26 Mayıs 2022 Perşembe

26 Mayıs Perşembe

Günlerin uzaması, aydınlık zamanın artması ne kadar keyif verici değil mi?
Bir de bugün havada "yaz geliyor" kokusu vardı.

* Gün önemli, yine 2,5 seneden fazla sürmüş bir ayrılık vuslat bulacak, annem ve 50 senelik arkadaşı N. teyzeyi buluşturacağız. Bir kaç gün önceydi, N. teyzenin kızı F.ciğim ile Göztepe Özgürlük Parkında buluşmak üzere sözleştik. Sabah kahvaltısından sonra kardeşim geldi, annemi ve beni aldı, öğlene doğru parktaydık ve büyük buluşma gerçekleşti. 
Biz kızlar babalarımızın hakim ve savcı olarak görev yaptıkları Bursa'nın Yenişehir ilçesinde tanışmıştık, tıpkı annelerimizin eşlerinin işi vesilesiyle tanışmaları gibi. Dolayısıyla, eskiden başlayıp, yenilere çocuklara ve hatta torunlara uzanan bir yolculukla sohbeti sürdürdük.
Önce gölgede oturduk, gözlemeli bir öğlen yemeği yedik, sonra  daha güneşli yere geçtik, biraz ısındıktan sonra dondurma yedik, gözümüz de gönlümüz de doydu.

** Sabahı atlamayayım, yine üç seneye yakın bir süreden sonra yurtdışından gelen kuzenimin kapıyı çalmasıyla başlamıştı gün. İki gündür, bizimle aynı apartmandaki dairesinin temizliği için yardımcı bulmak, kapıyı açmak işleriyle ilgileniyordum, dün gece yarısı gelmiş nihayet. Ben hazırlanırken, "halamı göreyim" diyerek, anneme çıktı ve sonra annemde birlikte kahvaltı yaptık.
Darısı diğer uzak kalınan yakınların buluşmasının başına diyelim.

*** Bu akşamın misafiri oğlum olacak, annanesiyle benim "nasılsın yavrum" sorularımızı göğüsleyecek, yemek yiyeceğiz, çocuğumun biraz yüzünü gördüm diye sevineceğim. 
Geçende "nasılsın" dedim, eh işte cevabı üzerine, "özel bir sıkıntın mı var" dedim, bizimki merkür geri gidiyor ya, ondandır cevabını yapıştırdı, azıcık alttan alta benimle eğlenerek... 
Bakalım bugün nasıl alacağız cevabımızı?
Bu gün de böyle işte.



Dip Not:
Özgürlük Parkının ana girişindeki zeytin ağacı,
Böyle traşlanıp heykelimsi şekil verilmesi bir yandan ilgi çekici,
Diğer yandan modifiye edilmiş eski araba gibi bir his veriyor bana,
Siz ne dersiniz?


16 yorum:

  1. Ben de sevmiyorum ağaçları traşlamalarını. Antalya'da bir de şu var, yüzyıllık, çok eski zeytin ağaçlarını oldukları yerden taşıyıp parklara, hatta yeni yapılan evlerin bahçelerine süs diye dikiyorlar, sinir oluyorum. Bırakın yerinde, bir işe yaramadan heykel gibi duruyor orada, bir kısmı da kuruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani çit olacak çalı cinsi bitkileri veya bazı bodur ağaçları traşlıyorlar filan da, bu süsleme işi için zeytini kurban etmeselerdi keşke!
      Onun gövdesinin güzelliği kendi başına sanat eseri zaten, süslemek fazla bir şey oluyor.:(

      Sil
  2. Ben pek sanatsal buldum, siz zeytin ağacı olduğunu yazmasaydınız, mümkün değil anlamazdım, üstelik zeytin ağacı ile birlikte büyümüş biri olarak Sevgili Okul Arkadaşım:) Çok tropikal ve hoş bir fotoğraf olduğunu da belirtmeliyim bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım, bu duruşun sanatsal olduğu konusunda size katılıyorum. Benim anlayamadığım konu, bu süslemenin zeytin ağacına yapılması gerekli mi? O zaten kendi başına güzellerden güzel... :)

      Sil
  3. Ben de bonzai diye baktım :))) zeytin ağcı olduğunu okuyunca da aklıma poddle cinsi köpeklerin sadece pati üstlerinde ve kuyruk ile başlarında tüy bırakarak kırpılmaları geldi... O garibanlara da ayrı acırım çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah! Bak nasıl güzel bir benzetme oldu C.ciğim. O aşırı süslü ve bu nedenle sosyetik köpekcikler gibi duruyor o caaanım zeytin. Yazık değil mi? :(

      Sil
  4. Ahh bu erkek çocuklar..galiba hepsi aynı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh, neyse yalnız değilmişim, ortak bir yakınmamız varmış. :)

      Sil
  5. nasıl zeytin ağacı böyle? yaşlandıkça muhafazakarlaşıyorum ben. herşey olduğu gibi kalmalı sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaten kendisi olduğu için güzel, "gibi" yapmaya gerek var mı?

      Sil
  6. Zeytin ağacına böyle bir model yapıldığını ilk görüyorum, ne istemişlerse. Benim oğlumda hiç soru yağmuruna gelemez ama bende sormadan duramam.Cevap alır mıyım ,ancak onun istediği oranda:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mehtapcığım, hayatımız onlarla ilgili bilgileri ustalıkla manevralarla öğrenmeye çalışmakla geçiyor, adeta. :))

      Sil
  7. zeytin ağaçlarının da böyle yapıldığını hiç görmemiştim. ama zeytin ağacı budaması farklı oluyor diye biliyordum. bunun bir zararı olmaz mı ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O senin dediğin farklı budama, verimi artırmak için yapılıyor olsa gerek Buketciğim. Bu başka türden bir cin fikir.

      Sil
  8. oh pek güzel olmuş, sevdiklerini(zi) görmüşsün(üz)

    zeytin ağacı başlı başına güzel bir ağaçtır zaten, ne gerek var böyle şeylere hiç anlamam!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle annem ve N. teyze çok mutlu oldular. tabii ki, onlar mutlu olunca biz kızları ayrıca sevindik. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!