7 Mart 2021 Pazar

7 Mart Pazar

Yağmur dün gece kesildi, sabah erken yağar belki diyordum, sadece bulut vardı. Bir de soğuk yerindeydi.
Bunca zamandır, bir kış mevsimi içinde iki üç gün arayla, ince yağmurluktan kalın kabana, oradan orta kalınlık cekete bu kadar sık geçiş yaptığımı, bu kadar gel gitli ısı farkı olduğunu hatırlamıyorum. 
Belki de bana öyle geliyor.

* Sabahın şarkısı yine eskilerdendi. Bir zamanlar -nereden yüklemişsem hatırlamıyorum- ipodumda dönüp duran şarkılardan birisiydi. Bu defa karşıma akustik versiyonu çıktı,  bu hali de güzeldi. 
Biraz internette gezinince şarkıcımız Amy Macdonald'ın İskoçyalı olduğunu ve şimdilerde ünlü bir İskoç futbolcu ile evlendiğini öğrendim. 
Şarkının ilk yayınından sonra aradan on sene geçmiş bile. Şimdi buraya şarkının ilk halini -benim yıllar önce sıklıkla dinlediğimi- ekleyeyim. Bir bakın bakalım, şarkıcımız This is Life demekte ne kadar öngörülüymüş! 

**  Dün gece Nomadland'i izledik, kızımla. Ekmekcikız yazımda söz etmiş ve seyretmek  istediğimi yazmıştım. 
Filmin yönetmeni  Chloé Zhao, Pekin doğumlu . Bence geldiği kültürün filmdeki anlatımında önemli etkisi olmalı. Çok farklı dili olan bir filmdi, sanki canlı bir belgesel izler gibiydi. Bir yandan da  Frances McDormand'ın olağanüstü etkili, sade oyunculuğuyla karakteri ortaya koyuşu unutulmazdı. 
Amerika'da, oraya Avrupa'dan  giden ilk göçmenlerin "göçebe" ruhu belli ki halen yaşıyor. Bu yeni göçebelerin yaşam felsefelerinin içinde yaşadıkları ve her türlü tüketimin zirvesinde olan toplumdan ne kadar farklı olduğunu gösteren filmi, özgürlüğün bu yorumunu adeta ruhumda hissederek izledim. 
Nomadland, kazandığı En İyi Yönetmen ve En İyi Kadın Oyuncu ödüllerini sonuna kadar hak eden bir film. 

***  Günün neredeyse tamamı mutfakta geçti. Kızçem Ankara yolcusu, ona yolluk pırasalı börek, balkabaklı kek, anne ekmeği yaptım.  Sağlıkla evine kavuşsun, ev arkadaşıyla özlem giderirken karın doyursunlar.



Dip not:
Duvarın dibi demez, kaldırım kenarı demez, bahar geldi der, sarı sarı ışıldar.
Bilin bakalım nedir?

4 yorum:

  1. Çiçek kızcığım Ankara yolcusu demek ha? keşke geçen hafta benimle gelseydi, birbirimize yol arkadaşı olurduk :) allah kavuştursun birtanem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim. :)
      Bir kavuşma bir yolculama arası göz açıp kapayıncaya dek geçiverdi yine.

      Sil
  2. Nomaland benim de severek izlediğim bir film oldu. Adaylar henüz belli olmasa da Oscar yarışında ön sıralarda yer alacak.

    Sağlıkla tekrar kavuşun inşallah kızçenizle ♥
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de Nomaland adaylar arasında önde olacak. Hep şu söylenir, Altın Küre, Oscar'ın habercisidir! :)

      İnşallah Şebnemciğim, teşekkür ederim. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!