11 Kasım 2021 Perşembe

11 Kasım Perşembe

 Dünkü deli poyraz kadar değilse de bugün de zaman zaman sert esiyor  poyraz ve sayesinde gökyüzü  parlak mavi ve güneşli.

* Sabah Şulem'e mesaj attım, "dersin vardır şimdi, ara verdiğinde bir kahve buluşması yapalım, sana dünkü simitlerden getireyim" diyerek. Az sonra gülen bir sesle beni aradı, "tam Bolu tüneline girerken geldi mesajın, Ankara'ya gidiyorum" dedi. Meğer bu hafta sınav haftasıymış ve benim bildiğim programın aksine ders yokmuş. Kısmet!

** Sabahla öğlen arası saatlerini teyzemle, kuzenimle, uzaktaki bir arkadaşımla konuşarak geçirdim. Kaç zamandır böyle uzun telefon konuşmaları yapmıyordum, telefonda bile olsa sohbet iyi geldi.
Havayı güneşli görünce sokağa attım kendimi. Neyse ki dünden talimliyim, sırtımı sağlam giyindim, yanıma beremi aldım, üşümedim. Market, eczane, kuru temizleme gibi çeşitli uğrak yerlerinden elim boş çıktıktan sonra, "aman be, yürü git" talimatı verdim kendime ve  Kozyatağı  Kriton Curi Parkı'na kadar gidip döndüm, iyi oldu.

*** Akşamüstü  dün aldığım kitaplardan bana en çok el sallayana başladım; ilk kez okuduğum bir yazar Jay Parini, kitap Borges ve Ben, çevirmen İlknur Özdemir. Çok memnunum tanıştığıma. Yarın kapak fotoğrafını eklerim buraya.
Oğlum çaya geldi, simitsever arkadaşlarıma bir not, dün fırından çıkan kafadan atma tarifli simitlerin çaya eşlik etti ve beğenildi. Kalanı da yanına azık vereceğim, benim o kadar karbonhidratı tek başıma tüketeceğimi düşünmüyorsunuzdur, umarım.



Dip Not:
Blog buluşmasına yapıp getirme sözü verdiğim peynirli dereotlu simitcikler,
Keşke tat ve koku da iletilebilir olsaydı...

12 yorum:

  1. Bugün ben yine yürüdüm. Saçıma bir tutam sarı attırmak niyetiyle kuaföre gittim. İşim bitince bankamatikten para çekeyim dedim, lakin karşıya geçmem lazım ve üstgeçitin yürüyen merdiveni arızalı. Bir sonrakine yürüyeyim dedim, neyse o sağlammış. Sonra geldiğim yeri geri yürüdüm. Banka taşınmış, bir miktar da yeni yerine yürüdüm. Valla 2 km yürüdüm gibi geliyor. Yürürken pek sıkıntı olmuyor da ertesinde biraz ağrı çekiyorum ama aşama kaydettim gibi geliyor. Böyle böyle azalacak ve sokağa çıkmak gerçekten iyi geliyor. Simitler çok güzel görünüyor, afiyet olsun yiyeceklere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün bu yorumunu okuduktan sonra hemen yazacaktım, bugünü buldum yine. :))
      Yürürken sıkıntı olmaması harika haber bence, kasların alıştıkça ardından gelen ağrının zamanla hissedilmeyeceğini düşünüyorum. Sokağa çıkmak ruha da iyi geliyor, aynı zamanda. :)
      Eh, kısmet olursa simitlerden sen de yiyeceksin. :)

      Sil
  2. insanın kendisini düşünen, simit yapınca "götüreyim şu kadına da yesin" diyen dostlarının varlığı paha biçilemez :) çok mutlu ettin beni, yiyemesem de, varlığında :) elbet yerim de bir başka gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, yersin cancağızım, sadece bu defa kısmet olmadı. :)

      Sil
  3. Oooo şahane.. Ellerine sağlık, nasıl kabarmış!
    Ben de aldığım gazla bu akşam muffin kalıbına dereotlu creme fraiche’li somonlu bir tür turta yapacağım ama yenecek mi emin değilim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence gayet güzel yenecektir, afiyet olsun. :)
      Ekşi mayalı hamuru fırında pişerken kabartma konusunda sağolsun kardeşimin sayesinde epey gelişim gösterdim. :))

      Sil
  4. Ben de herkeslere nasip olmayan Samsun simidini ortadan yarıp arasına derotu peynir karşımı sürerek, ve kesinlikle çay ile keyfime bakacağım planları yapıyorum ancak, üç farklı simitle bir tabak da hazırlayabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tembel işi dereotlu peynirli simit, ne ilhamlar verdi! Çok memnunum doğrusu. :))
      Afiyetler olsun. :)

      Sil
  5. Bu sabah cep telefonumdan 4 kez yorum bırakmayı denedim ııh, olmadı. şimdi masamın başındayım, bir de buradan deneyeyim dedim. Havalar beni vurdu, siz yola devam edin dediydim. 1 haftadır soğuk algınlığıyla yatak döşek yatıyorum. anca bugün kafamı kaldırıp bakayım neler olmuş diye geldimdi. Yasemin Göksu'yu eskiden bilirdim, şimdi hatırlayamadığım bir dizide çıkmıştı bir şarkısı peşine düşüp bulmuştum. Bir türlü bir sound bulup da güzel sesli bir yorumcu olmanın ötesine gidemedi gibi gelir bana hep. Misal Birsen Tezer gibi olamadı . Sesi çok güzeldir Göksu'nun. Neyse, bakalım bu yorum yaınlanacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin Göksu'yla ilgili olarak yazdığın "Bir türlü bir sound bulup da güzel sesli bir yorumcu olmanın ötesine gidemedi gibi gelir bana hep. Misal Birsen Tezer gibi olamadı . Sesi çok güzeldir Göksu'nun." düşüncesine katılıyorum Elektracım, kendisini tanımadığım internette aradım biraz ve okuduklarımdan böyle bir izlenime kapıldım ben de. :)


      Sil
  6. hahahahahah, ay bu da yanlış yazıya gitmiş :) neyse zorlamayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun çıkmış ya, yeri önemli değil. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!