23 Ocak 2021 Cumartesi

23 Ocak Cumartesi

Dün geceyi uykusuzluğun zirvelerinde geçirdim, bir kez daha.
Neyse neyse, konumuz bu değil, bu durumun sonucunda yakaladığım güzellikler!

* Gece uykum kaçıp bir süre yatak yorganla cenk ettikten sonra You-Tube'da İş Sanat'ın sayfasını müzik dinlemek amacıyla açtım. Ancak bu defa müzik değil, şiir dinledim. 
Nazım Hikmet'in  çok sevdiğim eseri Memleketimden İnsan Manzaraları'ndan uyarlanmış "Bir Tren Kalkar Haydarpaşa Garı'ndan başlıklı şiir dinletisiydi bu. 
Nasıl mutlu oldum, uykusuzluktan gerilmiş bedenime nasıl iyi geldi usta tiyatrocularımızın seslendirdiği dinleti ve Nazım şiirleri... Müthişti!

** Onca uykusuzluğun üstüne yorgun düşüp biraz uyuduktan sonra sabah erkence uyandım. Uyandım ama yataktan çıkasım yok, internette gezinmeye başladım. Bir de ne göreyim  # berniemittens  # berniesanders başlıklı bir gırgır almış yürümüş. Epey komik paylaşımlar vardı, sabah sabah kahkahayla güldüm.
Azmedip bakarsanız belki diye buraya bir link bırakayım.

*** Kardeşim "Yararlı Bitkiler Takvimi" başlıklı her sayfasında yılın bir haftası ile bir bitkinin fotoğrafı ve onunla ilgili açıklamalar olan bir duvar takvimi getirdi.
Sende kalsaydı demiştim, el cevap "hayır bende mundar olur, sen onu işe yarar hale getirirsin" olmuştu.
Bugün biraz karıştırdım ve güzel bir yer bulup duvara astım. Artık, o iş bende, kafanızı ütülerim her fırsatta.



Dip Not:
22 Ocak 2014 
Akşamüstü, iş dönüşü, deniz otobüsünün penceresinden bakış
Ayasofya, Sultanahmet, Ahırkapı önde, arkada ertesi sabah doğu ufkundan gelecek olan

4 yorum:

  1. İş Sanat çok güzek gerçekten :) Bernie ise günlerdir eğlencemizdi, bizim mutfağa bile geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miço Bernie'ye nasıl davrandı merak ediyorum doğrusu. ;)

      Sil
  2. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Az önce Bir Tren Kalkar Haydarpaşa Garı'ndan başlıklı şiir dinletisini bitirdim, öncelikle size teşekkür ederim:) Fakat ben ne yaptım dersiniz, nasıl dinledim acaba?

    Önce gidip kitaplıktan en militan çağlarda, lise zamanlarında alınmış, tek kitap haline getirilmiş Memleketimden İnsan Manzaraları kitabımı aldım. Sonra açtım ekranı, dinlerken kitaptan takip etmeye başladım, bir süre sonra kulaklığı taktım, olaya iyicene dahil oldum:) Dinleti kitabın ilk sayfasından başladı, güzel, sonra hoop uçtu, aradım buldum ama ki 230. sayfaya uçmuşuz, herşey yolunda devam ederken hooop bendeki sayfa ile anlatılan yine koptu, aradım buldum tekrar ki yüzlere dönmüşüz, 110 falan diyeyim, sonra bir sıçrama daha ama o yine 110'lara yakın, sonra da kısa bir sıçrama daha ki onu bulmaya uğraşmadım, finaldi:) Elbette kitap baskılarına göre üç baş sayfa öne arkaya gidebilir. Hani olur da kitaptan da takip etmek isteyenler olursa diye, bu veriler şurada dursa sanki, iyi olur diye düşündüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne güzel dinleti değil mi? :)

      Bende Nazım Hikmet - Tüm Eserleri başlıklı Cem Yayınlarının bir külliyatı var, 1976-1978 arasında basılmış. Üniversitedeydim, bütün bir yaz tatili boyunca onları okumuştum.

      Bugün hava yağmurluydu, yağmurlu havada başka bir dinleti ile güne güzellik kattım, yazacağım onu. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!