
  4. Kızların kazanmasını şimdi sizden duydum ve çok sevindim. Sağlık sistemimiz ne yazık ki bozuldu ve iyi doktorları zincir bi kaç hastane kapıyor, ilgi alaka da tepelerde. Bu iktidar gidene kadar sanırım dişimizi biraz daha sıkmamız gerekecek Sevgili Okul Arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kazandılar, şimdi de Dominik'le maç başladı, izlemeye gidiyorum. :)
      Evet, oçok övünülen sağlık sistemi artık ne yazık ki eskisinden öncesini aratır hale gelmek üzere.
      Bakalım sıkmaya dayanacak diş kalacak mı Sevgili Okul Arkadaşım?

      Sil
  5. annemi götürdüğüm bir doktor vardı suadiye'ye de, aynısı mı acaba, çok meşhur kendisi de o yüzden o olabilir diye düşündüm. hem kendisi sertti hem de sekreterinden çekmiştim vasıfsızlığından dolayı. çok yıpratmışlardı beni. bildiğin sinir harbi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım, o olduğunu sanmıyorum, Altıntepe'deki Kızılay kliniğine gittik biz. :)
      Ancak, bu aksi insan tipleri her meslekte ve her yerde olabiliyor, ne yazık ki.

      Sil
  6. İdealtepe Göz Nuru vakfına annemi götürdüm 92 yaşında vefatına kadar, yaşlılara hep çok ilgi gösteren, titizlikle muayene eden doktorumuz Murat Ferliel'i tavsiye ediyorum herkese, iyi bir hekim ve iyi bir insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda olsun Serpilciğim, gelecek defa gerekince. İyi ki söyledin. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!