21 Nisan 2021 Çarşamba

21 Nisan Çarşamba

Bugün, baharın insana sebepsiz sevinç veren  havası var, dışarıda. Apartmanın bahçesi papatya dolu, yukarıdan bakınca halı gibi duruyor.

* Sabah oğluma kahvaltı hazırlarken bir yandan da buzdolabından ekşi maya kavanozunu çıkardım, unları ayarladım, suyunu ekledim. Önce, pide mi yapsam sorusu geçti aklımdan, sonra haftaya yaparsın cevabını verdim kendi soruma. İş hamur yoğurmaya gelince, onu artık ben değil mikserin yıllardır bir kenarda duran hamur karıştırma aparatı yapıyor. Hamur hazır olunca, kabarması için üstünü örttüm. Gün içinde üç kez katladım, sonra soğuk mayalama için buzdolabına yerleştirdim. Akşam bir ara pişecek. 

** Annemle mahalle turu attığımızda öğlen saatleriydi. Biraz yakındaki parkta oturduk. Apartman bahçesinde bir iki komşuyla ayaküstü hal hatır sorup eve girdik.
Öğleden sonra arka sokaklardan yürüyerek Feride geçidinden caddeye çıktım. Off, amann! Cadde hem kalabalık, hem değil çenelerinde tutarak, hiç maske takmayan insanlarla doluydu. Bu insanlar çıldırmış olmalı. 
Çılgın kalabalık düşüncesine kapılınca,  Thomas Hardy'nin Far from the Madding Crowd / Çılgın Kalabalıktan Uzak romanı geldi aklıma, filmi de yapılmıştı sanırım. Virüs nedeniyle çıldırmış insanları anlatmıyordu tabii, sadece ismi çağrışım yaptı. Zamanında severek okumuştum. 
Alacağımı alıp, hemen yine arka sokaklara dar attım kendimi, oradan da yeni açan ağaçlara baka baka evin yolunu tuttum.

*** İki sevdiğim dostumla telefonda konuştum akşamüstü. 
Birincisi canım Fü. Hanım, rüyamda görmüştüm, bana telefon ediyordu, ne zamandır onu aramadım diye suçluluk duyarak uyanmıştım. Karşılıklı haberler aldık, verdik. 
İkincisi blog teyzelerimden Kompleksiz Elektram, kaç gündür aklımdaydı. Bugün kocası ilk aşısını olmuş, aşıya oğulları götürüp getirmiş, tam onunla ilgili geyik yapıyorlarken üstüne aramışım. Özleşmiştik, yine karşılıklı bilgi değiş tokuşu yaptık, çocuklar ne yapıyor filan.



Dip Not:
Annemle parkta otururken başımı havaya dikip, altına oturduğumuz ağacın nasıl da an be an yapraklarını büyütür gibi oluşunu izledim. 
O minicik yaprakcıklar yakında kocaman olacaklar.

4 yorum:

  1. bugün sabah aynı bahar neşesi bende de vardı :) bahar ne şahane bir mevsim değil mi? bir de senle buluşabilseydik daha da şahane olacaktı ama heyhat kader :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kader kime şikayet edeyim seni?
      Bilemem!
      Şaka şaka. :))
      Olsun yahu, dedim ya, ben kör atış yaptım.

      Sil

Hoşgeldiniz!