19 Nisan 2021 Pazartesi

19 Nisan Pazartesi

Bu sabah yağmurluydu. Annem gece de yağdı, dedi. Ben gece yağdığını duymadım.
Gün içinde ince ince yağdı yine. 

* Günümün çoğu mutfakta geçti. Bazı günler daha çok mutfak işim oluyor. Kemik suyu çıkardım, pırasa çorbası yaptım. Kalan pirinç pilavının yanına patlıcan musakka yaptım. İşimi bitirip biraz dinleneyim, keyif yapayım dediğimde saat üç olmuştu.

** Mutfakta iş yaparken radyo çaldı durdu.  Bir ara Nur Yoldaş Sultan-ı Yegâh'ı söylüyordu. Şöyle bir bağırarak eşlik ettim, iyi oldu.
Şimdi buraya başka bir Sultan-ı Yegâh yorumu ekliyorum, Mor ve Ötesi'nden, dinleyiniz. 

*** Akşamüstüne doğru bir film izlemeye başladım, buraya yazmadan önce ancak yarıladım, film 2 saat 31 dakika. İranlı yönetmen Muhammed Resulof'un Berlin'de Altın Ayı alan filmi, Şeytan Yoktur. 
İzlediğim kadarıyla idam cezası karşıtı ana tema üzerinden, dört farklı öykü anlatılıyor. Sanırım sonuçta bu öyküler aynı ortak paydada buluşacak. İnsanın içini üşüten  hikayeler...  Etkilenerek, beğenerek izliyorum. Tamamını izleyince gerekiyorsa ekleme yaparım. 



Dip Not:
Kızım Ankara'dayken, onun çalışma masasına misafir oluyorum. 
Çeşitli bahanelerim var doğal olarak; benim masam küçük, burası daha sevimli filan...
Doğrusunu söyleyeyim, burada oturunca kendimi ona daha yakın hissediyorum.

8 yorum:

  1. O filme ben de başladım, ilk üç hikayeyi bitirdim. Çok etkileyici doğrusu, çok beğendim. Son hikaye yarına, zira bu bugün izlediğim 2. film. Uzunluğunu da hesap edersen 3 film kadar oldu. Yalnız İKSV deki İran filmini de tavsiye ederim, yalın bir anlatım her zamanki gibi. İran sinemasına bayılıyorum. Bir de Doğan Apartmanı belgeseli izledim Youtube'dan. Senkron iyi değildi, fazla keyif vermedi. Yakında ekrana yapışacağız herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de son hikaye bugüne kaldı, şimdi başına oturdum izlemek için MUBİ'ye giremedim, yoğunluk mu var nedir?
      Üzerinden gece geçince, "Şeytan Vardır" içime oturdu, yüreğime ağırlık çöktü. Nasıl sakin sade aynı zamanda vurucu anlatmış, çok iyi film, ödülünü hak etmiş.
      İKSV'deki İran filmini bugün seyredeyim diyorum. :)

      Sil
  2. mor ve ötesi'nin bu yorumunu dinlememiştim, çok beğendim, sağol şekerparem :)

    fotoğraf dip notunu okuyunca gözlerim doldu bu arada...sarılırım sana

    YanıtlaSil
  3. Ah ne güzel söyler Nur Yoldaş. Yeni nesil uyarlamasını da severim ama :)

    Şu filme ben de bakayım en kısa zamanda..
    Sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nur Yoldaş'ın sesi yorumu bambaşka! O, öylece süzülüp geçen bir yıldızdı.:)
      Benden de sevgiler.

      Sil
  4. ay ay ay.. ben de şimdi kızımın masasında oturuyorum bunu okurken! <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlar analarının bu hallerine ne diyor acaba? :))

      Sil

Hoşgeldiniz!