15 Ocak 2021 Cuma

15 Ocak Cuma

Bugünün güzelleri yeni şeyler öğrenmek üzerine olacak:

* Mehmet Rauf'un Eylül'ünü okurken, günün saatleriyle yazıda anlatılan zamanı bağdaştıramadım pek çok kere. "Öğlen yemeği zamanı geçiyor, saat 5 olmuş" deniyordu, mesela.
Bu sabah okurken, bir ampul yandı zihnimde; eski saat diye bir şey olmalıydı. Miladi takvime geçişten önce mi değişmişti acaba? Neye göre hesaplanıyordu?
Aradım taradım ve Mekanik Saat blogunda aradığımı buldum.

** Bulduğum şey beni ikinci kez mutlu etti, çünkü, çocukken Milliyet Gazetesi'ndeki yazıları okumayı çok sevdiğim, her yazısından bir şeyler öğrendiğim,  keyifle okuduğum Burhan Felek'in bir yazısı karşımda duruyordu. Çocukluk arkadaşımla karşılaşmışcasına mutlu oldum.
 
Mekanik Saat blogundaki Alaturka Zamanlara Dair başlıklı yazıda; 
Devamındaki Burhan Felek yazısını okumak için, yukarıdaki satırlara tıklamanız yeterli.

*** Artık online konser dinlemek günlük alışkanlık haline geldi, en azından benim için.
Müzisyenler pandeminin ilk zamanlarındaki zorlukları kendilerine göre yöntemlerle biraz biraz aşar oldular. Kültür kuruluşlarının desteği de önemli katkı sağlıyor bu konserlerin oluşması, yayınlanması için.
Bugün dinlediğim konser Cem Adrian'ın 3 Ocak 2021'de İş Sanat'ta verdiği konseriydi. 
Cem Adrian'ın değişik tınılı, geniş hacimli sesini ve yorumlarını beğeniyorum. Bu konserde çoğu kendi bestelerinden oluşan şarkıları sadece piyano viyolonsel eşliğinde söylüyor, bence sesine güvenmeyenin yapabilmesi mümkün değil.


 

Dip Not:
Eski saat ve tarihe örnek olarak seçilen bu tarih benim için çok anlamlı. O gün (buradakinden 42 sene sonra) kızım doğdu.
Çok hoş bir tesadüfle, o takvim gününde de bir doğum günü notu var. 

Dip Not'a Not: 
Yukarıdaki takvim sayfası  Osmanlı'da Miladi takvime geçiş hakkında bir yazının olduğu web sayfasından. Yazının tümü için buraya tık lütfen. 

6 yorum:

  1. adrian'ın o konserini dinlemiştim, güzeldi. son albümü yine şahane zaten...

    YanıtlaSil
  2. ay çiçek kızımızın yaşgünü müydü? atlamışım onu ben :) iyi ki doğmuş, hep çok mutlu olsun. hep çok güzel insanlar çıksın karşısına. öp onu benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün yani 15 Ocak doğum günü demek istememiştim aslında. ;)
      Bizim kız 15 Nisan doğumlu, takvim sayfasında da 15 Nisan tarihinde doğan bir küçük hanım için not var. Rastlantı hoşuma gitti. :)

      Sil
    2. olsun sen yine de ilk gördüğünde öp onu benim için :)

      Sil
    3. Sömestr tatili başlasın ve gelsin diye bekliyorum. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!