4 Ağustos 2021 Çarşamba

4 Ağustos Çarşamba

Bugün dünden daha çok bunaldım sıcaktan, sanırım nem daha fazla bugün.

* Gece geç uyudum, sabah erken uyandım, günü sersem sepet geçirdim.
Sabah ilk iş, henüz güneş üzerine gelmemişken  balkonu yıkadım,  minik kaktüs bahçem için balkonda yer ayarladım.  
Kaktüsleri dün bir arkadaşım verdi. Aslında benim niyetim çiçek açan tek bir kaktüsü almaktı, canım N. bana bir kucak kaktüs verdi. Beni yeni bir maceraya bulaştırdın dedim, "kaktüs macera değil tutkudur, göreceksin" dedi. Bakalım artık.

** Kalan zamanda, evin o sırada güneş gelmeyen taraflarında durarak günü geçirdim. Bir ara yemek yaptım, mutfak o kadar sıcak geldi ki,  kaynayan yemekle ben de buhar olup uçacakmışım sandım.

*** İsviçre'de yaşayan kuzenimle bugün yazıştık, Ağustos sonu memlekete geleceklerdi, yolculuğun İstanbul ayağından vazgeçmişler, onu haber verdi. Görüşmek fikri balon olup uçtu yine. Ah pandemi vah pandemi!

Günün müziği için ne seçeyim diye bakarken, kuzenimin yıllar önce Yann Tiersen'in  Les Retrouvailles albümünü CD'ye çekip bana verdiği ve benim o albümü bin değilse bile dokuzyüz kere dinlediğim aklıma geldi. 
Biz Yann Tiersen'i en çok Amelie filminin müzikleriyle tanıyoruz. 
Tiersen, Fransa'nın Brötanya'sında doğmuş ve şimdilerde Brötanya'nın batısındaki  Ushant ( Brötancası Eusa ) adasında yaşıyormuş. Yaşadığı yerin doğayla içiçe oluşu müziğine de yansımış.

Buradaki videoda, adanın denize yakın bir yerinde çaldığı parça, adadaki bölgelerden birinin adını taşıyor: Porz Goret.
Albümün adı, yaşadığı  adanın adıyla aynı: EUSA

Aynı parçanın bir başka videosunda Bask'lı akrobatlar Tarek Rammo & Kami-Lynne Bruin ikili askıyla nefis bir gösteri yapıyorlar.  



Dip Not:
İşte kaktüs bahçem!
O kaktüs yakında çiçek açar mı?
Bekliyorum, beni severse açacak.

6 yorum:

  1. Ben de bu sene kaktüs serisi yaptım kendime ama bakım konusunda beceriksizim fazla su istemiyorlar dye seviniyorum ama onları unuttuğum bir an bir baktım dal budak büyümüşler. Çiçek açar umarım. Ben de bu gün İstanbul'a gelecektim ama hafta sonu sıcaklık 42 derece olacakmış orada vazgeçtim. Burası da farksız değil ben bu sıcakları bir de 2010 yazında yaşamıştım anımsıyorum buharlaşma sıcakları tam olarak. Allah yardımcımız olsun diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebekciğim,
      İstanbul'da sıcaklık bugün yarın zirveyi görecek ve Cumartesi şiddetli sağanak yağış ve bir ihtimal dolu olacak deniyor. Her halde istanbul'a gezmek için gelinecek en uygun olmayan zaman gibi duruyor, ne yazık ki.
      Keşke öyle olmasa da gelebilseydin, gelecek defaya umarım hoş bir hava olur. :)
      Kaktüs işine yeni bulaşıyorum, bakalım neler olacak? :)

      Sil
  2. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Yann Tiersen demişsiniz, albümden söz etmişsiniz, ne de iyi yapmışsınız:) Ben de şuraya o albümde olmayan -sevdiğim- iki şarkısını bırakayım dedim; muhtemeldir dinlenmiştir diye düşünmekle birlikte, olsun dedim, söz konusu akıp giden zamansa, işi şansa bırakamayız:) Le moulin ki bu Amelie'den bilirsiniz ve Sur le fil. Elbette Goodbye Lenin film müziklerini de anmadan geçemeyiz; -filmi izlememiş olanlar için de- filmin altını çizmeden, mutlaka izleyin bu filmi demeden olmaz, olamaz:) Değil mi ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım,

      Goodbye Lenin ne güzel, ne sade, ne anlamlı bir filmdir, çağının tanığıdır tam olarak. Amelie ise sinemanın ne güzel sanat oluşunun belirteci gibidir. İkisi de sevdiklerimden. Yann Tiersen tarafından yapılmış müziklerinin tabii ki filmlere katkısı büyük.
      Haklısınız, filmleri izlememiş olanlara izleme ilhamı olsun bu vesileyle. Hazır konu buraya gelmişken, belki ben de bir kez daha izlesem mi diyorum şimdi. :)

      Sil
  3. şu "buharlaşma" tanımı tam hissettiğim! ay aman of diye diye gün geçiriyoruz vallahi!

    kaktüslerin çok şeker, ablamınkileri arada ben suluyorum ya, geçen sefer gittiğimde baktım, çiçek açmış. darısı seninkilerin başına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buharlaşıyoruz, bedenimizle değil sadece ruh ve akıl sağlığımızla da! :(

      Kaktüsler, yeni heyecan. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!