8 Ocak 2022 Cumartesi

8 Ocak Cumartesi

Bugünün yağmurlu olması bekleniyordu; sabahki azıcık ıslaklık dışında yağan olmadı, bulutlar gezindi havada.

* Bugünün en güzel zamanları kız kardeşimin ve yeğenlerimin annemi ziyarete geldiği saatlerdi. 
Çaya gelecekleri için kek yapmaya niyetlenmiştim. Haydi elmalı cevizli kek olsun derken, bir de tuzlu olsa düşüncesiyle evdeki malzemeyi gözden geçirip peynirli, dereotlu mısırlı unlu kekte karar kıldım. İkisini aynı anda fırına verdim, bir seferde pişti güzelce. Tadanlar beğendi, memnun oldum.

** "Ülker Abla"yı bitirdim. Seray Şahiner'in anlatımı, dili, kurgusu müthiş etkileyici. 
Yazarımız, kitabın başında kahramanına söz vermeden hemen önce Dante'nin bir cümlesi alıntılamış, "Çevrene iyi bak, söylense inanmayacağın şeyler göreceksin."
Ülker Abla'nın kabus gibi geçen hayatını, dümdüz anlatıldığında binlerce dramatik benzerini duyduğumuz, okuduğumuz, bildiğimiz hayatını, bambaşka bir görüş açısından, çok farklı bir yerden anlatıyor Seray Şahiner. 

*** Sabah, Dr. Yankı Yazgan'ın bir tweetini okudum, zaman zaman yaşadığım hislere tercüman olduğunu düşünüyorum, belki sizin düşüncenizi de berraklaştırır.
Buraya aktarıyorum, şurada linki var.

"Bir şeyin daha iyisinin hatta başka türlüsünün var olma ihtimali ‘şu an'ın bir şekilde yetersiz ya da eksik olduğu, tamamlanması ve bir şeyler yapmamız gerektiğini hissettiriyor. Beraberinde yeterince bir şey yapmadığımız telaşı geliyor. 
 Bu telaş bilinmezlikle ve hızla değişen dünyaya yetişememe hissiyle birleştiğinde 'gelecek kaygısı' doğuyor. 'Kaygı' bazen elimiz kolumuz bağlı oturmanın verdiği çaresizliği dayanmayı sağlayan 'bir şeyler yapıyorum' 'hiç olmazsa kaygılanıyorum' işlevini görüyor."


Dip Not:
2018 yılı, tam bu günler,
Suadiye'de hep önünden geçtiğim bir bahçedeki mimoza açmıştı,
Şaşırıp kalmıştım, çok erkendi çünkü,
Bugünlerde hava yine pek ılıman gidiyor, umarım yine açmazlar.

10 yorum:

  1. Geçen biri yeni açmış bir mimoza paylaştı, kimdi hatırlamıyorum ama keşke açmasaymış dedim. Bir de Sus Barbatus'u okuyup bitirdim az evvel, Kars-Çıldır civarında, 400 sayfa kar altında geçiyor, okurken üşüdüm ve sanki tüm Türkiye kar altında imiş gibi bir duygu uyandı, bir an mimoza nasıl açar dedim :))) Burası da kaç gündür şıpır şıpır yağıyor, bezdum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakcığım,
      Tam olarak okuduğun kitabın içine girmişsin, seni sarmış sarmalamış. :)
      Buralara yağmur düşmüyor, sizin oralar da durulmuyor, Bodrum2a dolu yağmış dün gece. :(

      Sil
  2. Sevgili komşum,
    Ben de bu gün yürüyüş yaparken Kozyatağı'nda parkta açmış mimozaları gördüm, çok erken diye inanamadım, fotoğraflarını çekip face e koydum..Hatta acaba bunlar mimoza değil mi dedim..

    Bizim kuşaklar ne yazık ki doğanın dengesini bozduk..Hepimizin az çok suçu var bu olayda..Genç kuşakların işleri çok zor.. Bizden sonra gelen gençlere temiz, yaşanılır bir dünya bırakamıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevgili Komşum, mimozalar açmış, bugün gittim baktım, fotoğraf çektim ve yazdım. Ayva baharları da başlamış üstelik. :(

      Sil
  3. Şubat'a bi şey kalmadı açarlar yakında, en sevdiğim kokulu ağaç mimoza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben de çok severim mimoza kokusunu, ama biraz erken henüz. Üç hafta üç haftadır, keşke bekleselerdi.

      Sil
  4. Yakit ( ev, arac) kirliliginin sogukla burunlarimizi plastikimsi kunt bir hisle kapladigi bir Aralik aksami sokakta yururken birden nefis bir cicek kokusu geldi.Hic dogal bir kokuya ihtimal vermedim,parfumdur dedim.Sonra baktim bir bahceden kremsi beyaz demet cicekleriyle bir yenidunya mahcup bir bicimde "benim o" diyor.O gunden sonra her sonbahar sonu kis basi bakar oldum bahcelere...Kisin cicek acarak bize bahari hatirlatan tum agaclara sevgi ve minnet duygularimla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yenidünya çiçeklerini ilk keşfettiğimde ben de çok şaşırmıştım. Bütün ağaçların yaprak döktüğü mevsimde çiçek açan ve mis gibi kokular saçan bir ağaç inanılmaz derecede güzel gelmişti bana da. :)

      Sil
  5. Yankı hocanın paylaşımı ne kadar doğru. pek severim kendisini zaten. Bir ara otizmle ilgili baya bir seminerine de katılmıştım. Bilge bir kişiliktir :)

    bahar mimozaları için daha çok erken gerçekten ama mevsimler de şaşırdı sayemizde!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yankı Yazgan'ınn yazdıklarını da çizdiklerini de ilgiyle izliyorum, eskiden beri. :)
      Mimozalar, evet açmışlar gerçekten...

      Sil

Hoşgeldiniz!