14 Nisan 2021 Çarşamba

14 Nisan Çarşamba

Bu sabah da erkenciydim, dünden de erkenci üstelik! Bahar geliyor, ondan belki...

* Önce biraz yağmur sesi, biraz kuş sesi dinledim, sonra You-Tube'da sörf yapmaya başladım. Birhan Keskin'in bir şiirini dinlerken arka plandaki müzik dikkatimi çekti. Neymiş bu, derken buldum. 
Şarkıyı söyleyen sanatçının adı  Cibelle. 
São Paulo doğumlu, Londra'da eğitim görmüş görsel sanatçı ve müzisyen imiş.  
Şarkı Green Grass, bestecisi Tom Waits. 
İtiraf edeyim, Tom Waits'in sesine katlanamayanlardanım. Aynı şarkıyı bestecisinden dinleyince kaçıp uzaklaşmak istedim, Cibelle söyleyince üst üste on defa dinledim.
Cibelle'in şarkı için yaptığı video da çok hoş, seyredilesi.

** Üç sene önce tam bugün, -o günkü tarih hafta sonuna denk gelmiş,  günlerden Cumartesi imiş- arkadaşlarımla Boğaziçi boyunca açılmış erguvanları seyretmek niyetiyle vapurla Rumeli Kavağı'na gitmiştik.
Talih bu ya! Hiç hesapta olmayan bir şey oldu, vapura bindikten sonra  boğaz boyunca giderken yoğun bir sis bastı. Erguvan filan ne mümkün, burnumuzun ucunu göremedik. 
Diğer yandan şans yine de yüzümüze güldü ve sislerin arasında döne döne balık avlayan yelkovan kuşlarını ve ağ çeken balıkçı teknelerini  izledik. Unutulmaz güzellikteydiler.
Ekmekcikız'da yazısı ve  fotoğrafları var, tıklayıp okuyabilirsiniz.

*** Gündüz saatlerindeki ılık ve güneşli hava yürüyüş yapmak için idealdi. Biraz annemle yürüdük, parkta oturduk, annemi eve bıraktıktan sonra mahallede kendi başıma yürüdüm.
Akşamüstü "Nuh Tepesi"  filmini izledim. Yönetmen Cenk Ertürk'ün ilk filmi. Tribeca'dan ödülle dönmüş. Haluk Bilginer ve Ali Atay baba oğul rolünde ustalıklarını konuşturmuşlar. 
Sarsıcı bir filmdi diyemem, bir ilk film olarak başarılı bulduğumu söylemeliyim.



Dip Not:
Bugünkü yürüyüşten, henüz yeşermemiş bir ağacın dibindeki yoncanın çiçeği, rüzgarda salınırken. 


4 yorum:

  1. Ağlatacak kadar güzel bir yorum. Fakat sesin biraz yaş alması ve derinleşmesi gerekiyor bence... Şarap gibi olması için sanki zamanı olan seslerden.. diye düşündüm :)
    Erguvanlar hâlâ mı açmadı????
    Burada kiraz çiçekleri (sakura) açtı ve iki gündür üstlerine kar yağıyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki artık sesi olgunlaşmıştır, şarkı epey eskiden çıkageldi. :)

      Erguvanların açmasının eli kulağında, epey tomurcuk dolu ağaçlar, bir iki gün sıcak yapsa hepsi pıtır pıtır açılacaklar.
      Sizin oralarda bitmeyen kış oldu adeta. Fransa'da da bağları korumak için mumlar yakıyorlarmış. Gelecek bahar, eninde sonunda gelecek. :)

      Sil
  2. Ne şarkıyı daha önce duymuştum ne de Cibelle'den haberim vardı, sağolasın kuzucum.

    Nuh tepesini biz de hafta sonu izlemiştik, Ali Atay ve Haluk Bilginer yine çok iyiydiler ama benim de filmle ilgili hissiyatım "daha iyi olabilirdi"ydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reca ederim efenim, güzellikler paylaşılınca çoğalıyor, malum-u aliniz. :)

      Film evet, ilk film olduğu için daha hoşgörülü yaklaştım, ben de. Bir de oyuncular öyle dursa yeter sınıfından oldukları için... :)

      Sil

Hoşgeldiniz!