15 Ocak 2022 Cumartesi

15 Ocak Cumartesi

Günler uzuyor farkında mısınız? Özellikle bugün öğleden sonra olduğu gibi, bol güneş olduğunda, bulutlar akşamı çabuk getirmediğinde uzadığını daha çok hissediyorum.

* Dün gece annemle "Sen Hiç Ateşböceği Gördün mü?"yü izledik. Annem de rahat seyretsin diye Türk filmi aramıştım, denk düştü, iyi oldu. Ecem Erkek'in oyununu beğendim.
Böyle dönemsel hatırlatmalarla dolu akış filmlerini izledikçe, memleket hallerinden umutsuzluğa kapılmıyorum dersem yalan olur. Hep bir itiş kakış, hep bir olmaya çalışma, hep zamanı geldiğinde eteğinden çekilme halleri... sürüyor gidiyor.

** Bir film de keyfimin kahyası için izledim, adı Aşka Yolculuk / Leap Year, 2010 yılından. 
Bu filmi yıllar önce -haliyle- sinemada izlemiştim, şöyle ayağımı uzatıp izlemelik bir film arıyordum, karşıma çıkınca izledim. İşin komik tarafı ana hikayeyi hatırlamakla birlikte, sahneleri unutmuş olmamdı, böylelikle yeni bir film izliyormuş gibi de hissettim; bir taşla iki kuş!
Vakti zamanında filmi izlediğimde hakkında yazmışım, o yazıyı da kendime gülerek okudum. Aman efendim bir bilmişlik, bir üstten üstten edilmiş laflar filan. Okursanız eğlenmek garantili. 

*** Şimdi gelelim günün en nostaljik güzel şeyine; bu sabah bir artistik patinaj videosu izledim ve 40 sene öncesine TV ekranına yapışıp buz pateni, artistik patinaj yarışmalarını izlediğim yıllara ışınlandım. Bir de Avrupa Artistik Buz Pateni yarışmasının bu sene yapıldığı Tallinn'e ve diğer Baltık şehirlerine yaptığımız geziye, haliyle. 
90,45 puan alarak dünya rekoru kıran ve aynı zamanda Avrupa şampiyonu olan Kamila Valieva'nın performansı burada. 




Dip Not:
Sanmayın ki, işim gücüm film izlemek,
Bugünkü ılıklaşma eğilimi taşıyan havayı kaçırsam üzülürdüm,
Sahile yürüdüm, nefis bir köşede bir bank buldum,
Oturup adalara, bulutlara baktım.

8 yorum:

  1. aynı şeyi düşündüm dün, uzuyor günler, ne güzel :)
    ay benim de şöyle güzel hafif bir film izleyesim var ama downtown abbeye takıldım, gidiyorum. araya bir tek leyla ile mecnun alabildim :P
    baltık geziniz ne güzelmiş. ay ne güzel gezerdik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen Downton Abbey'e devam et, bırakılmıyor o öyle kolayına. Çok da iyi oluyor, bir yandan dünyanın bugünkü halini unutmak için, bir yandan da eskiler de sıkıntı yaşamış geçiyor işte, demek için. :)
      Baltık gezisi nefisti, aklımdadır halen. :)

      Sil
  2. ne güzel bir günmüş.. bense tüm gün sisin kalkmasını bekledim, kalkmadı.
    fakat evet, günler uzamaya başladı - şükür - çünkü kızcağızımı sabah 7.25'te orman yoluna bırakıyorum zifiri karanlıklar içinde okuluna yürüyor iki kız arkadaşıyla ve ne de olsa Türk anasıyım :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sizin oralar sisliymiş, kızım da dün sisten yakınıyordu, göz gözü görmüyor, dedi.
      Çok haklısın tedirgin olmakta C.ciğim, sabahın kör karanlığı akşamın dar vakti kadar olmasa da tedirgin eder beni de. Neyse, artık günler uzuyor. :)

      Sil
  3. Günler uzadı bir de sabahlar aydınlansa.
    Tek kanallı çocukluk dönemlerinin vazgeçilmeziydi buz pateni izlemek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahlar henüz çok karanlık, bir de mevsim nedeniyle genellikle bulutlu da oluyor, daha karanlık hissediliyor.
      Az kaldı, Mart'ı bulsak tamamdır. :)

      Sil
  4. hepimiz aynı gün fark ettiysek böyle plop diye diğerlerinden daha bir uzadığı gün vardır belki :P çünkü ben de dün hakan'a dedim ki, aaaa, günler epey uzadı.
    Sen Hİç Ateş Böceği Gördün mü'yü tiyatro formatında izlemiştim, Demet Akbağ vardı o zaman o rolde. o da başarılıydı, zaten pek bir Bİr Demet Tiyatro'daki Lütfiye karakteri gibi o karakter, onun için yazılmıştı belli ki.
    bu saba o anım kızımızın videosu yine düştü önüme, yine izledim, tüy gibi, şahane bir performans gerçekten. Ne severdik artistik patinajjjj izlemeyi. Eurovision içimde ukde bir de, yine katılsak keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer hayal gücü kuvvetli, fantastik meraklısı olabilseydim derdim ki, öyle zaten, günler uzarken durup durup sıçrayarak uzar. :))

      Demet Akbağ'ın oyununu sahnede izlememiştim, Netflix'de rastladım biraz baktım, ancak kayıt kötü ve eskiydi tat alamadım, yarım bıraktım.

      Yaa evet, Eurovision nasıl ortak heyecanla eğlenceyle geçerdi, keşke yine olsa...

      Sil

Hoşgeldiniz!