17 Haziran 2021 Perşembe

17 Haziran Perşembe

Baştan söyleyeyim, bugün bir miktar nanemolla, bir miktar huysuz... Neyse daha fazlasına gerek yok, nezle oldum. 

* Hava çarptı, iki gece üst üste  uyurken üşüdüm sanırım ya da yemek yaparken cereyanda kaldım filan, ne ise nevazil kaçırmadı durumu geliverdi.
Gerçi, bunca aydır hastalanmıyorum, maskeli gezmek çok işe yaradı, benim nezlesever bünyemi bile korudu. Bunun olacağı varmış diyerek, çabuk iyileşmek için kendimi dinlenmeye aldım.

** Bu sabah twitterda haberlere bakarken, orkestra yönetmeni Seiji Ozawa'yla ilgili bir video gördüm. Zubin Mehta yönetimindeki Viyana Filarmoni Orkestrası, konuk şef olarak Ozawa'yı sahneye çıkarmış. Meğer S. Ozawa on senedir geçirdiği sıkıntılı sağlık sorunlarının üstüne bir de alzheimer olmuş. 
Z. Mehta'nın onunla birlikte orkestrayı yönettiği, meslektaşına destek olduğu ve bunu zarafetle yaptığı video burada. 
İnsan kalmaya devam etmek için bunları görmemiz lazım. 
Diğer bilgi şöyle, 1 Eylül Ozawa'nın doğum günüymüş ve  çok uzun yıllar yönettiği Boston Senfoni Orkestrası tarafından 1 Eylül 2020  günü doğumunun 85. yılı şerefine Ozawa günü ilan edilmiş. 
İnsan kalmaya devam edebilmek için böyle kadirbilirlikleri alkışlamamız lazım.  

Bugün söyleyeceklerim bu kadar. 



Dip Not:
17 Haziran 2017, Ortakent, Bodrum
Çocuklarla tatile gitmişiz, hava güzel, deniz kenarında oturmuş yemek yiyoruz,
Bir tekne yanaşıyor gün batımından önce, sonra akşam oluyor ışıklarını yakıyor,
O zaman da güzeldi, şimdi bakarken biraz daha imrenilesi geliyor.

16 yorum:

  1. geçmiş olsun, doğru düzgün yaz gelemedi ki, üşütmek normal.
    tekneleri izlemesi bile güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehtapcığım. :)
      Hem yaz henüz gelmedi buralara, hem de vücutlarımız nezleyi bile unuttu, şimdi yeniden bağışıklık dengelenecek, sanırım. :)

      Sil
  2. Geçmiş olsun canım, bu değişken havalar, bir türlü gelemeyen yaz hepimizi bir şekilde halletti. Ben de her sabah dökülerek uyanıp, amanın covid mi oldum ki diyorum. Sonra biraz kendime geliyorum.
    Dediğin o kadar doğru ki, sanatsal güzellikler, kadirbilirlikler, küçük sürprizler de olmasa insanlıktan çıkacağız. Bugün ilk kez hastane dışında sokağa çıkıp gülleri, hanımellerini, iğde ağaçlarını hatta çiçeği olmasa da iki tane manolyayı görmek iyi geldi. Varsın ağrısın dizler, değdi zira. Neyse gideyim ben de bir Parol içeyim, biraz kendime getirir belki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakcığım,
      İşte böyle böyle, kendimizce küçük tuğlalar koyarak hayatı çekilir kılıyoruz. Başka türlüsü gerçekten taşınamayan bir eziyet olacak.
      Bugün çiçeklerle hemhal olmana çok sevindim, eminim çok iyi gelmiştir. :)

      Sil
  3. Çabuk iyileşin lütfen covid olmayın, zencefil bal limon çayı yapın zencefil mevsimi olmasa da var büyük marketlerde. Çok çok geçmiş bitmiş olsun. Bodrum benim de bugunlerde burnumda tütüyor sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün bütün gün çeşit çeşit sıvılar alarak kendimi toparlamaya çalıştım, şimdi daha iyiyim.
      Ahh! bodrum Bodrum... :)

      Sil
  4. ah kuzum, geçmiş olsun...tez zamanda iyileş inşallah

    insan kalmaya devam edebilmek ise...bu kadar kolay bir şeyi nasıl bu kadar zorlaştırabiliyoruz anlayamıyorum. ama bu ülkede bu ,en zor görevlerden biri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Şulem, umarım uzun sürmeyecek, dün gece ve bugünü atlatmış olunca, düze çıkacağım. :)

      Sil
  5. Geçmiş olmuştur umarım Sevgili Okul Arkadaşım, geçmediyse tez zamanda geçsin dilerim. Şefi izledim, çok hoştu ki ilk videonun ardından geleni de izledim, teşekkürler. Ve fotoğraf! Şu hayatta en sevdiğim zaman dilimidir, muhtemelen yazılarımda en çok kullandığım ifade de günü geceye döndürmeye bayılıyorum'dur:) Bodrum keşke eski Bodrum olarak kalabilseydiyi de bir özlem olarak şuraya not düşüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım, artık daha iyiyim. :)

      Seiji Ozawa'nın küçük çocuk gibi saf ve bir yandan neşeli hali içimi burktu. Bir zamanlar beyinlerini ve yeteneklerini böyle parlak kullanabilen insanların yoksunluk hali daha dokunaklı oluyor, sanki. :(

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Havaların ani değişimi etkiliyor. Dinlenin güzel yazılarınızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, dinlenmek en doğru davranış, vücudun toparlanmasını kolaylaştırıyor, teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. Çoook geçmiş olsun! Umarım ben okuyana dek geçmiş bitmiştir :)
    O maviliğe bakıyor olmak bence o teknenin içinde olmak kadar güzel <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür C.ciğim, daha iyiyim, bir iki güne defederim artık. :)

      Denize bakmak her türlü ruha şifa. :)

      Sil
  8. Ne incelikli bir konser,ne güzel görüntüler,85 yaşındaki bir çocuk adam, gözyaşlarımı tutamadım, içim taştı...Size de teşekkürler, paylaşımlarınız için,siz hep yazın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arzu,
      Ne kadar mutlu oluyorum böyle ortak duygularla ilgili olarak yazılanları okuyunca, bilemezsin.
      Çok teşekkür ederim. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!