21 Mayıs 2022 Cumartesi

21 Mayıs Cumartesi

Bugün  güzeldi hava, tam ilkyaz havası; hep böyle olsa dedirten cinsten. 

* Bu latif havalı gün, çeşitli yürüyüş etkinlikleriyle geçti.
Sabah kahvaltı sonrası mahallede bir tur yürüdüm, önce terziye uğradım, bir pantolon ve bir eteği tamirat tadilat  için bıraktım. Pandeminin karantina günlerindeki arka sokak yürüyüşlerinin alışkanlığıyla, eskiden olsa caddeye çıkarak gideceğim ayakkabı tamircisine aralardan dolaşıp geçtim.
Halk Ekmeğe uğradım annemin ekmeğini aldım, mahallemizin bimilyoncusuna uğradım balkondaki saksılar için toprak aldım, annemin peynir ve zeytinini alıp eve döndüm.

** Öğlende annemle mahallemizin parkına gittik, yavaş yavaş ve dikkatli yürüdük,  parkta gölge bir banka oturup kedileri, köpekleri, çocukları seyrettik.
Parkta otururken kuzenimle konuştum, öğrendiğim konu pek günün güzel olaylarından değil, neyse ki sonu iyi.
Kışın pandeminin yoğun zamanında kendisinin, oğlunun, torununun, gelininin, gelinin annesinin aynı zamanlarda covide tutulduklarını öğrendim. Geçirdikleri travmanın ağırlığından olsa gerek, bu zamana dek söz etmemişlerdi. Meğer gelin aşı karşıtıymış, bizim kuzenin oğlu da karısının etkisinde kalıp aşı olmamış, neyse ki kuzenim aşılıymış. Yine de kendisi de oldukça ağır geçirmiş, oğlu bir hafta yoğun bakımda kalmış, çok üzülmüş ve sıkılmışlar. Bu noktada gelinine çok kızgın haliyle... 

*** Akşamüstünün yürüyüşünü sevgili kapı ve blog komşum E.cığımla yaptık. Evden çıkıp Suadiye'ye yürüdük. Cadde filan aa-caa-yip kalabalıktı, hemen sahile yöneldik. Bizim eski salaş sahil kahvesi artık havalı kulüp olma yolunda emin adımlarla yürüyor. Tıklım tıklım doluydu, bir bakındık yer bulamayınca Şaşkınbakkal Beltur'a yürüdük, orası da yükünü almıştı. Tekrar "kürek kulübü"ne gittik, bu defa şansa hemen önümüzde sakin bir yer boşaldı, oturduk.
Dondurmalarımızı yerken birikmiş haber alışverişi yaptık, sayfiyeye gitmişiz etkisiyle biraz gevşedik. Dönüş yolunda insanlar karşımızdan akın akın sahile gelmeye devam ediyordu.  Anlaşıldı, artık hafta sonları mahalleden sınırlarından dışarı çıkmayacağız.



Dip Not:
Fotoğrafın sakin manzarasına kanmayın,
Arkamızdaki yürüyüş yolu İstiklal Caddesi gibi akıyor,
Adaların arkasındaki pusun içinde Yalova kıyısını görebildiniz mi?

2 yorum:

  1. hava tam buluşmalıktı ama kader kıspet işte bunlar :) ama işte senin kaderinde bugün sevdiğin bir arkadaşınla yürüyüş yapmak varmış demek, o da güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, planlar ve pilavlar durumu oldu. :)
      Valla komşumu da kıştan beri görmemiştim, çok iyi oldu yürüyüşümüz. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!