19 Haziran 2021 Cumartesi

19 Haziran Cumartesi

Bu sabah yine yağmur sesiyle uyandım, saat 7 imiş. Sonra yağmur saat 10'a kadar sürekli yağdı. 

* Oğlum havaalanına yolcusunu karşılamaya gidecekti, erkenciydi, o ayaklanınca ben de kalktım. Onu gönderip yağmuru dinledim, izledim. Çok şükür düne göre daha iyi hissettim, nezle azalmış.
Karnım açıktı, çay demledim, kahvaltı yaptım, yetmedi ıhlamur yaptım.  Sonra da Ben de Özledim'e devam ettim.

** Dizide özellikle ilk bölümlerde Leyla The Band'den parçalar çalınıyordu, daha sonra konu başka bir yöne ivmelenince grubun şarkıları azaldı.  9. bölümde çalan şarkının - umarım bölüm sayısında yanılmıyorum- sözleri çok hoşuma gitti. Meğer Ömer Hayyam'ınmış. 

*** Bütün gün dizi seyretmekten başka bir iş yapmadığım için, diziden bir başka beğenimi daha aktarayım. Yarıdan sonra, pek çok sahnenin geçtiği gizemli bir han var. Binaya bayıldım, yerini merak ettim, tarihini merak ettim. Aradım taradım buldum, Eminönü'ndeki Kuveloğlu Han imiş orası. 
Twitterdaki bir hesaptaki bilgi şöyle:
"Kuveloğlu Han, Eminönü, Küçükpazar Kantarcılar sokağında 19. yüzyılda inşa edilmiş avlulu bir handır. Cephe düzeninde neo-klasik öğelere sahiptir. Günümüze büyük oranda özgün ulaşan yapı, döneminin kullanım koşullarını, malzeme ve yapım tekn. gözler önüne sergilemektedir."

Bir başka link daha vereceğim, oradan aynı hanın daha sonra Sazan Sarmalı filmine de mekan olduğunu öğrendim. Daha yakın zamana ait fotoğraflar var, burada. 



Dip Not:
Yukarıdaki fotoğrafı, üstte linkini verdiği twitter hesabında gördüm.
Kuveloğlu hanını bir gün gidip yerinde görebilirim, umarım. 

14 yorum:

  1. yaaaa ben de bayıldım bu han'a. birlikte gidelim mi normalleşince? ben zaten böyle avlulu yapılara bayılırım...ay çok sevindim yine, aynı şeye takılmışız diye :)

    şarkı da şahane bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuveloğlu Hanı'na birlikte gidelim. Lütfen! Çok isterim. :)
      Üstelik yazarken aklımdan geçti, görmüştür dizide, buraya Şule'yle birlikte gitmeli diyerek. :)

      Sil
  2. bir de daha sonra beş kardeş'te de grup içinde yer alan ve nazım karakterini canlandıran nadir sarıbacak da yine çok iyi değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nadir Sarıbacak çok iyi oyuncu, Beş Kardeş'in parlayan yıldızıydı. Ayrıca N.B. Ceylan'ın Kış Uykusu'nda, Tolga Karaçelik'in Sarmaşık'ında bayılmıştım.
      Bir süredir Amerika'da yaşıyor. Daha çok yeni, New York'taki Tribeca Festivali'nde oynadığı Leylak filmi, jüri özel ödülü aldı.

      Sil
    2. Ay evet Leylak listemde sırasını bekliyor!

      Sil
  3. Selam hanları bende severim. eskinin kokusunu hissetmek zamana meydan okumak çok güzeldir. Ankara'da kalede bugün Koç Müzesi olan yer eski bir handı. Önünde köfteci vardı. Biz oraya gitmeyi severdik. Hanın boş halini gezmiştim. Çengel han denilen bina yirminci yy yılın sonlarında terk edilmeden önce yapağı, tiftik ve ham deri ve toptan satışların yapıldığı tabakhane ve yün deposuymuş. Rahmi Koç'un babası Vehbi Koç'un dükkanı varmış. Size bu satırları yazarken Hanın tarihini araştırma yapıp hatırlamak hoşuma gitti. nereden nereye. Şimdi müze. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da Kale'ye o kadar uzun zaman önce gitmiştim ki, bu müzeyi hiç görmedim sanırım. Ankara'ya tekrar gittiğimde uzun uzun gezmeyi çok istiyorum. Çengel hanı da görülecekler listesine yazıyorum.
      Teşekkürler, sevgiler. :)

      Sil
  4. Böyle hanlar beni de çok çeker, içindeki esnaf, hikayeleri, of kim bilir nasıldı yaşanan zamanlarda...
    Ali Atay'ın şarkı da söyleyebilmesi.. Bu oyuncular tiyatro temelli işte farkları ne kadar açık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) yorumu yazdım baktım ki Ali Atay'ın grubu bile varmış, reziiiil. İşte Türkiye'den uzakta olunca dizi vs bilmeyince böyle oluyor :))) cahillik.

      Sil
    2. Yok canım, neden cahillik olsun? Bu işlerin üzerinden epey zaman geçti, kim bilir o vakitler nerede, ne yapıyordun?
      Aslında iyi ki digital dünya denen şey var, böylelikle istediğimiz zaman tekrar veya ilk baştan izleyebiliyoruz. Üstelik, her bi şeyi olduğu zaman izlemeye vakit ve enerji yetmiyor. :)

      Sil
  5. Han ne kadar güzelmiş...
    Seneler önce istanbulda bir hana gitmiştim ama ismini hatırlayamadım şimdi. Hobi malzemeleri satıyordu yoğun olarak dükkanlar. O hanın içi de bu şekildeydi ve ben çok sevmiştim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemciğim,
      Eminönün'de ise, Şarkhan olabilir gittiğin yer. Ben de bir kaç kez gitmiştim, cümbüşlü bir yerdir. :)

      Sil
  6. Nezaket gösterip yazıma atıfta bulunduğunuz için teşekkür ederim :) Sevgiler..
    www.yesempatik.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Güzel blogunuz ve yazılarınız için ben teşekkür ederim.
      Sevgiler.:)

      Sil

Hoşgeldiniz!