4 Mart 2021 Perşembe

4 Mart Perşembe

Bu sabah kendimi yorgun ve bıkmış hissederek başladım güne.
Halledilmesi gereken bir kaç iş olduğu için, kendimi zorlayarak sokağa çıktım. Yürümeye başlayıp, güneş sırtımı ısıtınca kendime geldim ve bıkkınlık duygusunu itekledim öteye, kendimden uzaklaştırdım. 

* Sabah radyoda Hümeyra'nın "Yaş 35"i çalıyordu, ne güzel bir sestir onunki. Çok eskilerden, onun ilk şarkılarından "Kördüğüm"ü çok severim, bir de "Sessiz Gemi"ye bayılırım. 

** Derken Sidney Bechet'in çok sevdiğim Si tu vois ma mère  adlı parçası çalmaya başladı. Hatırlarsınız, şimdi adını anmak istemediğim Amerikalı bir yönetmenin 2011 yılında çektiği  filmi "Midnight in Paris"te de çalan melodidir. 
Sonrasında en az iki saatimi bir zamanlar büronun telefon santralinde bekletme müziği olarak da kullandığımız  başka bir Sidney Bechet melodisini arayarak geçirdim ve bulamadım. 
O melodiyi ya hatırlayacağım ya bir yerde karşıma çıkacak, bakalım.

*** Günün diğer faaliyetleri olarak ekmek hamuru yoğurdum, evi sarı melekle şöyle bir süpürdüm, daha önceden yarı pişirilmiş malzemeyi bir araya getirip akşam için etli pilav pişirdim.
Bence  bir gün için bu kadarı yeterli.



Dip Not:
Sabahki isteksiz halimden sıyrılmamı sağlayanların birincisi.
Adını bilmediğim, fuşya renkli çiçek açan bitki.
Alt sokaktaki bir bahçenin duvar kenarında açmaya başlamış.
Teşekkür ederim sana.


6 yorum:

  1. hümeyra ne eşsiz bir yorumcu di mi? benim hitim "kördüğüm" sanırım.

    sarı melek ne? bu ara kafayı temizlikle bozayazdım. bilmediğim bir temizlik aparatı mı var yoksa :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarı melek, hepa filtreli, Arçelik marka, dikey bir elektrikli süpürge kendileri. ;)
      Geçen yaz başında ben de tam kafayı temizlik süreci ve malzemeleriyle bozmak üzereydim ki, şarjlı süpürge pratik bir çözüm olur mu diye bakındım. Olurdu fakat pahalıydı. O sırada kardeşim sarı melek adını taktığımız dikey süpürgeyi önerdi. Fiyatı da uygun hem de az yer kaplıyor, tak çıkar derdi yok. Gerektiğinde fişe takıp ortada dolaştırıyorum, gayet güzel çekiyor ve süpürüyor.
      Pek öyle aparatı filan yok, bir tür eski usul gırgırın elektriklisi gibi. ;) Olsun, işe yarıyor ve seviyorum kendisini, melek gibi o. :))

      Sil
  2. Ah ben de bu sabah aynı hissiyatla dolandım durdum,sonra Masal geldi de neşe doldu evimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel neşe kaynağı tatlı kuzu Masal bence. :))
      Bugünlerde keyfi yerinde olan var mıdır, demeden duramıyorum.

      Sil
  3. Ben bu aralar hep aynı hissiyatla uyanıyorum, evden çıkmadığım için sonrasında bir dönüşüm de olmuyor. prp sonrası bir süre istirahat önerildi çünkü.
    Bu arada o çiçek için görsellerde bir arama yaptırdım, "Bindallı Sarmaşığı" diye bir türe benzettim. Bir de sen bak bakalım aslını gördüğüne göre, o mudur?
    Bana da çocuklar (oğul+kardeş) Dyson'ın şarjlı dikey süpürgesini aldılar doğum günü hediyesi olarak, aman tanrım bugüne kadarkiler süpürge değilmiş :)))) Bu aralar benim melek de o :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakcığım,
      Umarım prp seni rahatlatacak şekilde sonuç verir ve yakında sokağa rahatça çıkarsın. :)
      Baktım gugılbaya arattım, bindallı sarmaşığına pek benzetemedim. Çok güzel bir şey o da.
      Bugün sahile giderken yolda başka bir apartmanın bahçesinde de gördüm benim fuşyayı. Gelince baktım aradım, loropetalum isimli bir çalıya benzettim, hatta nerdeyse eminim. :)
      Bu arada senin melek de iyi düşünülmüş harika bir doğum günü hediyesi olmuş. Gerçekten kullanılışları çok pratik ve performansları süper. Sağlıklı günlerde kullan. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!