16 Ekim 2021 Cumartesi

16 Ekim Cumartesi

Yağmur dün gece iyi yağdı. Sabah İSKİ'nin baraj doluluk oranlarına baktım, son zamanlardaki yağmurlara rağmen oranlar yavaş yavaş azalıyor. Yağmasa ne olurmuş, kim bilir?

* Dün gece uykuyu bekledim, gelmedi. Müzik dinledim gelmedi, kitap okudum yine gelmedi, kalktım eski bir defterimi buldum, iki sene önce gezi notları filan. Defteri terse çevirdim, boş sayfalara aklıma geleni yazmaya başladım. Meğer kasmışım kendimi, yazınca kafam boşaldı, bir kaç sayfa yazıp sonra kalkıp yattım, uyudum şükür.

** Sabah kahvaltı sonrası mahallemizin butik AVM'sine gittim. Doğrudan alt kata inip, annem ve benim için et, balık, deterjan filan yüklenip döndüm. Hepi topu iki torba doldurup geçen senelerin misliyle ödeme yapıp çıktım. 
AVM'ye girmeden hemen önce kızım telefon etmişti. Dışarda olduğum için sevindim, girişteki banklardan birinde oturup, açık havada maskemi indirip rahat rahat konuştum çiçeğimle.

*** Eve dönüşte, alış veriş torbalarını yerleştirmek, yatağımı nevresimimi değiştirmek, balkonu yıkamak, saksıların bir kaç tanesini değiştirmek, yeşil domates saksısına bağ bozumu yapmak, mutfaktaki ve salondaki vantilatörleri toplayıp kaldırmak gibi bir dolu işi ardı ardına yaptım, sonunda tabanlarıma kara sular indi. 
Bu arada, vantilatörlerin kışlak ikametgahları olan çocukların yataklarının baza altlarında yazın içine tıktıkları nesneler nedeniyle yer kalmadığını gözlemleyince, bir de baza içi düzenlemesi çıktı başıma! 

Gece deftere yazarken aklıma yıllar önce ( tam olarak 1987 yazında dil kursuna katılmak için gittiğim İngiltere'de  )  dönder çevir dinlediğim iki üç kasetten biri olan Tracy  Chapman'ın Fast Car albümü geldi. Haydi şimdi Fast Car'ı bir kez daha dinleyelim. 



Dip Not:
Balkondaki saksıdan sofraya yol alırken,
Yeşil domatesler turşu kavanozuna eklenmeden hemen önce,

8 yorum:

  1. Tracy Chapman vardı ya dedim, Sevgili Okul Arkadaşım, dinledim, sonra ekürileri vardı o dönem diye hatırlamaya çalıştım, kalkıp kaset torbasına gitmeye üşendim, o ara Tanita Tikaram geldi aklıma ve Twist in my sobrity eşliğinde yazıyorum yorumu. Bir yandan da üçüncü kişiyi hatırlamaya çalışıyorum, dilimin ucunda gibi hissediyorum ama belki de yanılsama benimki... ilerleyen saatlerde netleşir durum diye umuyorum şimdilik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım,
      Yorumu okurken, dilimin ucuna geldi cevap. hemen yazayım derken, bir de baktım, zaten hatırlamışsınız. :)
      Tanita Tikaram da vardı evet, melez seslilerden. :)

      Sil
  2. Hatırladım:)

    Suzanne Vega

    YanıtlaSil
  3. Ben her alış verişe gittiğimde ya da sanaldan sipariş verdiğimde şaşırıyorum fiyatlar karşısında ! Allah sonumuzu hayır eylesin...

    yeşil domateslere bayıldım. afiyetle yiyiniz efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek hayırmış gibi durmuor, ama... :((

      Yeşil domatesler pek minnaklar, koydum kavanoza bakalım ne zaman olur? :)

      Sil
  4. Yazılı meditasyon yapmışsın! Ve işe yaramış. Yazmanın sağaltıcı gücü.
    Ahh Tracy Chapman'ın o kasedini ne çok dinlemiştim... Aşınmadığına şaşırırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Sen de mi Tracy Chapman'ı aşındırana kadar dinleyenlerdensin? Demek, oradan tanışıyoruz. :))

      Yazmak evet, her zaman iyi geliyor. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!