6 Haziran 2022 Pazartesi

6 Haziran Pazartesi

 Parçalı bulutluydu gün, öğlen saatlerinde yağmur yağacakmış gibi yaptı, sonra poyraz bulutları dağıttı.

* Dünkü sanat uğruna uzun süreli ayakta durmalar ve gezme uğruna uzun süreli yürüyüşlerin etkisi olarak bu sabah bütün vücudum ağrıyarak uyandım. Çivi çiviyi söker derler ya, egzersiz de vücut ağrısını alıyor, ahlaya oflaya başladım önce, bitirdiğimde kaslarım açılmıştı. 
Sonradan yaptığım, çarşaf değiştirmek, ortalık toplamak, banyo yapmak gibi eviçi işlerden sonra üstüme bir rehavet çöktü, dışarı çıkıp yürümeye üşendim. 

** Bari şöyle hafif tarafından bir film seyredeyim diye koltuğa yerleştim. Ntflk'de karşıma ilk çıkanı yüzü suyu hürmetine olmasa da, adı hürmetine izlemeye başladım, çünkü filmin adı "Toscana" idi.
Efendim, Danimarkalı bir şefin İtalya'da yaşayan babası ölüyor ve oğluna bir şato miras bırakıyor. Hayır, daha fazla anlatmayacağım, zaten film ilk dakikasından itibaren sonunun nasıl geleceğinin sinyallerini verip durdu, bir de ben tüy dikmeyeyim.
Fakat şunu söylemeliyim, o elini kolunu kaldırmak istemez halimde seyredilebilecek en iyi şeyi seçmişim, gayet iyi geldi.

*** Yerine gelen enerjim sayesinde annemi parka kadar yürüyüp bir de tur atmaya ikna edebildim, mesela. Dünkü yakan güneşten sonra bugün poyrazla etkisi azalmış güneş ve ağaç gölgesi çok iyi geldi.
Otururken scotera binen,  paten kayan üç beş yaş veletlerini izledik, güldük eğlendik.
Şimdi akşam yemeğine destek bulgur pilavı yapmaya gidiyorum, adios.



Dip Not:
Dünkü sergiden sevdiğim bir resim daha,
Salih Urallı'dan natürmort,
Çiçeklerin renkleri mi, naifliği mi bilemedim,
Sevdim işte.

6 yorum:

  1. Natürmorta bayıldım, Camlı bir şeyler boyamak hep çok zor gelmiştir bana. Fiziksel açıdan ne kadar aktifsin, o yüzden yağlar durmuyor üstünde. Keşke ben de öyle yapabilsem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joe'cuğum,
      Küçükken annem bana "kurtlusun, bir durmuyorsun yerinde" derdi, boyuna hareket etmemden yoruluyordu sanırım. :))
      Hani derler ya "insan yedisinde neyse yetmişinde de o" diye, benimki biraz o hesap, halen kurtluyum, duramıyorum yerimde. :))

      Sil
  2. "Toskana" tam bir hayalkırıklığı oldu bende. Nordik filmi iyi olur diye oturdum ama bitince "amaaan bu muymuş" oldum. Ama bu akşam "Dünyanın en kötü insanı" filmini izledik Mubi'de; karikatüriste çok ağladım nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hayal kırıklığı film, adına yakışmıyordu doğrusu. :(
      Yazını okudum, Dünyanın En Kötü İnsanı güzel film, insanın bir yerlerine dokunmaması imkansız. Seni ağlatan o cümle, bana da çok dokundu. :(

      Sil
  3. çok isterdim resim yapabilmeyi. ne şahane bir natürmort mesela bu paylaştığın. hep derim bilirsin, annemler başından beri tek çocuk dedikleri için allah dede ailenin yetenek kotasının tümünü ablama vermiş, bana bir şey kalmamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç öyle yeteneksiz filan değilsin şekerim, gayet gelişmiş bir esteik duygun var. Hem sen de binlerce şiir biliyorsun. Duygular her zaman şekiller ve renklerle anlatılmıyor, bazen öyle bazen kelimelerle, şiirlerle anlatılıyor işte. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!