22 Eylül 2024 Pazar

22 Eylül Pazar

Bugün, 22 Eylül 2024 Pazar günü saat 15:43 itibarıyla gece ve gündüz bu sene ikinci kez eşit oldular ve sonbahar ekinoksunu yaşadık. İyiliklerle dolu bir mevsim dönüşümü olması dileğiyle...

Sabah bulutluydu, sonra arkadaşım Çekmeköy'den bahçesine yağan yağmurun videosunu gönderince, anneme "yine bize yalan yağmur" dedim. Demeye kalmadı, yağmur inceden yağmaya başladı, on dakika kadar. Hiç değilse yağmurla ıslanmış toprak kokusu burnuma geldi, sevindim.

Sabahla öğleden sonra arasında üç saat kadar defterlerdeki rakamlara bakınca, gözlerim isyan etti ve artık biraz uzaklara bakmak istedi.
Sahile yürüdüm, kıyıdan denize, adalara, bulutlara baktım. İyi geldi.



Belki fotoğrafı biraz büyütürseniz uzaklarda ip gibi sıralanmışcasına duran adaları daha yakın görebilirsiniz. 

14 yorum:

  1. Yine nefis bir fotoğraf... Üç saat rakamlara bakmanın üzerine manzaraya bakmak sütlü kahve tadında olmuştur Sevgili Okul Arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürümek ve uzaklara bakmak çok iyi geldi Sevgili Okul Arkadaşım, tabii ki deniz kenarı candır. :)
      Fotoğraf geniş açının marifeti oldu, teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Geceler gündüzlerden daha uzun olacak artık. Umarız gecelerimiz daha güzel geçer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileğinize katılıyorum, sonbahar iyi güzel de hüzün de veriyor biraz. :)

      Sil
  3. Fotografın renk paletine bayıldım, tam motiflik. Ekinoks'u ben 21 diye biliyordum. Heyecan verici değil mi? Diğer yandan da yukardaki yorumun söylediği gibi artık gecelerimiz gündüzlerimizden uzun olacak ki biraz sıkıntılı bir durum benim gibi ışık severler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkler sonyazın marifeti biraz da. :)
      Nasıl hesaplanıyor bilmiyorum ama, ekinoks tarihleri değişiyor, 21, 22, 23 olabiliyor.
      Işığı ben de seviyorum esasen, sıcağı sevmiyorum sadece. :)

      Sil
    2. Ben yanıtlayayım mı? :) İlkbahar ekinoksu 21 Mart, sonbahar ekinoksu 23 Eylül'dür ama her sene Güneş'in o mevsimde Koç ve Terazi burçlarına girdiği saat ve coğrafi konuma göre tarih değişebilir. Keza bu sene Türkiye saatiyle ilkbahara 20 Mart, sonbahara 22 Eylül'de girdik. Sevgiler..

      Sil
    3. Uzmanından yanıt gelmesi bir ayrıcalık. :) Teşekkürler. <3

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Bir gün bizim sahilde yürüyelim, havalar henüz güzelken. :)

      Sil
  5. Fotoğrafta filtre var mı? Nefis.
    Mutlu sonbaharlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filtrelerden birini kullanmadım, ancak biraz netlik ayarı yaptım, ışığı artırdım. Telefon gözümün gördüğü halinden daha koyu renk çekiyor genelde, ben de genelde netliği sağlamak için ışığı artırıyorum. :))

      Sil
  6. sergi fotoğraflarına devam :) bu ekinoks bizi vurdu geçti ama dilerim günlerin devamı güzel olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ya, ekinoks sizi sarstı Şulem. Geçmişler olsun, sarılıyorum.

      Sil

Hoşgeldiniz!