19 Ağustos 2022 Cuma

19 Ağustos Cuma

 * Biliyorum, hiç ana başlığa uygun değil ve muhtemelen benden bunu sık sık duymaktan bıktınız ve belki  benim de uykularım çok iyi değil diyeceksiniz.  Ancak izninizle, madem günlük saptamalar yapıyorum, bu da günün ya da benim gerçeğim olarak buraya giriyor işte. 
Lafı uzattım sadede geleyim, dün gece yine acayip uykusuz bir gece oldu. Eskiden uyuyamadım ne yapalım der geçerdim, şimdi konuyu basbayağı kişisel mesele haline getirip sinirleniyorum, kendimle, hayatla, aklıma gelen ne varsa onunla için için  kavgaya tutuşuyorum. 
Hah! Şimdi geliyoruz başlığa uygun kısma; uykusuz gece sayesinde Melike Şahin'i adamakıllı keşfetmiş, hayatını öğrenmiş, epey bir işini dinlemiş oldum, mesudum.
Önce Armağan Çağlayan'ın yaptığı röportajı izledim,  ardından "Nasır" ve "Tutuşmuş Beraber"i defalarca dinledim ve başka şarkılarını da. Sabah kahvaltıda da çalıyordum ve ilginç bir şekilde annem duyduğu melodilere mırıldanarak eşlik etmeye başladı. Demek ki, gerçekten dinleyiciyi yakalayan parçalar yapıyor. 

** Bugün günlerden cuma olunca, malum pazar işleri öne çıktı. Ancak henüz tam iyileşmeyen boynum biraz zorladı beni. İlaçla filan idare etmeye çalıştım, fakat yanında aşırı nemli sıcak hava bonus olunca, epey zorlandım, eriyip bittim diyebilirim.

*** Öğleden sonra kaslarımı gevşetmek için yapabileceğim en keyifli şeyi yaptım ve Ali Atay'ın ilk yönettiği film olan Limonata'yı tekrar seyrettim.
Filmi ilk vizyona çıkışında  izlemiş ve  meraklısına tavsiye edecek kadar sevmiştim. O vakit Ekmekcikız'da yazdığım yazı burada, okumak isterseniz. 
Bu arada sabah bir ara, Şulem'le mesajlaşıp, dün gece yayınlanan Gelsin Hayat Bildiği Gibi dizisindeki Sadi'nin meyhane sahnesi hakkındaki sitayişkar görüşlerimizi paylaşmadan  duramadığımızı küçük bir not olarak belirteyim.
Limonata'yı tekrar izlediğimde Ertan Saban ve Serkan Keskin'in iyi oyunculuklarına bir kez daha hayran kalınca düşündüm, iyi oyuncu yüreğini koyduğu sinema filminde de, ana akım televizyon dizisinde de, tiyatroda da iyi oyuncu, her daim.



Dip Not:
Balkondaki saksılarımdan bu sabah topladıklarıma bakar mısınız?

10 yorum:

  1. Çeriler çok tatlı! Bir de bibercik demek! Afiyet olsun, insanın kendi yetiştirdiğini yemesi büyük keyif..
    Melatonin zamanı gelmiş olabilir mi? İşe yarıyor ve kısa dönemli kullanılıyor.. Bir araştırsan mı? Bol şans!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biberler önceki iki hafta pek boldu, bu hafta sıra domateste. Gerçekten çok keyifli ve bu kadarcık bir verim almak için bile ne çok emek gerekiyor, gerçek üreticilere selamlar olsun! :)
      Melatonini henüz denemedim, annem kullanıyor, işine yarıyor gerçekten. Hatırlattığın için sağol, C.ciğim. :)

      Sil
  2. Geçen gün bende bahçe domateslerini toplayıp rendeledim, biber kavurmasına kullandım. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel; bahçede toprak balkondaki saksıdan çok daha bol, yerleri geniş, ne güzel olmuştur. Emeklerinize sağlık. :)

      Sil
  3. Bizim saksılardan sadece iki domates elde edebildik. Seneye umarım daha çok olur. O kadar çok fideden iki tane olması biraz üzdü ama kısmet bu işler.
    Bu şarkıyı ne zamandır duyardım ve her dinlediğimde "ay ne güzel sözleri var" der, çok severdim am kimin söylediğine hiç bakmamışım. Demek Melike Şahin'miş. Bugün de bir şey öğrendim; çok teşekkürler. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ilk ikiden başka olmadı demek!? :(
      Senden aldığım fidelerin iki tanesi oldukça azimli birisinde üç diğerinde beş adet var şimdilik, üçüncü bir tane sadece ağaç gibi büyüdü ve sonra büzüldü gitti. Bir tanesi de sonradan atağa kalktı, bakalım o ne yapacak? :)
      Ya evet, Melike Şahin müzik dünyama hızla bir giriş yaptı benim de, senin de sevdiğine memnun oldum. :)

      Sil
  4. Yıllar geçip pandemi dönemiyle ilgili yapılacak geriye dönük tespitlerde kollektif uykusuzluk diye bir madde de olacağını düşünüyorum. Hep birlikte huzurla yeniden uyuyabilmenin yolunu bulabilmemizi diliyorum.
    Melike Şahin röportajını sayenizde izledim şimdi. Ben de çok memnun oldum bu keşfe, teşekkürler paylaşım için. :) Hele Tony Gatlif birlikteliğini kaçırmış olmam! (ki Djam'i seyrettim, albümünü severek dinledim, zihin kaydetmemiş demek ki) Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı kanaatteyim N.ciğim ve dileğine gönülden katılıyorum. :)
      Ya evet, nasıl da mütevazı şeklide anlatıyor, Cannes'te kırmızı halıda yürüdüm ama reklam etmeye gerek görmedim filan diyerek. :))
      Paylaşılınca çoğalan sevgilerden oldu Melike Şahin, demektir, ne güzel. :)
      Sevgiler benden de. :)

      Sil
  5. böyle başka bir meyhane sahnesi var mıdır bilmiyorum valla, adam döktürdü! eskiden beri seninle birlikte dizi izlemeyi de seviyorum ben şekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi ve film izlenip bittikten sonra, üzerinde konuşması, kritik yapması en keyifli eylemlerden bence. Seninle olmasının ayrı yeri var. :)
      Geçen seneki Ali Atay takıntımızdan sonra, bu seneki takıntımızın Ertan Saban olmasına ayrıca gülüyorum. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!