16 Nisan 2021 Cuma

16 Nisan Cuma

Bugün poyraz hükmünü sürdü yine, dünkü gibi. 
Hava epeyce serindi, öğlende güneş bulutları azıcık araladı, o kadar.
 
* Sabah erken radyoda klasik müzik dinliyordum. İçimi ferahlatan bir müzik duydum, Pachelbel'in Canon'u çalıyordu. 
En şahane oda müziği topluluklarından  I Musici seslendiriyor. Buradan dinleyebilirsiniz. 

** Pazara gittim, taze sebze, yeşillik, levrek aldım.
Kardeşim uğradı, yarım saat  oturduk.
Vee, bombayı sona sakladım, apartmanımızdaki bir ailenin covid pozitif olduğu haberi geldi. Anne ve çocuklar evde, baba hastanede imiş, şükür ki iyiler. Hepimiz şifa diledik. Belediye ekipleri geldi, apartmanın ortak alanlarını ilaçladı. 
Artık kapıyı her açışımızda hoplayıp zıplayan virüslerle karşılaşacakmışız gibi bir his içindeyim. 

*** Akşamüstü işleri bitirince, ruhumu yelpazelemek için bir film seyredeyim istedim.
İKSV'de dün başlayan bir Portekiz filmi vardı, Leylakcığım sabah izlemiş, beğenmiş. Hemen ona yöneldim, Son Banyo / O Último Banho , daha önce kısa film çeken Portekizli yönetmen David Bonneville'in filmi.
Kısaca özetlersem, akrabalık ilişkileri, kardeşlik, çocuk sahibi olmak, kendini dine adamakla ilgili seçimler arasında bocalayan  bir rahibe adayı üzerineydi, film.
Bir kaç sahnede Porto'yu, şahane çinili ten istasyonunu ve Porto civarındaki bağları görmek ayrıca hoşuma gitti.



Dip Not:
16 nisan 2017 - Referandum günü anısı erguvan

Siz önemli tarihleri aklınızda tutabilir misiniz? Ben pek tutamam, bu tarihi de hatırlamıyordum. 
Buraya eklemek için eski erguvan fotoğraflarıma bakıyordum, bir fotoğraf gördüm. Annem ve kızımla mahalledeki bir okulun önündeyiz, oy kullanmışız, sonra fotoğraf çekmişiz, referandumu öyle hatırladım. Hafif sisli bir hafızayı tazelemek isteyen buraya bakabilir, neymişti?!
Şimdi geriye yaslanıp bir düşününce son dört senede neler oldu, neler...

6 yorum:

  1. ruh yelpazelemek ne süper bir tanımmış :)

    covidli komşuya geçmiş olsun. bu ara çok fena ortalık gerçekten. herkes şifa bulsun inşallah

    ben de 16 nisan 2017'de sokağımızdkai leylakların fotoğrafını paylaşmışım hayırlı bir güne uyanmak dileğiyle...sonrası malum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severim ruhumu yelpazelemeyi. :))

      Şu sıra ne kadar çok geçmiş olsun diyoruz, eş dosttan ne kadar çok hastalık haberi geliyor... :((

      Sil
  2. Yaşadığımız apartman yada çevremizde vaka olması tuhaf bir his ve tam da sizin dediğiniz gibi düşüncelere kapılıyor insan:-)) Tarihleri hatırlama konusunda ne yazık ki çok kötüyüm... Ve bu bazen ciddi sıkıntı olabiliyor:-) Keyifli bir hafta sonunuz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, size de sağlıklı ve mutlu bir hafta sonu diliyorum. :)

      Sil
  3. Sevin'cim sayende ben de ruhumun pasını temizledim, nicedir güzel bir film izlememiştim, yazından etkilendim ve hemen oturum izledim...sağ ol var ol güzel arkadaşım, ruhumu suladın yine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsim olmayınca tahmin ederek buldum seni. :))
      Burayı okumana, filmi izlemene, eski günlerin anısına gitmemize çok sevindim. Kucaklıyorum. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!