19 Eylül 2021 Pazar

19 Eylül Pazar

Bugün tembellik günüydü, iyi de oldu, aksi halde yazan kalma sıcak havada çalışmak pek de eğlenceli olmayacaktı.

* Dün gece, önceki geceye göre nispeten sakin geçti, yanmalarım pek kalmadı, bu defa baş ağrısı dürtükledi. Sabaha karşı yataktan  kalkıp başıma yemeniyle çatkı yapıp sıktım, sonra kulaklıkla klasik müzik dinlerken sakinleşip uyumuşum. Uyandığımda ağır ağır hareket ettim, duş aldım, kahvaltıyı aheste yaptım.

** Öğleden sonra iki bölüm daha Romanofflar'ı seyrettim. Dizi 6 bölüm ve her bölüm yaklaşık birbuçuk saatlik bir film uzunluğunda. Senaryolar farklı, ülkeler, şehirler farklı. Ortak nokta, Romanofflar günümüzde neler yaşardı, aile katledilmemiş olsaydı, onların soyundan gelenler bugünün dünyasında neler yapardı. Her bölümde ünlü ve başarılı oyuncular yer alıyor, ilgiyle izliyorum.

***  Dizi izlerken boş durmadım. Pazardan aldığım taze Antep fıstıklarını ayıkladım.
Bu mevsim pazardan nohut ve fındığın tazesini almıştım, sıra ceviz ve fıstığa gelmişti. Zamanları çabucak geçiyor, görünce alıp o tazecik sütlü lezzetleri tatmak lazım. 
Taze fıstığın dış kabuğu da iç kabuğunun renginde, morlu kahveli. Dış kabuğu soyup, genellikle kapalı olan çeneklerini kıracakla açıp, içini çıkartmak oldukça el alıyor.  Tam olarak dizi seyrederken yapmalık meşgâle. 



Dip Not:
Soldan sağa ayıklanmamış fıstıklar, iki kat kabukların çöpü, yenmeye hazır içler.

2 yorum:

  1. ben de başlayayım bu diziye o halde. yapılacak işler bir dünya nasılsa, oyalanacak bir şeylere ihtiyacım var !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başla şekerim başla, ben dün bir tane daha izledim, her biri farklı bir şeyler anlatıyor ve farklı hoşlukları var. İyi gelir sana. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!