2 Ağustos 2021 Pazartesi

2 Ağustos Pazartesi

 Kendime söz vermiştim, buradaki zinciri koparmamak, her gün yazmak için. Yine yazdım.

* Dünkü aşının, -Biontech için genellikle söylenen- baş ağrısı, kol ağrısı, halsizlik hissi gibi yan etkilerini yaşadım, kısmen devam ediyor.
Belki de, son günlerdeki yaşadığımız orman yangınları nedeniyle hissettiğim çaresizlik, üzüntü ve öfke bedensel duyularımı da artırıyor.

** Bugün usta tiyatrocu Metin Akpınar hakkında bir belgesel izledim, "İyi ki Yapmışım" .
İki saate yakın uzunluğundaki sürenin nasıl geçtiğini anlamadım. Ustanın tatlı dili, oyuncu arkadaşlarının, tanıyanların anlattıklarıyla sadece sanatçının değil,  Türk tiyatro tarihinden bir kesit ve Devekuşu Kabare'nin tarihi gibiydi bu belgesel. İyi ki izledim, dedim.

*** Mozart in the Jungle bitti, ancak üzerimdeki etkileri sürüyor. Orada çalınan müziklerin peşine düştüm gidiyorum, neler neler dinliyorum, ne güzel melodiler, özellikle Güney Amerika'dan yeni tanıştığım besteciler, harika.
Bunlardan Meksikalı besteci Arturo Marquez Navvaro'nun Danzon Nu. 2 isimli bestesini ilk kez dizide duymuştum. Üst üste dinlenecek bir eser.




Bu bestenin başka yorumlarını ararken bulduğum ve daha pek çok coşturan müziğin yer aldığı  gençlik orkestrası Orquesta Sinfónica Simón Bolívar'ın 2007 yılında verdiği BBC Proms konseri beni benden aldı. 
Orkestra Şefi o konser sırasında henüz 26 yaşında olan  Venezüella'lı Gustavo Dudamel. 
Dudamel, 2009-2010 sezonundan beri Los Angeles Senfoni Orkestrasının Genel Müzik Direktörlüğünü yapıyor. 2014'te Simon Bolivar Orkestrasıyla Türkiye'ye de gelmişler. 


12 yorum:

  1. metin akpınarı bende dün izlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki yapılmış bu belgesel, keşke başka sanatçılar için de yapılsa.

      Sil
  2. Geçmiş olsun! Biontech ikinci için çok duydum halsizlik vs eşimde de oldu bende olmadı hiçbir şey ama sonradan jeton düştü, dedim böyle övünüp işe koşacağına ah vah çekip yatıverseydin daha akıllıca olmaz mıydı?!? :)) Bazen saksı hiç çalışmıyor bende!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır son derece geçerli bir bahane varken elde, değerlendirmekte sayısız fayda var C.'ciğim. Gelecek defaya kısmet artık! :))

      Sil
    2. Ay gelecek defa olmasın inşallah ;)

      Sil
    3. Hani, grip aşısı gibi senelik olması ihtimalinden bahsediyorlar ya, ondan ötürü dedim. :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun komsum, benim de Biontech ilk dozda sadece kol ağrım olmuştu,ikinci dozda baş ağrısı, mide bulantısı, üşüme hissi ama ateş değil, halsizlik oldu. Hepsi hafif miktarda..tek parol ile bir gece ve bir gün sürdü, 3.gün bir seyim kalmadı..Corona geçiren biri olarak bu semptomların lafı edilmez..bizim Kozyatağı HES e göre orta riskliydi çok yüksek riskli olmuş,kırmızı bölgeler çoğalmış..bu kafalarla ne hastalık biter ne de yanan ormanlarımız..çok umutsuzum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Komşum,
      Hiç sorma, mahallemiz gün gün kırmızıya yaklaşıyor. Henüz bizimki kızarmadı ama etraf kızarıyor.
      Hastalık biter de kafalar ne vakit düzelir, o meçhul... :(

      Sil
  4. Şifa olsun aşınız.Bizde randevu aldığımız halde dün gittik ve ''Aşı YOK'' cevabı ile kös kös döndük eve. Haftaya belki gelirmiş.
    Metin Akpınar belgeselini bende izleyeyim bugün. Biraz havamız dağılsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aşıya gittiğimde sadece randevuluları alıyorlardı. Çarşambadan itibaren yeni parti gelecek deniyor. Umarım kısa sürede aşınızı tamamlayabilirsiniz.
      Metin Akpınar belgeseli izlenmeli. :)

      Sil
  5. ben de bugün oksijende okudum belgeselle ilgili metin akpınar'la yapılan söyleşiyi. izleyeceğim en kısa zamanda.
    biontech için geçmiş olsun, şifa olsun kuzum. geçmiş bitmiştir bile şimdi inşallah.
    müzik iyi ki var. iyileştirici. şu günlerde en çok ihtiyacımız olan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Şulem, bugün iyiyim artık. :)

      Müzik olmasa var ya, halimiz duman olurdu. :(

      Sil

Hoşgeldiniz!