26 Haziran 2021 Cumartesi

26 Haziran Cumartesi

Sıcak ve nem bugünün iki ana konusuydu. Olsun varsındı...

* Sabah mahmurluğu içinde video izlerken bir tanesinde kahkahayı patlattım. Klasik kere klasik bir balenin en ünlü sahnelerinden birinin parodisiydi izlediğim. Sabah sabah üst üste kaç kere izledim kim bilir? Buraya bırakayım. 
Bunu izleyince, haliyle, aslı nasıldı bunun diyeceksiniz. Hatırlamak için bir de buna bakınız.

** Sonra efendim, günün bir başka güzel sanat haberini daha vereyim. 
Bu bir Youtube kanalı, Ortaoyuncular'ın eski oyunları burada yükleniyor, böylece hem eski günleri anabilir, hem bazı üstadları tekrar izleyebilirsiniz. Buraya bakınız lütfen. 

*** Bundan sonrası günün neredeyse tümünü kaplayan bir evde arkadaş ağırlama etkinliği. Önce sevgili arkadaşım Bayan E. kahvaltıya geldi, kahvaltı kahveye evrildi, sonra canım P. kahveye katıldı, oradan sohbet uzadı, tekrar karnımız açıktı, yemek yedik, üstüne birer kahve daha, sohbet muhabbet sürdü gitti gün.
Ne kadar özlemişiz ev oturmasını; sohbeti, anılarda kaybolmayı, gelecek üzerine düşünmeleri...



Dip Not:
Bugünümüz slow food hareketinin simgesi salyangoz misali geçti
Uzun süreli, ağır hareketli, derinden içten, etkileyici.

6 yorum:

  1. Videodaki kuğular bana kızcemin ilk baleye başladığı yılı hatırlattı. 10 tane ufacık minicik tüysiklet tabir edilen 3,5 yaş kız çocuğu, baştan aşağı pembe tütüler içindeler ve bir sene boyunca aldıkları eğitimi sahnede gururla sunuyorlar. Fakat nasıl kötüler :)))) Sonra öğretmenleri de katıldı aralarına, adamcağız eski balet göbek vs var ama bizim tüysiklet hipopotam çocukların yanında o koca bedeniyle nasıl zarif, uçuyor resmen havada! O an dedim işte bedensel yeti bu yahu....
    Ben de Adam Cooper'ın Billy Elliot'un son sahnesinde sahneye süzülerek ama büyük bir güçle girişini unutamıyorum Swan Lake'i andıkça....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3,5 yaş C.ciğim! :)
      Olabilecek en masum yaş ve hareket / kas koordinasyonunun henüz oluşmadığı vücutlar. Ne kadar kötü olsalar da mutluluk paydası yüksek olmuştur. O gösteri için çalışırken, kim bilir nasıl keyiflendi ve heyecanlandı kuzucuklar. :))
      Billy Elliot'u çok sevdiğimi hatırlıyorum, ama son sahneyi unutmuşum, şimdi izledim ve filmin tümünü izleyesim geldi.
      Kuğu Gölü'nün benim için yeri her zaman ayrıdır. Küçücükken annanemin evinde, dayım ve teyzem gitmiş olmalı, Ankara Balesi'nde sergilenen Kuğu Gölü'nün fotoğraflı program broşürünü görmüş ve orada olduğumuz günler boyunca sayfalarına büyülenmiş gibi defalarca bakmıştım. :)

      Sil
  2. henüz bir arkadaş ortamı yapamadım, ne kadar özledim.Kışın karantina yaz gelince de herkes bir yerlere dağıldı.
    Muhabbetiniz bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım,
      Teşekkür ederim. :)
      Umarım en kısa zamanda arkadaşlarınla tatlı bir sohbet yaparsınız. :)
      Öyle çok ihtiyacımız varmış ki!...

      Sil
  3. ay bu parodiyi izlemiştim ama yine kıkırdaya kıkırdaya izledim. çok şeker ve aslında bu parodiyi yapmak da ne zor!

    ortaoyuncular şahane bir iş yapmışlar. internetin sınırsız olduğu istanbul
    günlerinde izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulem kesinlikle çok zor! Hem estetiğe aykırı düşmemek gerekiyor, hem başka bir kıvraklıkla yeni bir durum anlatmak gerekiyor. Çok başarılı ve keyifli. :)

      İzle Ortaoyuncuları, yine nasıl tam 12'den isabet konular var, göreceksin.

      Sil

Hoşgeldiniz!