9 Temmuz 2021 Cuma

9 Temmuz Cuma

Sıcak ve güneşli yaz günlerine geri döndük. Poyraz estiği sürece sıcak havayla barış imzalamaya karar verdim.

* Bugünün erken saatteki önemli hareketi iki kez pazara gitmekti, 9:15 ve 10:15 arasında pazar turlarımı atıp bitirdim. Fakat bugün pazar bir başka pahalıydı, 20 TL'den ucuz meyve, 10 TL'den ucuz sebze bulmak sihirbazlık gibiydi. Nereye gidiyoruz acaba?
Sonra annemle kahvaltı, ardından malzeme ayıklama yerleştirme işleri, arada akşam yemeği hazırlıkları derken yine gün devrildi.

** Telefonumun mesaj sesini üst üste iki üç kez duyduğumda "çocuklar yazıyor" derim. Onların tarzı öyle, birer cümle tık tık yazıp gönderiyorlar. Yaş grubumla  -ben de dahil-  genellikle tekli ve uzun yazılmış mesajlarla anlaşıyoruz. 
Tahminim doğru çıktı, gelen mesaj oğlumdan:
"Anne ya sen buzlu çay yapıyordun bir ara"
"Hâlâ var mı öyle bir olay?"
Mesajı görünce beni gülme tuttu. Özellikle ikinci cümle koparttı beni. Cevap verdim:
"Gülmekten yazamadım"
"Anne bana buzlu çay yapar mısın deyiver yavrum"
Karşıdan bir sarılma emojisi ve ardından yine iki satırlık mesaj:
"Yapar mısın"
"Buzlu çay"
Kalkıp bir sallama çay demledim hemen, sonra nasıl yapıyordum hatırlamaya çalıştım. Buz, limon suyu, nane, az şeker, süzülmüş çay ve bol su. Bakalım tadı beğenilecek mi?

*** Buzlu çay yapımını bitirmiştim ki, Ankara'dan gelirayak göz doktoruna giden kızım aradı bu defa: 
"Anne, göz doktorunun muayenehanesi bankayı geçince mi gelmeden mi?"
Tam karşısında yavrum! 
"Hah, iyi dedin geçiyordum yoksa."
Çocuklar böyle işte! Yetişkin insan oldular artık, işleriyle ilgili laf etmemizi, ahkâm kesmemizi kat'iyen istemiyorlar haklı olarak. Gel gör ki, böyle ufacık sorularından anlıyorum ki, onlar benim kuzularım hâlâ, sanırım hep de öyle kalacak.



Dip Not: (1)
Yeni çıktı el yakıyor (du, en azından fotoğrafı çektiğimde)

Dip Not: (2)
Güzel günlere gitmek dileğiyle geçmişe bir son mektup yazsak?

14 yorum:

  1. Güldüm ama bak bir de benim annemin kuşağının mesajlaşması var. Sırf emoji ve şu hareketli emojilere ne deniyorsa ondan!!! Ay en ciddi konuda bi gülme geliyor aynen şöyle:
    “C.cim Hasan amca vefat etmiş yavrum (ağlayan emoji) mekanı cennet olsun (melek emoji yanına dua eden emoji) cenazesi cumartesi kalkacak istersen bir yazıver Ayşe teyzene (sarılan emoji iki farklı şekil öpücük emoji ve olayla hiç alakası olmayan yaklaşık 4-5 emoji daha)”
    :)))) ay delireceğim…..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emojiler bizim kuşakta da epey rağbet görüyor. Özellikle sabah günaydın faslında, yeni nesil çiçekli böcekli emojiler kullanılıyor. Yok dersem yalan olur şimdi! :))

      Sanırım, insanlar yazarken noktalama işaretlerine fazla dikkat etmiyorlar ve bu küçük şekilcikler o işaretler yerine geçiyor. Galiba.

      Sil
  2. merhaba, buzlu çayı bende deneyeceğim. Çocuklardan sonra ben soru sorsam?
    Nuhungemisi programını dinliyordunuz bir ara bende dinliyordum, uygulama ücretliyemi geçti?en son 8 haziranda yayın yapmışta.Nicin altında da PRO UNLIMITED YAZIYOR tıklayınca ücret kısmı açılıyor...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soruya cevap vermekte biraz rötar yaptım, kusura bakma lütfen.
      Şimdi tekrar denedim, https://soundcloud.com/nuh-cebeci adresinde eski programlar var, ücret istemiyor. belki başka bir yerlere tıklayınca böyle bir sayfa açılmış olabilir.
      Bu arada, Nuh Cebeci son programı 8 Haziran'da yapmıştı ve bir süre tatile çıkacağını söylemişti.
      Az kaldı, yeni yayınlar bayramdan sonra başlayacakmış, kardeşimden öğrendim. :)

      Sil
  3. hayat çok pahalı valla. her alışverişe çıkışımda aldığım şeylerin azlığına ve verdiğim paranın fazlalığına şaşırır oldum!

    buzlu çay bizim evin de favorisi. çocukların üçü de pek seviyor. ne kadar büyürlerse büyüsünler annenin yaptıklarının tadı değişmez ama, haklılar. annemin köftesi üzerine köfte yemedim şimdiye dek mesela. annem bile şaşırıyor bu anne köftesine müptela olma durumuma :)

    yalnız ekmekçim o fotoğraftaki ekmek ne şahane bir şey öyle...sen bunları yapıp tereyağına gömülüp yememeyi nasıl başarıyorsun allah aşkına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şulem haklısın, anne elinden çıkma her şeyin lezzeti bir başka olur üstünden kırk yıl geçse de bu kural değişmez. :))

      Ekmek konusuna gelince, o kadar çok ekmek yaptım ki, artık her seferinde yemek için sabırsızca davranmam gerekmiyor. Ama bak pide olursa, o konuda garanti veremiyorum. ;)

      Sil
  4. Sevgili Okul Arkadaşım, ekonomi ile konulara gözlerimizi off yapıyoruz ki keyfimiz kaçmasın, çünkü düşünürsek etkilediği alan genişliyor ve üzüntülerimiz çoğalıyor, çaresizliklere çare olamamanın hüznü çöküyor üzerimize. Ekmek muhteşem görünüyor, bir an Sevgili Okul Arkadaşım yoksa O ekmeği mi yaptı diye düşünmeden edemedim:) Ve şarkı, yıllar, doğrudan beni çocukluğuma, Ünye'de gittiğimiz bir düğüne ve oradaki bir yerel orkestradan dinlediğim ana götürdü. Fakat ilginçtir an siyah beyazdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım,

      Keyfimiz zaten kaçacağı kadar kaçtı, epeydir. Yakın çevremizde elimizin erdiği noktada bir şeyler yapıyoruz ya, nereye kadar?

      "O" ekmeği yapmadım, maalesef. Tarifini bilsem denerdim.
      Ancak, ustasının elinin hüneri başta olmak üzere kim bilir kaç zamandır sürdürülen mayası, kullanılan buğdayı, öğüten değirmeni, taş fırını derken o kadar çok ayrıntı var ki! Keşke olabilse...
      Benim ekmeğe gelince, güzel oldu, ne yalan söyleyeyim, çocuklar sevdi. :)

      Siyah beyaz zamanların şarkısı, hafızadaki filmi hemen sepya yapıyor demek ki. :)

      Sil
  5. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Size ve Sevgili Şule'ye bir durum bildireyim:

    Akşam üzeri midyecime gittim, daha önce söz ettiğim gibi sizlere midye dolması yollayacaktım. Önce sordum, buradan İstanbul'a yollayabilir miyiz diye. Aldığım yanıt beni tatmin etmedi, ona göre kolinin içine iki şişe pet suyu dondurarak koyarsak sorun olmazmış. Peki dedim senin bu tezgahtakiler ne kadar dayanıyor, dedi bir gün. O zaman bir hesap yaptım, paketlesek kargoya versek kamyona gidene kadar bu buzlar erir zaten. Ancak bu güzergahtan İstanbul'a gidecek bir araçla mümkün bu nakil ki o yöne aynı gün içinde varacak biri olmalı o da. Durum budur, lakin felekten bir gün çalalım denirse de bir uçağa bakar ki balık sezonunda balıklı midyeli bir menü ile, çok sevdiğimiz bir mekânda ağırlamak da biz için büyük bir zevk olur. Bilginize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar zarifsiniz Sevgili Okul Arkadaşım, çok teşekkürler böyle ince ince uğraştığınız için. :)

      Buzlu pet şişeyle yiyecek yollamak usulünü biliyorum, alış veriş yaptığım bazı yerler böyle gönderiyor. Ancak tereddüt etmekte çok haklısınız, kışın bu yöntem işe yarasa bile, strafordan kutuda dahi, yaz sıcağında bu yöntem çalışmıyor.

      İkinci önerinizi, kendi adıma (eminim Şule de bana katılacaktır) değerlendirmekten mutluluk duyacağım. İş ki, şu varyantlar zinciri artık kırılsın ve biraz nefes alalım.
      Çok teşekkürler. :)

      Sil
    2. aaaaa sabah sabah yüzümü güldürdünüz sevgili buraneros :) midye dolmaları yemiş kadar oldum :) ama gerçekten yemek ve tanışmak için ne güzel bir öneri, sunduğunuz :) ekmekçimle değerlendirmekten mutluluk duyarız, şu beter salgın bir bitsin...
      ay gerçekten çok mutlu oldum :)

      Sil
    3. Muhtemelen salgın bitince balık sezonu yeni başlamış olacak, hem Kars'ın Kaz tiridine nal toplatacak tiridimiz de var bizim ki onun da mevsimi gelmiş olacak, sonra malum pidemiz:) Sadece yemek değil elbette yemek dışı program da genel itibariyle an itibariyle cepte, Sevgili Şule:)

      Sil

Hoşgeldiniz!