23 Eylül 2021 Perşembe

23 Eylül Perşembe

 Dün gece gündönümü / ekinoks  budur, gece gündüz eşitliği yetmez, sonbahar da başlasın artık  dercesine rüzgar sertleşti ve az sonra yağmur başladı. 

* Gece uykuya dalarken  en sevdiğim uykuya dalma hallerinden biri fış fış dalga sesi ise, diğeri yağmur sesi dinlemektir, dün gece yağmur sesi dinleyerek dalınca mutlu uyudum.
Sabah hava oldukça serinlemişti, tahmin edildiği gibi. Akşamüstü Uludağ'a ve Kartalkaya'ya mevsimin ilk karı düştü haberleri geldi. 

** Gündüz evde temizlik vardı, ben de bir şeyleri topla kaldır, yerleştir faaliyetleriyle evin içinde gezindim durdum. Arada bir kaç telefon konuşması yaptım; kızımla, kardeşimle, iki arkadaşımla, küçük Joe'yla, banka müşteri servisiyle... 
Akşamüstüne doğru dışarı çıktım, bir saatten az süreyle mahallede dolandım. Yürüyüşün son üçte birlik kısmında yağmur tıpır tıpır yağdı, iyi ki şemsiyemi almışım.

*** Yazıyı yazarken Nuh'un Gemisi'nin dün akşamki programını dinliyorum. İlginç bir program olmuş, hiç bilmediğim ülke müzikleri çalınıyor, Afrika çöllerinde yaşayanların, Etopyalıların, Malililerin, Tuareglerin müzikleri. Dünyayla yeni bir tanışıklık...



Dip Not:
Senenin ilk iki atkestanesi, 
Küçük olanı iki gün önce Şişli'de, daha büyük olanı bugün bizim mahallede yoluma çıkıverdi,
Artık zamanıdır,

8 yorum:

  1. Etiyopya ve Mali müzikleri ve mutfağı inanılmaz güzel iki Afrika ülkesi, zaten dinliyorum ama zevkle dinleyeceğim şimdi! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etiyopya mutfağını ben de duydum ve merak ediyorum, Mali'yi duymamıştım, şimdi onu da merak edeyim. :))
      Program güzeldi yine, bilmediklerim yanında bildiklerim de vardı, iyi bir denge oldu. :)

      Sil
  2. şu at kestanelerini ne zaman görsem yollarda aklıma sen gelirsin ve mutlaka alır bir tane çantama atarım. sen "bereket getirir" demiştin galiba, inanırım sana bilirsin :)

    dün gece uykumundan "aaa çok soğuk ama" diyerek uyandım ve üzerime battaniye aldım. ciddi ciddi soğudu havalar. hiiiiiç şikayetim yok. sıcaktan bin kat iyidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkbaharda erguvan, sonbaharda at kestanesi ve akla gelen arkadaş ismi Ekmekcikız. Ne güzel, ne mutlu bana. :))

      Havalar tam sevdiğim gibi bu ara, mutluyum. :)

      Sil
  3. ah benimde en sevdiğim uyuma sesleri yağmur ve deniz . hatta rüzgarda ses çıkaran kavak ağacını da çok severim. küçükken çok dinlemişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh kavaklar, hışır hışır sesleri nasıl da huzur verir. :)
      Çocukluğumun en sevdiğim bahçeli evinde yan komşumuzla bizim aramızda bir kavak ağacı vardı, unutamam. :)

      Sil
  4. At kestanelerini bende severim. Kestane zamanıda geliyor. Yağmurun sesinde uyumak ne güzel. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim burada kestaneler tek tük başladı, yakında çokar çokar düşerler. :)
      Ankara'da (en azından kızımın okulu ODTÜ'de) gördüklerim daha kısa boylu ve daha dikenli kabukluydular. İstanbul'da daha yaygın oluyor dalları.

      Sil

Hoşgeldiniz!