15 Nisan 2021 Perşembe

15 Nisan Perşembe

Bugün güzel bir gün benim için, bugün 15 Nisan çünkü, kızımın doğum günü.

* Çiçekkızımın bu sabah dersi olduğunu biliyorum, dün akşamdan sordum, "ne zaman uygun olursun, saat kaçta arayayım?"
Sabah uyandığımda eski fotoğraflara baktım, kızımla ilgili yazdığım blog yazılarımı okudum, birkaçını ona gönderdim.
Kızımın doğumu babaannesinin 60. yaş gününe denk gelmişti. Ders saatinin bitmesini beklerken, babaannesini aradım, konuştuk, gülüştük.
Geçen seneki doğum günü salgının ilk haftalarının verdiği şaşkınlık ve yalnızlığın verdiği moral bozukluğuyla geçmişti. Bu sene de ayrılık var, görüntülü konuşma vb. aracılığıyla duruma bir şekilde uyum sağlasak bile yükselen sayılar, henüz tamamlanamayan aşılar nedeniyle tatsız duygular içindeyiz. 
Geçen seneki doğum günü yazısı burada,  hiç değilse gelecek sene sarılmalı ve kalabalık doğum günlerinde buluşmak dileğiyle, mutlu yıllar yavrum!

** Kızımın doğum gününü kutlamak için arayanlardan bir sevdiğimiz de Hayriye teyzesi. 
Hayriye hanım, Bulgaristan göçmeni, Özal döneminde gelen ailelerden, Kırcaali'li. Oğlum iki yaşında bile değildi, bizim evde çalışmaya başlamıştı, kızım eline doğmuştu. Çalışan annenin en büyük desteği böyle güveniir iyi huylu bir insanın ona yardımcı olması. O olmasa çok zorlanırdım. 
Çocukları ve hatta torunları da büyüdüğü için  Kırcaali'de köydeki eski evlerini onarıp, bir senedir eşiyle birlikte daha çok orada yaşamaya başlamışlar. 
Kızımla görüntülü konuşmuşlar, sonra biz de annemle birlikte konuştuk, özleşmiştik, karşılıklı mutlu olduk.

*** Doğum günü heyecanının arasına bir de meditasyon sığıştırdım.
Geçen sene bu zamanlar Elifciğim online meditasyon çalışması haberi vermişti. Sanırım, iki ay kadar sürdü çalışmalar, sonra bitti, ara verildi. 
Kendisi blog aşırı dost olduğum canım blog teyzelerimdendir (blogu burada)
Bu hafta yeniden çalışma yapılacağı duyurusunu alınca katılmayı çok istedim. Yarım saatlik gün ortası meditasyonu ruhumu öyle ferahlattı ki, kendilerini henüz pek göremediğim erguvanların tüm renkleri zihnimde adeta dans etti. 



Dip Not:
Kızım buradayken ısmarladığımız Çin yemeğiyle gelen iki niyet kurabiyesi dolapta durup duruyordu.
Bugün onların birini kızıma, diğerini kendime niyet edip açtım. 
Kızımınkini kendisine gönderdim, bu benimki.
"Peki, öyle olsun"!


12 yorum:

  1. oyyy çiçek kızımızın yaşgünü mü bugün? iyi ki doğmuş, iyi ki doğurmuşsun o vakit :) nice mutlu yaşları olsun. hayatındaki en zorlu sene bu geçirdiğimiz olsun. bundan sonrası hep çok aydınlık olsun :)

    ben de bugün çok istedim elifimin önderliğinde meditasyon yapmayı ama tam ders saatime denk geldi :( keyfini çıkar, benim için de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Şulem. :) İyi ki doğdu, iyi ki benim kızım oldu. :))

      Gelecek hafta meditasyonun gün ve saati değişebilirmiş, sınav var sanırım, sen yine takipte kal. :)

      Sil
  2. Çiçek kızın doğum günü kutlu olsun, çiçek gibi olsun ömrü de, bir hafta sonra 23 ünde de benim çiçek kardeşimin doğum günü, Nisan doğumlulara özel sempatim var :)
    Az evvel şapşik torunla görüntülü görüşme yaptık biz de, artık farkında bizim olduğumuzun, el salladı alkış yaptı diye mal mal sevindik dedesiyle :)
    Ve Sevincim elbette ki senin de annelik yıldönümün kutlu olsun, sağlıkla nicelerine ulaş yavrularınla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Leylakcığım, hem kendi adıma hem kızım adına. :)
      Bak sen! Benim yeğenlerden küçüğü de 24 Nisan'lıdır. Nisan doğumlumuz bolmuş demek. :)

      Sizin torun maaşallah pek tatlı bir cingöz. :) Yazın Ankara'da sizi mum eder bence, şimdi en tatlı zamanları geliyor. :))

      Sil
  3. Hep birlikte geçireceğiniz upuzun mutlu yıllar dilerim kızına.

    YanıtlaSil
  4. Nisan çocuğunun doğum günü kutlu olsun.:) Nisan güzeldir; bu güzelliği, bahar tadını, doğanlarına kesinlikle yansıtır, şanslıdırlar çünkü yaş alır, onun getirdikleri ile gelişir ama büyümezler. Kesinlikle:)

    Sevgili Okul Arkadaşım, tatlı günler gelecek ve sanırım insanlık tümüyle olmasa da belki edindiği farkındalıkla yaşamın kıymetini -daha- bilip daha daha çok çıkaracak tadını, emin olun. Mutlulukta direnenler kazanacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben Nisan kuzularını bilirim elbet! Annesi olunca o kuzunun, daha başka konularda da tecrübe sahibi oluyor insan. :))
      Çok teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım. :)
      İnsanlığın tümünün belirli bir ortak anlayışa varması ne kadar güzel olurdu gerçekten. Neyse, biz olanı kadarla yetineceğiz, feraha çıkalım da...

      Sil
  5. Sağlıklı, musmutlu, neşeli, havadar, hep birlikte nice yıllarınız olsun <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı C. sağol ne güzel dileklerin. Öyle olsun! :)

      Sil
  6. Doğum günü kutlu olsun kızınızın 🙏 Umarım önümüzdeki yıl birlikte olup daha eğlenceli ve keyifli bir kutlama yaparsınız 🙏🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Biz de keyifli günlerde kutlamayı umuyoruz, gerçekten. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!