15 Mayıs 2021 Cumartesi

15 Mayıs Cumartesi

Bu sabahki açık gökyüzü öğleden sonra parçalı bulutlu  hale döndü, hava sıcağa yakın ılık, tam sevdiğim gibi.

*  Dün geceden başlayayım,  Yeşilçam'ın son bölümünü izledikten sonra, MUBİ'de aranırken bu sene en iyi film Oscar'ını alan Nomadland'in yönetmeni ve  aynı zamanda en iyi yönetmen ödülünü alan Chloé Zhao'nun 2015 tarihli filmi, Ağabeylerimin Bana Öğrettiği Şarkılar / Songs My Brothers Taught Me 'ye denk geldim, hemen izlemeye başladım. 
Film, tıpkı Nomadland gibi belgesel havalı, oyuncular profesyonel değil, anlatılanın gerçeklik duygusu insanın içine işliyor. Hikaye  ABD'nin Güney Dakota eyaletindeki Siyu yerlileri için belirlenmiş Pine Ridge Reservation bölgesinde geçiyor. Filmin senaryosunu da kendisi yazan yönetmen, o toprakların asıl sahibi olan yerlilerin, azıcık kalmış nüfuslarının ellerindeki tek çıkış yolu olan rodeo biniciliği dışında, alkol alışkanlığı ve suç çemberi içindeki yaşamlarını anlatıyor. 
Tüm bu olumsuzluklar içinde film, kötümser ve umutsuz değil, değişebilir olanı da gösteriyor. 

** Geçen hafta cumartesi günü pazar kurulmuştu, bu hafta kurulacağından pek umutlu değildim. Kahvaltıdan sonra gittim baktım, yaşasın, kurulmuş pazar. Üstelik, annemin istediği taze asma yaprakları da gelmişti. Zaten geçen haftadan tedarikli alışveriş yapmış olduğum için, çok da fazla bir şey almak gerekmedi, kısa zamanda halledip, eve döndüm.

*** Evde balkonu temizledim, çiçeklerin yapraklarını ayıkladım, toprak eklemek gerekenlere baktım, biraz olsun elim toprağa çiçeğe değdi, iyi oldu.
Bu arada, Şulem senin avokado çekirdeği filizlendi, yakında başka  bir saksıya diker, sana ulaştırırım.



Dip Not:
Bir marifet öğrendim ya, tekrar tekrar kullanmam gerek, bugünkü müzik meydan okuması şarkısını dün olduğu gibi yine fotoğrafın altına sakladım.
Aslında soru 70'lerden bir şarkı seçiniz diyordu, sonra dün bir sebeple aklıma gelen 80'lerden bir parçayı da eklesem olur diye düşündüm.
Bu şarkı, 1987 yılından. O yaz İngiltere'de listeleri alt üst etmişti. Şarkı, her sabah radyoda çalınıyordu, uzun süre 1 numaraydı. 
Ev sahibim şarkı çalarken radyonun sesini açardı, ben tam o sırada kahvaltıya inerdim. Tereyağlı reçelli tost ekmeği ve çaydan oluşan kahvaltımı yapıp, bisikletime atlayıp, dil okuluna giderdim. 
Güzel günler, tatlı anılar...

10 yorum:

  1. ay ne güzel, avakadom hazır ha :) süpersin arkadaşım :)
    seni şu müzik meydan okumasını sündürmene bayılıyorum. önce sırayla değil, içinden istediklerini ve teker teker yanıtlamaya karar verdin, bugün de soruyu değiştirmişsin, çok güldürdün beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reca ederim efenim, madem yeşil elliyim bir işe yarasın, değil mi? ;)

      Yaa sündürmek demesek ona, eğleniyorum işte! :))

      Sil
    2. lütfen devam ediniz şekerparem, sündürmek kötü bir şey değil ki :) bir tür yaratıcılık bu da :)

      Sil
  2. 22 Mayıs'ta Ümit ünal'ın filmi geliyormuş, hemen Ekmekçime naklen yayın yaparım izleyince. Bahsettiğin filmi ben de izledim. Bugün İKSV de "El Planeto"yu izledim, çok eğlenceliydi. Benim atkestanesi de pek keyifli açmış, maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün maili geldi, merak ettim ben de. :)
      Bir de diyorum ki, böyle senin üyeliğine yancı olupdurdukça, kendimi tuhaf hissetmeye başladım. Bu ara üç aylık bir kampanya var, ona takılayım en iyisi. :)
      Tamam, bu gecenin filmi belli oldu, eğlenceli filmi izliyorum. :)

      Sil
    2. At kestanesini unutuyordum, mahallede Şule'yle bizim aramızda bir ara sokakta bu, yanında erguvan açmıştı on beş gün önce. Meraklı birileri oturuyor olmalı o apartmanda. :)

      Sil
    3. Benim için hiç sıkıntı değil ama hazır kampanya var gireyim diyorsan sen bilirsin :) Üç ayın sonunda devam ederiz :)))

      Sil
  3. sadece asıl yazılara değil yorumlara da maydanoz olmayı severim :)
    Aşk, büyü vs'i resmen iple çekiyorum, mubi'ye ise bir süre direnip "bir de ona üye olmayayım" demiştim ama dayanamadım, oldum tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok merak ediyorum. 2019'da gidebildiğimiz son Altın Portakal'da izlemediğim yegane filmdi, birinci oldu :))) Neyse Mubi sağolsun...

      Sil
    2. Üç aylık üyeliği kaptım az önce. Sonrasına bakıciiz artık, zamanı gelince. ;)
      Haydi hepimize iyi seyirler. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!