8 Temmuz 2021 Perşembe

8 Temmuz Perşembe

Muson yağmurları bugün geri geldi. Yağmur gün boyu ince ince yağdı, durdu, tekrar yağdı, sonunda akşamüstü güneş bulutların arasından çıktı.

* Sabah egzersizime eşlik edecek müzik ararken, You-Tube'da bir videoya rastladım. Sezen Aksu'nun eski bir şarkısının taze versiyonu. 
Tam bugünlerdeki ruh halime, hissiyatıma uygun, cuk oturdu diyebilirim. Özellikle nakaratındaki sözleri  gün boyu tekrarladım durdum. 

Hayat Bağları / Les choses de la vie ilk gençlikte çok sevdiğim, etkilendiğim filmlerdendi. Romy Schneider'in en güzel zamanları. 
Bir arkadaşımın deyişiyle "aşklara ve erkeklere bakışımızı hiç de gerçekçi olmayan şekilde etkilediği için, gerçek hayatta hayal kırıklıklarımızı artıran" Fransız filmlerinden.
Şimdi artık, o etkilenme  halleri ve hayal kırıklıkları da geçti gitti.

*** Tabii ki Clarkson's Farm'ı bitirdim. Diziyi izlediğim süre içinde, günün en eğlenceli ve öğretici saatlerini geçirdim. Özellikle  İngiltere gibi çiftçilikle ilgili her şeyin kaydedildiği, desteklendiği bir ülkede bile tabiatın getirdiği zorlu koşullar nedeniyle büyük güçlükler yaşanıyor. Bir de bunun üstüne pandemi koşulları eklenince ne sıkıntılar olabildiğini, biz şehirlilerin düşünmemiz nerdeyse imkansız.
Sonuç tek cümle ile özetlenecekse, çiftçilik yapanların, toprakla uğraşanların, bu işle emek emek uğraşanların önünde saygıyla eğilmeliyiz. 


Dip Not:
Zakkumlar epeydir açtılar.
Beyaz ve kırmızı olanları pembeler kadar yaygın değil.
Ne güzel çiçekler değil mi?


2 yorum:

  1. ay ben bu şarkıyı pek severdim. bu versiyonu da gayet güzel olmuş :)

    fransız filmleri ile ilgili arkadaşının yorumuna tamamen katılıyorum! ayol ben ilk dizi platoniğim ganzo'nun sevgilisine onlarca ve rengarenk uçan balon almasından sonra yıllarca bana böyle bir sürpriz yapacak sevgili bekledim :P :P yazık yani bana da :P

    Clarkson's Farm'ı izlemedim ama A.ciğimin ufacık bir bahçe için verdiği emeği görüyorum ve tarımla upraşan herkesin önünde saygıyla egiliyorum...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Şulem ah! :)) Hepimizin var bazı gönül kırıklıkları, ne yaparsın? ;)

      Bırak ufacık bir hobi bahçesini, evdeki çiçekler için bile ne kadar uğraşıyoruz biliyorsun. Zaten uğraşmasan sonuç hüsran, bir de ziraat yaparken en çok hava koşullarından etkileniliyor, çok zor.

      Sil

Hoşgeldiniz!