24 Haziran 2022 Cuma

24 Haziran Cuma

* Sabah erken uyandım, ama ne uyanmak! Sağ kolumun üstüne yatmışım, bir de kasmış mıyım nedir? Ağrıyor ki fena. Sanki rüya görmüşüm ve rüyamda sinirlendiğim bir olay olmuş gibi ruh hali de cabası.
Neyse, uyur uyanık boynumu kolumu esnetmeye çalıştım. Derin nefesler alıp verip rahatlamaya sakinleşmeye uğraştım.
Gece uyumadan önce Karsu'nun son İstanbul konserinde söylediği Je Suis Malade'ı dinlemiştim, yeniden dinledim, tekrar dinledim. Yavaş yavaş tutulan omuz kol gevşedi ve gün başladı.
Şarkıyı dinlemek isterseniz, burada. Ek bilgi, şarkının Türkçe sözlerini Kalben yazmış.

** Cuma günlerimin klasiği olarak, günün sabah ve öğlen saatlerini pazara gidip alışveriş yapmak, ayıklamak, yerleştirmek, ekmek hamuru yoğurmak ile geçirdim.
Akşamüstü sokağa çıkıp yürümeye tembellik ettim, televizyonun başına çöktüm, Nasıl Olunur'da henüz yayınlanmış Teoman röportajını dinledim. Şarkılarını eskiden beri severim, hatta zaman geçtikçe daha çok sever oldum. Geçen sene otobiyografisi Fasa Fiso'yu da keyifle dinlemiştim. Tıpkı orada olduğu gibi söyleşide de açık sözlü, net ve olduğu gibiydi. Hayattan sıkılmak en büyük korkusu olan bir insanın, sıkıldıkça böyle üretken olması çok hoşuma gitti. 

*** Günün "kulaklarım çınladı" konusu Sevgili Sezer Özşen'in blogu Momentos'da "Blog Dünyasında Bu Hafta" başlığıyla sürdürdüğü seride canım blogum Ekmekcikız'dan söz etmesi oldu. 
İnsanın bir dış bakışla kendisinden söz edildiğini dinlemesi, etkileyici bir tecrübe imiş; bugün bunu öğrendim. Tekrar teşekkür ederim.




Dip Not:
Bir bilmecem var a dostlar!
Bilin bakalım bu fotoğraftaki nedir?
Cevaplar Ekmekcikız'da!
Azzz sonnnaaa...

8 yorum:

  1. Cevabı bırak foto bile yolladım, öyle heyecanlandım, tanıdım tanıdım :)
    Bu Kalben büyük bir sanatçı sanırım. Ben bir iki şarkısını dinleyip çok yavaş ve melankolik bulduğum için sevmemiştim fakat geçen Nilay Örnek'in Bülent Ortaçgil söyleşisinde adı saygıyla geçince, ilgimin odağına girmedi değil. Yine de biraz kulak dolgunluğu ve alışkanlığı gerekecek sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla şıp diye bilmene ve bu lezzeti tanımana çok sevindim. :))

      Kalben'i llk kez bir şarkının bambaşka yorumuyla duyduğumda, sesine de yorumuna da hayran kalmıştım. Öyle ters köşe bir yorumdu ki!
      Şu: https://youtu.be/CVHHLh99B3Q
      Sonrasında sıkı bir takipçisi olamasam da, yeni bir şarkısını duyduğumda mutlaka dinliyorum. :)



      Sil
  2. ay ben bilemedim tabii ki ama ekmekçikız imdadımıza yetişti :)

    ben de dün mutfakta işlenirken Teoman'ı dinledim. ne içten, hoş bir adam di mi?

    şarkıya bayıldım. Karsu'yu seviyorum zaten ama Kalben'in sözleri enfes olmuş yahu...sağol canım, iyi ki paylaşmışsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın Ekmekcikız! :))

      Bak Teoman'ı dinleme zamanımız aynı, yine paralel hayat ve pişti! :))
      Şarkıyı ben de severim, fakat aynı zamanda Karsu'nun her zamanki içten gelen yorumu da, Kalben'in sözleri de nefis. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!