18 Eylül 2021 Cumartesi

18 Eylül Cumartesi

Bugün ve asıl dün gece zorlu geçti; ejderhalar dünyasına gittim diyebiliriz.

* Dün aşı olduktan sonra akşama kadar bir sıkıntım olmadı. Gece yatmadan önce vücudumda biraz ağrı ve ağırlık hissedince parasetamol alıp yattım. Sonra gecenin bir vakti uyandım ki, ammann! Cayır cayır yanıyorum, benim ateşim çabuk çıkar ve 40'a kadar yükselir, ancak bu defaki ateş değil bir hararet hali. Böyle bir şey yaşamamıştım, elimi yüzümü yıkadım biraz serinlerim belki, sonra bir daha yıkadım. Olmadı. Yanıyorum. Özellikle avuçlarım ve ayak tabanlarım alev almış gibi. 
Sonunda rahmetli ananemin usulü geldi aklıma, içi çekirdekli bir salatalığı soyup ince ine dilimledim, alev almış hissi veren yerlere sürdüm, onun serin suyu yanma hissini azalttı, biraz sakinleştim, tilki uykusuna geçtim.
Sabah Elektram'a mesaj attım; "dün gece kulaklarını çınlattım" dedim, senin aşı olduktan sonraki durumu anlatırken kullandığın "ejderha aleviyle yanmak" tanımın aklıma geldi, "ben de aşı sonrası dün geceyi alevli geçirdim" dedim. 

** Geceki uykusuzluk ve yorgunluk gündüzümü de etkiledi. az ve yavaş hareket ettim. Yine de  sabah kahvaltı hazırladım, bir kazan çamaşır yıkandı onları astım, öğleden sonra yarım saat kestirip dinlenmiş olarak oğlumun eşliğinde -arabayla götürdü beni- market, yufkacı, atm dolandım bir fasıl. 
Öylece oturduğum bir ara Romanoflar dizisinin ilk bölümünü izledim. Hoşuma gitti, sanırım diğer bölümlere devam edeceğim.

*** Kızımdan haberler bazen heyecanlı bir sevinçle geliyor, bazen yorulmuş ve hatta aç kalmış bir moral bozukluğuyla. Yerleşmek, yeni şehire, yeni odaya, yeni ortama alışmak, varlığını konumlandırmak çabası içinde. Bir diyor ki, markete giderken 13. yüzyılda kurulmuş bir mahalleden geçtim, nefesim kesildi, gelip görmelisiniz, sonra diyor ki, her şey ne kadar pahalı, nasıl para yetiştireceğim; keşif merakı ve yeniye alışmanın verdiği huzursuzluk bir arada. 
Bugünün müziği Bach'tan olsun, yeniden düzenlenmiş Sol minör Minuet, Kıbrıs doğumlu sanatçı Mirana Faiz çalıyor, burada.  



Dip Not:
Aşı yaptırdığım hastaneden dönerken, yıllardır harap duran bir köşkün onarılmış, pırıl pırıl olmuş halini gördüm.
Son zamanlarda o güzergahtan yürüyerek geçmemiştim, muhtemelen pandemi döneminde oldu bu değişim.

12 yorum:

  1. Geçmiş olsun Sevgili Okul Arkadaşım, tabii ki öte yandan antikorunuz da bol olsun:) Ben biraz daha arayı açınca vurdurmayı düşünmüştüm dördüncüyü en az bir üç ay geçsin diye bekliyorum, şimdilik. Bach yorumu, daha ötesi klip şahane, teşekkürler:)



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :)
      Bir arkadaşım dedi ki, bir görüşe göre, aşıdan sonra yan etkileri daha ağır yaşayanlar, hasta olsaydı daha ağır geçirecek olanlarmış, bilemiyorum artık. iyi ki aşı var, Sevgili Okul Arkadaşım. :)

      Bach'ı ben de çok sevdim. :)

      Sil
    2. Geçmiş olsun, geçmişler olsun, ben de Cuma gecesini uykusuz geçirdim ama başka sebeplerden...

      Sil
    3. Joe'cuğum, sağol, çok daha iyiyim şimdi. :)
      Sana da zorluklarında kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  2. ay ay, geçmiş olsun kuzum. bu sefer sarstı ha? neyse virüsten korusun da hepimizi, böyle yan etkiler gelir geçer. antikorun bol olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şulem, bu defa sarsıldım evet. Neyse geçti artık, antikorlarımız bol olsun da. :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun sevgili komşum,

    Biontech aşısı herkeste farklı etkiler yapıyor ve bir iki gün sonra da etki geçiyor. Önemli olan kalıcı yan etki bırakmasın.

    Evime çok yakın olduğu için sıklıkla önünden geçtiğim fotoğraftaki binanın yenilendiği epeyi zaman oldu..Bir süre boş kaldıktan sonra şimdi ana okulu olarak kullanılıyor. Geniş bir bahçesi var ve oradan geçerken oyun oynayan çocukların cıvıl cıvıl seslerini duyarak mutlu oluyorum. Hiç olmazsa bahçede maskesiz oynayabiliyorlar. Minicik çocukların sokaklarda, okullarında maske ile yaşamalrına çok üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Komşum, teşekkürler . :)
      Umuyorum ki kalıcı sıkıntılar değil, vücudun savunma tepkisi gibiydi, daha çok.

      Ben karşı kaldırımdan geçtiğim için sesleri duyamadım, ama, anaokulu olmasına sevindim doğrusu. Şimdilerde bahçeli evler sadece anaokulu olduklarında yaşamaya devam edebiliyor.
      Çocukların bile neş'esi azaldı son iki senede, umarım daha iyi günler geliyor olsun.

      Sil
  4. Çooook geçmiş olsun, ben yazana dek geçmiştir diye umuyorum :)
    Ah o tatlı evde kim bilir kimler yaşayacak şimdi, ister misin şöyle gençten iki üç çocuklu bir aile taşınsın! Bahçeye bir salıncak kursunlar, duvardan uzun tüylü kediler sokağı izlesin... Olmaz mı olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçti artık C.ciğim, teşekkür ederim. :)
      O büyük ev için, bu da hiç fena fikir değilmiş bak. ;)
      Bir üst yoruma bakarsan, sevgili mahalle komşumdan doğru bilgiyi edinmiş olduğumuzu görebilirsin, anaokulu olmuş orası. Çocuk seslerine eşlik eden bir salıncak mutlaka olmalı. :)

      Sil
  5. Geçmiş gitmiştir umarım ve antikorun bol olsun. Ben de hafta sonu Antalya yolcusuyum çocuklarla, onları yolcu ettikten sonra 2. Biontech'e niyetliyim. 3 ayı da doldurmuş olacağım böylece. Acaip bir nezle oldum, resmen hem gözüm, hem burnum şarıl şarıl aktı. Meğer bu ara salgınmış, önce covid diye korkmuştum ama o kadar çok kişi söz etti ki anladık nezle imiş. Şimdi iyiyim, biraz geniz akıntısı var. Ufaktan toparlanıyorum, malum dizler sürekli ayakta kalmaya izin vermiyor, bakalım o yolu nasıl gideceğim 7 saat. Umarım sıkıntı olmaz, evi de özledim zira :) Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Leylakcığım, geçti artık. :)
      Benim aşıların arasında altı hafta oldu, belki biraz yakın mıydı acaba diye düşündüm doğrusu.

      Oh ne güzel! Torun beyin pofuduk ayakları kuma basacak, denizde ne'şeli kahkahalar atacak. keyfiniz bol olsun. :)
      Nezle ve barsak enfeksiyonu son zamanlarda çok yaygınlaştı, ben de sıkça duydum. İnsanlar korunma önlemlerini gevşetince, diğer mikroplar da baş kaldırdı zahir?

      Evine keyifle, sağlıkla kavuşman dileğiyle, şimdiden sağlıklı ve iyi yolculuklar olsun. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!