20 Ekim 2021 Çarşamba

20 Ekim Çarşamba

Sabah, dün gibi, henüz parlak güneş yok. Poyraz sert esiyor, sonunda bulutları dağıttı, öğlenden hemen sonra güneş parlamaya başladı.

* Annemdeki ve bendeki pilli radyolar sırayla kullanılmaz oldu. Dert ortak, ses düğmesi kontrol edilemez hale geliyor, ya duyulmuyor, ya çok bağırıyor. Kahvaltı müziğimiz aklıma estikçe açtığım you-tube'da  bahtımıza çıkanlara dönüştü. 
Bu sabah listede Yusuf İslam olmadan öncesinin Cat Stevens'ını ve Lady d'Arbanville'i gördüm. İlk yayınlandığı seneki bir canlı kayıtmış, burada. 
Şarkıda adı geçen d'Arbanville, zamanın sanatçılarından ve Cat Stevens'ın sevgilisi Patti d'Arbanville imiş ve ayrılmışlar. Cat Stevens da şarkıda onu öldürerek, ardından ölmüş bir hanımefendiye ağıt düzerek bir çeşit ölümsüzleştirmiş. Neler de neler...

** Öğlende önce annemde mahallede biraz yürümeli, biraz parkta oturmalı turumuzu tamamladıktan sonra bir tur da kendim için yürüdüm. Nasılsa ayaklarım beni sahile, deniz kenarına götürdü. Adalara baktım, sahildeki boş bir bankta biraz oturdum, gökyüzünün poyraz mavisine baktım. 
Eve döndükten sonra İclal Aydın'ın kitabı Söylenmemiş Sözler'e devam ettim. Kolaycacık akıyor, tatlı tatlı anlatıyor, bazen içimi titretiyor.

*** Tüm bunlar olurken kardeşimin doktor kontrolü, tahlil vb. işlerinin gelişimini annemi tedirgin etmemeye çalışarak izledim uzaktan. Sonunda akşamüstü "ciddi bir şey yok" bilgisi gelince rahatladım.
Dolabı açtım, kenarına sığınmış içinde iki parmak kalmış bir martini bianco şişesini gözüme kestirdim, iki buz attım küçük kadehe, üstüne bir yudum bianco ve kutlama yaptım, oh rahat etti içim. 



Dip Not:
Sahildeki bankta başımı kaldırınca gördüklerimdir,

8 yorum:

  1. ah ne çok severim bu şarkıyı, pek iyi geldi günün yorgunluğu üzerine...
    kardeşe de geçmiş olsun, kutlamayı hak etmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan sevdikleri söz konusu olunca, bazen kendi kendine vesvese yapabiliyor. Yine de kutlaması güzel oldu. :)

      Sil
  2. Cat Stevens benim için hep Cat Stevens. Yusuf İslam? ııh. Bir bu şarkısını bir de Lisa Lisa'sını çok severim.
    Kardeşe çok geçmiş olsun ve sana da göz aydınlığı. Yapılacak en doğru hareketi yapmışsın zaten :P Cheers.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım biz kendisinin Cat Stevens olduğu zamanki şarkılarını tanıyıp sevdiğimiz için tanımlamamız böyle. Ben de "Morning Has Broken"ı severim. :)
      Sağol Elektram, cheers! :)

      Sil
  3. Gözün aydın canım, hep iyi haberler al sevdiklerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Serpilciğim,
      Hepimiz sevdiklerimizin iyi haberlerini alalım. :)

      Sil
  4. Kardeşe geçmiş olsun, sana gözün aydın. Kardeşlere bir şey olmasın, hep iyi olsunlar.
    Ben de dün bütün egzersizler boyunca Spotfy'da Nesrin Topkapı'yı dinledim, Nilay Örnek'in "Nasıl Olunur" podcastinde, ay bayıldım, ne tatlı kadınmış. Tavsiye ederim.
    Şu linkde de Yusuf İslam'a dönmüş Cat Stevens Sami Savni Özer'le benim ilahiden ziyade şahane bir Türk Sanat Müziği şarkısına benzettiğim bir ilahiyi söylüyor: Sevdim Seni Mabuduma. Dinlemediysen bir dene bakalım :)
    https://www.youtube.com/watch?v=dBvhdcTbexo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Leylakcığım, kardeşlik güzel ve önemli bizim için, iyi ki öyle, onlarsız eksik olurduk. :)

      Nesrin Topkapı'yı listede gördüm ama dinlememiştim, ilk fırsatta dinliyorum. :)
      Sevdim Seni Mabuduma ilginçmiş gerçekten, sağol. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!