26 Eylül 2022 Pazartesi

26 Eylül Pazartesi

 * Günün göğe bakma olayı şöyle: 
 "Gökyüzündeki o muhteşem parlak "yıldız" Jüpiter. Sonbahar gökyüzünde harika bir seyir zevki sunan Jüpiter bu sıralar son 59 yılın en yakın konumuna gelmeye hazırlanıyor. Ekim 1963'ten beri bu kadar yakın olmamıştı. 7 Ekim 2129 yılına kadar da olmayacak."    
Öyleyse birazdan gökyüzüne bakmaya hazır olunuz. 
Biraz daha ayrıntı, şurada var, tık. 

** Sabah uyandıktan sonra bir video izledim. Medyascop TV'den Işın Eliçin, geçen hafta gezip görmeye başladığım 17. İstanbul Bienali ve çağdaş sanat hakkında Arzu Yayıntaş ile söyleşiyordu.
Benim açımdan dinlemesi çok zevkli bir sohbetti ve öğrendiklerim son dercede doyurucuydu. 
İlgilenecekler için linkini buraya ekliyorum. 

*** Günün konuları annemin doktor kontrolü, kan tahlili, oğlumun bir şeyler almak üzere eve gelmesi, gelmişken mahallemizin erkek berberini şereflendirmesi, hazır buradayken ananesini doktora arabayla bırakması gibi hareketlerdi.
Az önce aldığımız N.ciğim ve G.ciğimin evlilik haberi ise, bizim kızlar grubunun satırlarını heyecan ve neşeyle doldurdu.  



Dip Not:
Dünkü yürüyüş ve deniz seyrinden bir başka an,
Martılar da durmuş maviye bakıyorlar,

5 yorum:

  1. Biz üç kuşak göğe meraklıyızdır, babam ben ve oğlum. Jupiter'i bir süredir gözlemliyorum ama evet bir başka parlıyor, ne şanslıyız değil mi biz göğe bakanlar ;) Link için ayrıca teşekkürler çok ilgimi çekti!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de göğe bakmayı sevenler çok şanslıyız. :))
      Jüpiter gerçekten çook parlaktı dün gece. Gittim geldim, baktım. :)

      Sil
  2. ben jüpiter linkini açamadım, aradığınız sayfa yok diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Joecuğum, bir hata yapmışım sanırım. Genellikle link verince yayını kontrol ederim, bu defa atlamış olmalıyım. Düzelttim. :)

      Sil
    2. teşekkürler şimdi bakıyorum.

      Sil

Hoşgeldiniz!