1 Haziran 2026 Pazartesi

1 Haziran Pazartesi

Günün ilk işi olarak, bir süredir ağrı sızı çektiğim sol dizimi göstermek üzere doktora gittim. 
Dün randevu almadan önce, daha önce annemi de götürdüğümüz fizik tedavi uzmanı doktorumuzun adını hatırlayamamıştım. Aynı doktora Şuleciğim de gitmişti, adını sormak üzere aradım. Eş zamanlı olarak kardeşim eski yazışmalarımızdan doktorun adını bulmuş. Böylece çifte kontrol yapmış olduk ve bugün için tesadüfen açık bir randevu buldum, aldım. 

Doktor muayene ederken dizlerimin "yaşıma göre fena değil" olduğunu söyledi. Kıvırınca acıyor dedim, kıvırmayın dedi! Sonradan bu konuşmayı Şuleme anlatırken Leyla ile Mecnundaki bir sahne geldi aklına, güldük. Mecnun, Leylanın aşkından yanarak doktora gidiyor ve düşününce kalbim ağrıyor diyor. Doktor da "düşünmeyin" diyor. Benimkisi de o hesap.

Neyse, kışın dizlerimin üstüne düştüğümü söyledim, bu düşme bir şeyleri tetiklemiş olabilir dedi doktor ve röntgen istedi. Röntgen hemen çekildi, doktor baktı ve sol dizin bir tarafında biraz daralma olduğunu söyledi, ödemin ağrı yapabileceğini söyledi.
Ben zaten buz koyma, jel sürme ve eklem sıvısını destekleyici tablet alma tedavisine bayram sırasında başlamıştım, aynısına üç ay devam edin, düzelecektir, ağrı olunca zorlamayın dedi. 
Doktordan sonra pilatese gittim, hocamla bacak kaslarını güçlendirici hareketlere çalıştık.



Bugünkü kedimiz bayram ziyaretinden, Menli bey....

10 yorum:

  1. ay hiç gülesim yoktu, "kıvırmayın" ne ya? çok faydalı olmuş sağolsun. neyse, geçsin 3 aya bitsin. geçmişler olsun S.ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında doktor devamında bir cümle daha söyledi, cümleyi kesince komiklik unsuru oldu. :)
      Dedi ki, belirli yaşlardan sonra vücudun zorlandığı hareketler konusunda çok ısrarcı olmamak gerekir. Kısacası zorlanıyorsan üstüne gitme, dinlendir diyor.

      Sil
    2. bisiklete binme ya da merdiven inip çıkma mesela :)

      Sil
    3. ben kendi doktoruma kızıp hırsımı seninkinden almışım.
      anladım şimdi seninkinin dediğini :)

      Sil
  2. Bir fıkra geldi benim de aklıma. Adamın biri doktora gitmiş. Bir bacağının ağrımasından sebep. Doktor yaşlılıktan olur öyle demiş. Adam da cevaben, diğer bacağım da aynı yaşta ama o ağrımıyor demiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel fıkraymış ve aslında benimki de tam olarak öyle, iki bacağım aynı yaşta ama bir dizim ağrıyor. :))

      Sil
  3. Kıvırma, hatta yürüme sen, ya ayakta dur, ya otur :)) Otururken de ayaklarını uzatarak otur, kıvırma :) Benim omuz yırtığımda ilk dr bana bir dizi tedavi önermişti, 2. gittiğim dr ise ödem yaptığında çok ağrı olur, ödem geçince ağrınız da geçer demişti. Böyle dr lara kurban olayım. Öteki bana 4 yıl önce 20 bin lira tedavi ücreti çıkarmıştı, ben beleşe hallettim :) Sen bilincli kadınsın gerekeni yapmışsın zaten. Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. :)
      Annemi doktorlara taşımanın ekmeğini yiyorum, öğreniyoruz bir şeyler işte. :))

      Sil
  4. bu arada sahneyi yanlış anımsamışım. doğrusu şurada:
    https://www.youtube.com/shorts/vmMDwOKkNp4

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E bu da güzel! :))
      Şimdi buradan giderek biraz Leyla Mecnun videosu izleyeyim. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!