2 Aralık 2021 Perşembe

2 Aralık Perşembe

 Bugün hava yeniden ılındı, hatta akşamüstü 14 derece gösterdiğine göre ısındı dile diyebiliriz.

*  İki gündür bir kargo şirketinden gelen mesajda bana bir kargo geleceği uyarısı vardı, bu sabah kargonuz dağıtıma çıktı diyordu.  Benim verdiğim bir sipariş olmadığına göre, bir sürpriz yola çıkmış geliyordu. Aslında kimin bu eylemin faili olduğunu tahmin edebiliyordum, sadece paket elime geçsin sonuçtan emin olayım diye bekliyordum. 

** Bizim bugünkü sabah programımız hızlı başladı, evi temizlik için S.'ya teslim edip kardeşimle birlikte annemi fizik tedavi seansı için hastaneye götürdük. Annemi beklerken kardeşimle günlük yürüyüşümüzü yaptık. Eve döndükten sonra kardeşim annem için aldığı ayak uzatma sehpasını monte etti. O sırada S. "abla kusura bakma, sehpaya ayağım takıldı, sehpa düştü, üstündeki seramik ve vazo kırıldı" haberini verdi; hani şu geçen gün begonvilleri koyduğum vazo ve altındaki firuze renkli seramik tabak. Canın sağolsun dedim, bir yerin kesilmesin aman, nazar çıkmıştır, ne yapalım.

*** Öğleden sonra önce kargom geldi, sonra annemin kulaklığının ses ayarını yapmak üzere işitme merkezinin genç elemanı. Derken büyük dayım annemi ziyarete geldi ve bir süredir görüşememiş kardeşler muhabbete daldılar. Sohbetin ağız tadı kardeşimin yaptığı sütlaç oldu. Günümüze çok şükür demesek eksik kalır.
İzleyenler için Nuh'un Gemisi'nin son programının linkini şöylece bırakıyorum. Bu haftanın programının başlığı Turkish Psychedelic Rock  , sevenleri bayılacak eminim.



Dip Not:
Günün gerçek üç güzeli huzurlarınızda,
Leylakcığımın zarif, nefis, iç hoplatan armağanları,
Bir hikayeli yemek kitabı, bir şiir kitabı, bir yeni yıl ajandası.

18 yorum:

  1. En sevdiğim Ekmekçime gönül daha neler yollamak ister ama işte çam sakızı çoban armağanı, keyifle oku, yaz, pişir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Leylakcığım, tekrar teşekkürler. :)
      En büyük arzum, yeni senede birlikte Antalya parklarında turlamak. Hazır sen dizlerini tazelemişken. :)

      Sil
  2. Yemin ederim benden değil, vallahi benim şimdiye dek kimselere nazarım değmedi bu yaştan sonra da başlamadığına eminim! Ama çok üzüldüm :((((
    Hakikaten çok güzeldi çünkü!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C.ciğim, tabii ki senin nazarın değmedi, eminim ben. Benim sözüm "nazar çıktı" zaten, bizim evde bir şey kırıldığında öyle deriz, "aman can sağlığı olsun nazar çıkmıştır" deriz.
      Güzeldi evet, S. de üzülmüş parçalarını toplamış belki yapışır abla dedi. Baktım, evirdim çevirdim ama seramik olduğu için dağılmış, pek yapışacak hali kalmamış.
      Dediğim gibi can sağlığı olsun, vazodur, tabaktır kadıncağızın elini ayağını kesse daha fenaydı.
      Hem zaten ben o seramikle birlikte kaç kitap fotosu çekmiştim, blogda var hepsi sayısını unuttum.
      Anısı kaldı yadigâr, ne güzel işte. ❣️

      Sil
  3. Aynı yemek kitabını bende aldım zevkle okumak nasip olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok teşekkür ederim, şimdilik biraz sayfalarını karıştırdım, keyifle okuyacağım sonra.

      Sil
  4. Sen onu bunu boşver de o fotoğraftaki o şey , kremalı , üstü yanıklı, portakallı şey ne öyle ya hu? İnanılmaz canım çekti, şimdi o portakallıdırrrr, serindiiirrr, ay böyle kaymak gibi boğazdan kayıyorduuuuur. Ay aman allahım o ne öyle :)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakallı merengli pasta, adı.
      Altında pandispanya, ortada portakal peltesi, üstte mereng var.
      Hakkaten üüffff!
      Portakal bollaşsın da yapalım. :)

      Sil
    2. Yapılabiliyor yani, satın alınmıyor. Valla yapalım, link ya da tarif istiyorum, kesinnn .

      Sil
    3. ben yapamam, yapana çok güzel misafir olurum kızlarcım :)

      Sil
    4. Ben bir ara portakallı kek yapıpdururdum, bu tarif onun bir basamak üstüne çıkmış, hatta iki. Kekin üstünde pelte var tepede mereng! Yapılır valla, bakalım ilk kim girişecek? :))

      Sil
  5. Ben sayfaların fotoğrafını çekip göndereyim sana, derhal. :)

    YanıtlaSil
  6. vallahi yakınlaştırıp da baktım, ne kadar gerçekçi bir kapak fotoğrafı o kitabın üzerindeki:)
    Anneye geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki tüm fotoğraflar çok çekici ve emek işi Mehtapcığım. Kim çekmiş diye bakarken şaştım önce, şair Akgün Akova imiş. :)

      Sil
  7. valla gözümüz kalmıştı o güzel tabakta !
    ama keşke kırılmasaymış, yapıştırsaydınız tekrardan. anneciğinize
    çok selamlar. kitaplar harika, leylak dalı seçtiyse iyidir zaten. keyifli okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten az önce baktım, kitap yazılarımda filan oldukça çok sayıda konu mankenliği yapmış o tabak. Vadesi dün dolmuş zaar, olur öyle, can sağolsun. :)
      Leylakcığımla ortak merakımız (ya da bir diğeri) yemek kitapları okumak, bu kitap tam onikiden isabet. :)

      Sil
  8. nuh'un gemisini dinliyorum bir yandan, oh mis :)

    vazo ve tabağa üzüldüm ama evet, nazar çıkmıştır bence de...bende de öyle temizlik gazisi olmuş biblolar vardır ama seninki tamamen gitmiş. ne diyelim, vardır bir hayır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle nazar çıkmıştır, ayrıca böyle bir şey kırılırsa aman üçlesin deriz bizim evde, zaten gecikmedi üçledi; bu tabakla birlikte vazo gitti iki oldu, annemin evindeki bir su bardağının durduk yerde tutma yeri çıktı oldu üç! :))
      Geçmiş gitmiş olsun, def-i bela niyetine. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!