3 Ağustos 2021 Salı

3 Ağustos Salı

Sıcak hava dalgası devam  ediyor, orman yangınları devam ediyor, maalesef.

* İspanya'dan yangın söndürme uçakları geldi ve su atmaya başladı diye sevindik.

** Gece 23'te ısı 28 derece, hissedilen sıcaklık 32 derece. Cuma, son yılların en sıcak günü olduktan sonra Cumartesi yağmur yağacakmış. Umutla bekliyoruz. 
Keşke Akdeniz'e Ege'ye de yağsa yağsa yağsa.

*** Günün müziği dün ile aynı, yine Arturo Márquez'den Danzón No. 2.
Bu defa Meksikalı kadın orkestra şefi Alondra de la Parra önderliğinde uluslararası bir grup çok iyi müzisyen çalıyor. Video pandemi döneminde kaydedilmiş, sondaki jeneriği izlerseniz o şahane müzisyenlerin isimlerini görebilirsiniz.
Danzon, Avrupa kökenli bir Güney Amerika dansının adıymış, burada müziğe dans adımları da eklenmiş, dinlemenin yanına izlemenin cazibesi de katılmış.

Dip Not:
Serin bir bahçede oturmak,
Sokağın fırın kapağı açık kalmış sıcağından uzakta,
Solmaya başlamış ortancaları seyretmek,
Dostla sohbet etmek,

8 yorum:

  1. Link mi hatalı acaba? dedim. Vardığım yer, "Burada müziğe dans adımları da eklenmiş, dinlemenin yanına izlemenin cazibesi de katılmış." denilen yerdi. Oysa ben "Meksikalı kadın orkestra şefi Alondra de la Parra önderliğinde uluslararası bir grup çok iyi müzisyen çalıyor." a varacağımı sanmıştım:)İlk gittiğim yere bir bayılmışım, sormayın... Nasıl bayılmam ki, opera-bale-konser yazarken kullanmaya en bayıldığım ifade "dans adımları"ydı. Sonra gurbette adres arayan şahıs Youtube'da bakınırken sağa sola gördü, o da kolaydaymış:) İfadelerimden de anlaşılacağı üzere harika bir gün ortası. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. İlk cümleyi okuyunca, yüreğime iniyordu Sevgili Okul Arkadaşım. Gece geç vakit sıcaktan bayılmış halde yazıyı bağlarken yanlış yaptım sandım. Tıkladım hemen, yok yok doğru link. :))
    Madem şefimizi piyano çalarken değil de yönetirken izlemek istediniz, buyrunuz L'Orchestre de Paris ve yeniden Danzon Nu 2 :
    https://youtu.be/pjZPHW0qVvo
    Keyifli dinlemeler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Panik yok, Sevgili Okul Arkadaşım; diğer linki bulup şefimizi yönetirken de izlemiştim:) Siz olayın içinde ve bilen taraftasınız ben gurbetten gelmiş vatandaş, ilk anda şef ve orkestra göremeyince ve de klibin altında Danzón No. 2.'yi... bir an acaba diye düşündüm, o nedenle:) Şimdi geçmişimi silip ilk kezmiş gibi baştan aldım, çok iyi geldi:)

      Teşekkürler:)

      Sil
    2. Gurbetten gelmiş vatandaş arkadaşım, :))
      Ben hiiiç de öyle olduğunu düşünmüyorum, siz pekala klasik müzik ülkesinin yerlisisiniz. Yeni mahalleler kurulmuş şehre, o civarı tanıma gezisi diyelim. :)

      Boğrusu , Mozart in the Jungle'ın verdiği enerjiyle tanıdığım bu yeni bölgelerden kendi adıma çok memnunum.

      Sil
  3. son yazılardaki bu müzik ziyafetlerin günün en güzel kısmını oluşturuyor şekerparem :) sağolasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu işte senin de katkın büyük Mozart in the Jungle'a sayende bulaştım ve önümde kapılar açıldı. :)

      Sil
  4. Ne güzel müzikler paylaşıyorsunuz sen ve Şule sayesinde günlerim güzel müiklerle şenleniyor. İçimin sıkıntısını, üzüntüleri ve kötülükleri unutturmasa bile kabullenmeme yardımcı olacak gücü veriyor bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebekciğim, kötülükleri unutmaya imkan yok, ancak dayanma gücümüzün olması ve devamı lazım. Müzik onun için.
      Buradakilerin işe yaramasına ayrıca sevindim. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!