11 Temmuz 2021 Pazar

11 Temmuz Pazar

Dün gece  uykum azdı, geç uyudum, erken uyandım. Bazen böyle işte, neyse...

* Sabah çocuklar uyandıktan ve ben toparlandıktan sonra, kahvaltı hazırlama faaliyetine giriştim. 
Annem geldiğinde kahvaltıya oturduğumuzda 11 olmuştu. Sohbet muhabbet diyeceğim de nesil farkı olunca, çekişme eksik olmuyor haliyle. 

** Tam öğlen sıcağında sokağa çıktım, amacım amele yanıklarımı çeşitlendirmekti. ( Değildi tabii, vakit öyle denk düştü. ) Yufkacıya, yumurta almaya, markete gidip hemen eve döndüm.
Evde boş durmadım, derhal faaliyete giriştim, peynirli börek ve şeftalili vişneli kek yaptım. 
Akşamüstü yola çıkacak kızım ve arkadaşı için buzlu çay yapmak üzere  çay demledim, sonra tekrar bu defa beş çayı için demliği ocağa koydum. 
Börek ve kek tam zamanında hazırdı, gençler karınlarını doyurup, çaylarını içip Ankara yoluna çıktılar. Ben de arkalarından el salladım, yolları açık olsun dedim, yarım bardak su döktüm.

***  Dün akşamüstü kardeşimin evinde bahçede otururken, sivrisinekler hepimizi şişlemiş. Üzerinden 24 saat geçince kaşıntısı arttı, nedense.
Eh işte, otun çiçeğin içinde olayım demenin de böyle getirileri oluyor. Kırmızı benekli kollar ve bacaklar!
Öyleyse The Doors söylesin: No me moleste mosquito / Beni rahatsız etme sivrisinek.


Dip Not:
Şu 5 saniyelik zaman dünkü karşı kıyı gezmemizden.
İstanbul'u, Dolmabahçe'den Beşiktaş'a giden caddeyi özleyenlere gelsin. 

8 yorum:

  1. Bizim ilçe belediyemiz iyi çalışıyor, her türden sivri savarı unutturdu bize, yazınız olmasa varlıklarını hatırlamayacaktım bile: O halde taa tarih öncesi zamanlardan bir hatırlatma yapayım Sevgili Okul Arkadaşım, hani şu ucundan tutuşturulan sonra sigara izmariti gibi usulca yanan spiraller var ya... işte onlar belediyenizin yapması gerekeni yaparlar sanırım, ev içinde ise tene fıslatılanlar vardı hatırladığım:) Hep derim canlılar dünyasında sivrisineklere ne gerek vardı ki?:) Bu arada sayenizde, "Evet ya The Doors vardı," dedim. Ve videodaki caddeye bayılırm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım,

      Sivrisinekler çocukluğumdan beri beni çok sever, ben onları pek sevmem. Yanımda daha çok sevdikleri bir ten olunca beni rahat bırakıyorlar. Ancak bu defakiler basbayağı "dişli" çıktılar. Gündüz gözüyle işe giriştiler. Çeşitli ilaç vs. denedik ancak bunlar mutasyon geçirmiş olmalı, pek işe yaramadı.
      Bir de çevreciler diyor ki, insanoğlunun sineklerle savaşı beyhude çaba. Doğanın dengesini bozmamak adına onların da yaşaması gerekli sayılıyor. :)

      The Doors'tan başka şarkılar da var aklımda, pek yakında! :)

      Sil
  2. ah be canım şu 5 saniyelik video o kadar iyi geldi ki bana. ennnnn sevdiğim yollardan biridir dolmabahçe-beşiktaş arası ağaçlıklı yol. yaşa varol :)

    çiçekkız varmıştır bile evine, tez zamanda kavuşun yine birbirinize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kısa olduğu için yüklemekte tereddüt etmiştim. Çünkü, caddenin başında bir diplomat aracı ve korumaları bizi kenara itip kendilerine yol açıyordu, biz de onlara sinir oluyorduk. Neyse, onlar gitti de, biz yolumuza baktık. :))

      Yaa, Ankaralılarımız gittiler, sana da Allah kavuştursun diyeyim, şekerparem. :)

      Sil
  3. yeni sivrisinek varyantı sanıyorum, nereden duydum hatırlamıyorum, bir işle uğraşırken fondaki haberden olsa gerek, bir hafta geçmeyen kaşıntı yapanı çıkmış.
    canım şeftalili vişneli kek çekti ama yasak, glüten şeker şu bu...bir formül bulayım ben buna ve bugün mutlaka ama mutlaka vişne alayım pazardan.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki gündür kaşınıyor gerçekten Joe'cuğum, bakalım haftayı tamamlayacak mıyız sahiden? :(

      Ah kusura bakma, böyle bir kısıtlama halinde can çekmeye neden olduğum için. Aslında meyveli keklerde un az kullanılıyor, ama var tabii ki. Şekeri fazla değil, ama o da var tabii ki.
      Dur ben en iyisi tarifini vereyim, belki biraz şekil değiştirip yaparsın.:)
      https://ekmekcikiz.blogspot.com/2020/08/bir-haftadan-sonra-yaz-yazmak-icin.html

      Sil
    2. ayyyy çok teşekkürler, tesadüfen şeftali de almıştım pazardan, un yerine hindistancevizi unu deneyeceğim şeker yerine dut kurum var ama olur mu bilmiyorum...Belki benim klasik keçiboynuzu özüm, kuru dutla karıştırıp.

      Sil
    3. Eminim, ağız tadına göre bir sonuç almışsındır. Afiyet olsun. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!