17 Ekim 2021 Pazar

17 Ekim Pazar

Gece yağmur vardı, sabaha karşı yağmur vardı, sabah yağmur vardı; bugün yağmurlu bir gündü, bir de epey serindi.

* Sabahın güzel sürprizi, Şulem'in bulup gönderdiği bir fotoğraf oldu. Bundan 12 sene önceymiş, Şule'nin balkonunda oturmuşuz, Bayan E. ile kafa kafaya vermişiz, büyük bir ciddiyetle kahve falı bakıyoruz. Sordum Şule'ye, fal çıkmış mıydı acaba? Fotoğrafı Bayan E.'ye gönderdim, "ne  kadar genç ve tatlıymışız" dedi. Cevap verdim, "tatlı olmasına halen tatlıyız, gençlik kısmını ruhumuz genç olarak şeydiyorum".
Bugün evden çıkmadım. Önce yağmur dursun diye bekledim, yağmur durur gibi olduğunda evde yapacak bir dolu iş buldum, en sonunda Leyla ile Mecnun'un 4. ve 5. bölümlerini izledim, hava karardı, gün bitti. Bugün yürüyüş molası vermiş oldum.

** Sabah TRT 3'te "Yüzyıllar Boyu İnsan Sesi" programını dinlerken, tanıdığım bir melodi geldi kulağıma. Parça bitince anonsu yakaladım, G. F.  Handel'in Rinaldo operasının 2. perdesinden Almirena'nın şarkısı imiş. Şarkının adı, Lascia Ch'io Pianga, anlamı için Bırak Ağlayayım diyor google translate. 
Hazır dışarıda tatlı tatlı yağan bir yağmur varken ve nefis bir şarkı bulmuşken bırakmadım peşini, bir dolu yorumunu bulup dinledim. İçlerinden bir tanesinin  modern bir opera sahneye konulur gibi yorumlanışı hoşuma gitti. Buraya ekliyorum, siz de dinleyin izleyin isterim. 
Farinelli filmini izleyenler hatırlayacaktır, bu şarkı, orada da kullanılmıştı. 

*** Aslında sabah bu esere takılmasaydım, aklımda dünkü yazının uzantısı olarak, Suzanne Vega'dan bir parça ekleyecektim, Luka mı olsun, Tom's Dinner mi diye düşünürken Handel'in aryası rol çaldı.



Dip Not:
Yaz başında manolyaların ve yapraklı yapraksız cinsleri konusunda C.ciğimle yorumlaşmıştık.
Yapraklı manolyaların güzelim beyaz çiçekleri çoktan kozalağımsı meyvelere dönüştü ve tohumlarını ürettiler.
Çektiğim fotoğraf, havanın ışıksız bir anına rastladı maalesef. 
O nedenle içinde kırmızı çekirdekler halinde tohum taşıyan kozalakları görmek için  yaprakların arasına biraz dikkatlice bakmak gerekecek.

4 yorum:

  1. "Tatlı olmasına halen tatlıyız, gençlik kısmını ruhumuz genç olarak şeydiyorum." tam bu cümlede gülümsedim. Şimdilik bırakıyorum seni dedim, tez zamanda döneceğim. Sonra Vega'ya kadar gitim, dinledim.

    Sonra dedim şimdi Lascia Ch'io Pianga! Tıklıyorsun ve yoruma başlıyorsun:)

    Sonra uzun uzun tatlı tatlı açtım konuyu, ne güzel cümleler yazdım... veee klavyenin kurduğu tuzak siliverdi hepsini:) Bir ara bir yorum arasına sıkıştırırım belki aynı cümleleri, Sevgili Okul Arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım,

      Bazen öyle yazıp yazıp sanal boşluğa uçuverince o kelimeler, tühhh! demek yetmiyor o talihsizliğe. Geçmiş olsun, siz yine yazarsınız, sonra. :)

      Sil
  2. Telefona google fotoğraf uygulamasını indirmiştim, hatırlatıyor böyle güzellikleri, iyi oluyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da hatırlatıyor googlecuğum ama, bu kadar eskiye gitmedik henüz. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!