23 Haziran 2021 Çarşamba

23 Haziran Çarşamba

Sabahki bulutlu ve sıcak hava, öğlende sağanak yağmura, akşamüstü bol rutubetli güneşli havaya dönüştü.

* Gün rutin hareketlerle başladı, öğlen saatlerinde bir an yapmam gereken hiç bir iş olmadığını fark edince şaşaladım; olacak iş değil. 
Sonra kendime "şu anın kıymetini bil, uzat ayağını otur, kitabını oku" telkininde bulundum. Biraz müzik dinleyeyim diye ARTE'yi kurcalarken, epey zaman önce "sonra izle" seçeneğiyle kaydettiğim Cirque du Soleil'in "Alegría, Kooza, KÀ" başlıklı gösterisine denk geldim. Kitabı bırakıp, sirk dünyasına teslim oldum. O ne hünerler, ne esnek bedenler, ne müthiş koreografiler, müzik uyumu, hareket ve akış tasarımı, hayran kalarak izledim.
Buraya linkini bırakayım, bir fırsat yaratıp izleyin bu görsel şöleni.

** Öğleden sonra, kaç zamandır hasretle beklediğimiz annane, torun, abla, kardeş buluşmasıyla gönlümüz şenlendi. Kardeşim ve küçük yeğenim çaya geldiler, sohbet, muhabbet, ruha ferahlık zamanları...

*** Akşamüstü misafirleri yolcu edip, genişletilmiş bir mahalle turuna çıktım, bir saat yürüdüm. 
Eve geldiğimde, sırtımdan sular akıyordu desem, abartmış olmam. Hava fazla sıcak olmamasına rağmen o kadar rutubetliydi ki, sürünerek eve ulaştım desem, abartmış olmam. Baktım %75 nem varmış!
İşte en tercih etmediğim hava bu, sıcak ve rutubet bir arada.  Artık... Kısmet... Yapacak bir şey yok...



Dip Not:
Akşamüstü yürüyüşünün armağanı,
Mahalledeki kocaman begonvillerden birisi donanmış, coşmuş,
Begonvilin bir adı da gelin duvağı imiş, yeni öğrendim,
Bu fotoğrafın altına saklanmış şarkıyı, tıklamadan önce kim bilecek acaba?

6 yorum:

  1. bildim ben örtmenim :)

    bu arada diğer adının gelin duvağı olduğunu bilmiyordum, e yakışmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin etmiştim cevabını evladım. :))

      Yakışmış bence de, hele bu fotoğrafını çektiğim öyle bir yayılmıştı ki tam duvak. :)

      Sil
  2. Antalya'da bizim evin 2 sokak ötesinde meydanımsı bir yer vardı. Oradaki selviye aşık bir pembiş begonvil vardı, sımsıkı sarılırdı o ağaca, nasıl bir renk uyumu. Sonra efenim o bölgeye rantsal dönüşüm girdi, üç-dört katlı binalar yıkılıp 9 katlı kazuletler diktiler ve begonvil de, selvi de sizlere ömür :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehirlerimizin son senelerdeki tarihleri hep böyle "beton zaferi" hikayeleriyle dolu. Bilseler ki, o yeşiller ilk buldukları fırsatta yine cana geliyorlar...

      Sil
  3. Benim dikkatimden kaçmış Sevgili Okul Arkadaşım, şimdi izliyorum ve muhteşem diyerek altını da çiziyorum, çok teşekkürler; zira akşam maçlara takılıyoruz mecburen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maçlar hakkınızdır Sevgili Okul Arkadaşım, bunca zaman bekledikten sonra keyfini sürün. :)
      Cirque du Soleil'i zaten takdir ederdim, bu defa üçü bir arada seçmeli gösteriye cidden hayran kaldım. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!