13 Mayıs 2021 Perşembe

13 Mayıs Perşembe

Bugün Şeker Bayramı'nın  -derler ki, şeker değil şükür bayramı aslında- ilk günü. Güneşli ılık hava, tam bir ilkyaz günü.

* Sabah erkenciydim, 6'da uyandım, uykum bitmiş, dışarıdan kuş sesleri geliyor. İki gündür değişik sesli bir kuş türedi, nağmeli seslerle ötüyor. Kulak kesildim, dinledim biraz. 
Sabah keyfi yapacağım bir müzik arıyordum, bir belgesel videosu çıktı önüme, başlığı "Saz - The Key of Trust". Nedir bu? Yabancı isimler var, yönetmen, ses kayıt, saz çalan... 
Belgesel, daha önce 2019'da İstanbul Film Festivali'nde ve ARTE Televizyonunda gösterilmiş, You-tube'a yeni yüklenmiş. İzlemeye başlıyorum. 

Petra Nachtmanova; anne Polonyalı, baba Çek, Viyana'da doğmuş, Londra'da üniversite eğitimi almış, Berlin'de bağlama ile tanışmış ve Türkçe öğrenip, saz çalmak için 2010'da Türkiye'ye gelmiş, bağlamaya aşık olmuş. Defalarca Türkiye'ye gelmiş, sonunda Stephan Talneau'nun çektiği, Florent Chaintiou'nun sesleri kaydettiği  belgeseli çekmek için, Balkanlardan Horasan'a kadar sazın peşinde yolculuk etmiş. 
Film 1 saat 37 dakika uzunluğunda, zaman nasıl geçiyor anlamıyorum. Tıpkı "Anadolu'nun Kayıp Şarkıları"nda olduğu gibi seyrettikçe daha olsa diyorum.


Saz - The Key of Trust belgeseli burada, kendinize bayram hediyesi verin, izleyin derim.

** Günün sonrası sade bir bayram sabahı. Annemle kahvaltı, önce aile büyükleri sonra küçükleri ile telefon konuşmaları, iyilik dilekleri, sarılmadan geçen son bayram olsun umutları...
Öğleden sonra mahallede "biraz D vitamini alayım" turu attım.
Annem, apartmana kışın taşınan ve pandemi nedeniyle  ağız tadıyla bir hoş geldine gidemediği üst kat komşusunu bayram kahvesine, apartman bahçesinde oturmaya davet etti. Bir yarım saat ben de yanlarında oturdum.

*** Evde kitabıma devam etmek niyetiyle açtığım sayfada şu cümleyi okuyup mutlu oldum:
"En çok sonbaharı severim, rüzgarın pencere pervazlarını dövdüğü ve ışıltılı bulut kümelerinin tertemiz, berrak gökyüzünde salındığı böyle rüzgarlı Eylül günlerine bayılırım."
Sf. 70, John Banville, Mavi Gitar



Dip Not:
Bugün müzik meydan okumasından seçtiğim soru "herkesin dinlemesini istediğiniz bir parça". 
Cevap için burayı da tıklayabilirsiniz, Gitarist Andrés Segovia,  Isaac Albéniz'in Asturias'ını çalıyor.


12 yorum:

  1. Alıntı çok güzel. Aynı yazarın bir başka kitabına başlayıp bitirememiştim, birden bu kitaba heveslendim :)
    Bizim mahallenin sabahçı kuşları da harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilciğim,
      Bu kitabı bana öneren arkadaşımın zevkine güvenirim, senin yarım bıraktığın öbür kitabını bilemiyorum, Mavi Gitar iyi gidiyor. :)

      Sil
  2. yaşasın peek severim belgeselleri. bir bayram hediyesi oldu gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgesel seviyorsanız, bunu da ilgiyle izleyeceğinizi düşünüyorum.
      Saz çalan Orta Avrupalı bir kadın, Balkanlardan Orta Asya'ya yolculuk, çeşitli dillerdeki türküler, hepsi çok güzel. :)

      Sil
  3. Ahh Asturias'a bayılırım, çok isabetli bir seçim olmuş.
    Dilerim kimseleri göremeden geçen son bayramdır bu, çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asturias, sonra Rodrigo'nun gitar konçertosu, çok eskiden beri kulağımızda yer etmiş bunlar. :)
      Ben de umuyor ve diliyorum Leylakcığım, son sarılmasız bayram olsun.

      Sil
  4. Anneyle kahvaltılar ne hoş. Sen de anne de çok şanslı. İyi bayramlar.





    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Gerçekten şanslıyız, biz de öyle düşünüyoruz. :)

      Sil
  5. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Bu akşam şanslı günümdeyim, belli. Önce yazımın ikinci bölümünün taslağını yazdım. Sonra blogları, elimde hoş bir kırmızı ile dolaşırken ve bayramlaşırken, bir baktım son yazımın altında hoş bir sohbet gelişmiş, katıldım ki pek hoştu. O ara bir tazelik kokusu aldım, dumanı üstünde bir yazı, dedim bu. Adres tarifçim size yönlendirdi. Yazınıza belgeseli izlerim ben, diyerek devam ediyordum ki Andrés Segovia ve Isaac Albéniz adlarını görmeyeyim mi, işte dedim al sana şeker bayram. Uzatmaya meylim var lakin bayram mektubu kararında olmalı.:)

    Sevinç içinde mektubuma son verirken de, bu iki şeker iletişim vesilesiyle size teşekkür eder; Annenize, Size ve Çocuklarınıza iyi bayramlar dilerim:)

    Okul Arkadaşınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım,

      Ne mutlu bana, dostlara sevinç veren şekerlemeler hazırlayabiliyorsam. :)
      İnsanın şansını kendi eliyle yarattığına inanırım demişti, bir arkadaşım, siz de tanırsınız. O zaman şansınız daim olsun. :)

      Bilmukabele, ben de yakışıklı oğullarınıza ve tüm sevdiklerinize iyi bayramlar diliyorum. :)

      Sil
  6. bu saz belgeselini sabah bir arkadaşım yollamıştı, "sen seversin" notuyla. henüz izlemiş, çok beğenmiş ve senin bloguna gelmiştim ki aynı belgesel :)
    bir de şu "anadolu'nun kayıp şarkıları"na birlikte gitmiştik değil mi? ckm'deydi sanki, yoksa yaşlandım, uyduruyor muyum şekerim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulem,
      Seninle senkron tutturma işinde başarılıyız, artık şaşırmıyorum. :)
      Anadolu'nun Kayıp Şarkıları'na birlikte gitmiştik, CKM'deydi, tam isabetle hatırlıyorsun. Eminim o günle ilgili başka hatırladıkların da var, bilahare konuşuruz. ;)

      Sil

Hoşgeldiniz!