25 Temmuz 2021 Pazar

25 Temmuz Pazar

Bugün öğlene doğru rüzgar çıktıktan sonra, gökyüzünde hallaç tarafından atılmış pamuklar gibi bulutlar vardı. 

* Sabah oldukça kapalı, bulutluydu hava. Yürüyüşe sabah saat 7:30'da çıktım, 9'a doğru dönene dek gökyüzünden  bulut eksik olmadı. 
Bugün sahile yürüyüş güzergahımı tamamen tersten tamamladım. Genellikle gittiğim yönü tercih sebebim, sabah saatlerinde özellikle sahilde güneşin yüzümden değil sırtımdan vurması. Bugün bulutlu havayı görünce, nasılsa güneşte terlemeyeceğim düşüncesiyle, rotayı tersten tamamladım. Böylelikle, manzaraya her zamanki bakış açımı tersinden baktım; bir çeşit zihin jimnastiği gibi.

** Biraz yemek bir ekmek yapmak ve Küba'yla ilgili belgesel diziyi bitirmek bugünün diğer faaliyetleri oldu. Akşama başka bir diziye mi başlasam, yoksa yeni kitaba mı kararsızım.

*** Aslında üşengeçlik yapmasam da kalkıp pazardan aldığım frambuaz ve böğürtlenleri reçel yapsam günün üçlemesini de tamamlamış olacağım ya, du bakali! 



Dip Not:
Bir saksı dolusu frenk soğanı,
Kim yapmış resmi, bence şöyle bir bakınca tahmin edebilirsiniz.
Yok olmadı derseniz, resmin bulunduğu müzeden anlayabilirsiniz.
Müzenin linki, fotoğrafın üstüne tıklayınca. 

6 yorum:

  1. bildim! bildim! bazı fırça darbeleri çok tipik, saksının gölgeli kısmı özellikle. Ne güzel boyamış yine de. Ve bu tablosunu hiç görmemiştim.
    Ben de Küba'yla ilgili bir program izledim yarım yamalak. Çok merak ediyorum oraları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Bence de bazı fırça darbeleri çok tipik ve insanın aklına ismi geliveriyor. Ben de bu tablosunu yeni gördüm. Resme oldukça geç başlamasına rağmen, bir dönem o kadar çok resim yapmış ki, işte bir müze dolusu resim olmuş sonunda. :)

      Sil
  2. Sevgili komşum,

    En sevdiğim ressamın bu tablosunu bilmiyordum. Onun gördüğüm Starry Night over the Rhone tablosunu hiç unutmuyorum. Diğer resimleri de öyle..O bir dahi..ve ne acıklı bir yaşamı var, tablolarının satışını göremeden yokluk içinde bu Dünyadan göçmüş..Tekrar hatırlattığın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şule,
      Sevgili Komşum,
      Ben de bu tablosuyla ilk kez tanıştım ve benim gibi bilmeyenler için ilginç olur diye buraya ekledim. :)
      Oldum olası, yani henüz resim nedir ressam nedir ayırt etmediğim zamanlardan beri, kendisini çok severim ben de. :)

      Sil
  3. aaaa resmen ilk defa gördüm bu tabloyu ve yine ne şahaneymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa! Daha bilmediğimiz neler var, kim bilir? :)

      Sil

Hoşgeldiniz!