9 Temmuz 2024 Salı

9 Temmuz Salı

Sıcak basmadan gidip gelmek niyetiyle, sabah 9'u on geçe evden çıktım. Aile Hekimliğine gittim annemin ilaçlarını yazdırdım, dönerken eczaneden aldım. 
Markete uğradım, annemin sipariş verdiği pirinci aldım. Evde maden suyu kalmamıştı, gelmişken almaya niyetlendim. Baktım raflar boş, bırak benim alacağım sadesini, meyve aromalılar da bitmiş. 
Öbür sokaktaki markete uğradım, orada da maden suyu, soda kalmamış. Ya dağıtımda süper aksaklık var, veya hava çok ısınınca insanlar soda, maden suyu içmek istedi. Belki de insanlar tatile gitti düşüncesiyle market depolarını boş bıraktılar ve meğerse kimse gitmemiş herkes evindeymiş.
Artık, teorilerimden hangisini beğenirseniz öyle olsun.

Bu sıcakta fırında bir şeyler pişirmek pek aklı işi değil, ancak annem dolaptaki kabaklarla fırında mücver yapmamı istemişti. Fırın çalışırken salona kaçtım, yine de fırının kapağı açılınca soğuyana dek epey zaman geçti. Kış olsa açıyorum balkon kapısını, ohh beş dakikada serinliyor.

Bugün bir de reyhan şerbeti yaptım. Limonata yapmaktan daha kolay, sanki. Bir demet reyhanı yıkadım, üzerine 6 yemek kaşığı toz şeker, üç dilim limon, üç dört karanfil, yarım çubuk tarçın ekledim. 6 bardak suyu ısıtıp, tenceredeki malzemenin üzerine boşalttım, kapağını kapadım, soğuyunca süzdüm, buzdolabına kaldırdım.



Katırtırnaklarını, Prag hayvanat bahçesinde gördüklerimden,

10 yorum:

  1. Sıcaklarda insana iyi gelen bir paylaşım olmuş. Reyhanı çok severim, reyhan şerbetini deneyeceğim.
    Teşekkürler. Annenize saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hanım,
      Her zamanki gibi zarif ve pozitif yorumlarınız için teşekkürler, selamınız başım üstüne. :)
      Reyhan şerbeti tam bir yaz lezzeti, deneyin memnun kalırsınız. :)

      Sil
  2. Reyhan şerbeti hem pratik hem de çok ferahlatıcı. Yumaşak bir içimi var. Her limonata tad vermiyor bana. Ama her reyhan şerbeti bir ferahlatıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhan konusunda haklısınız, limonatanın nasıl yapıldığı önemli, kaldı ki iyi limon bulmak lazım ki lezzeti çıksın. :)

      Sil
  3. Senin teorilerini beğenerek takip ediyorum. Konu ne olursa olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teori uzmanından sevgiler, canımsın, teşekkür ederim. :))

      Sil
  4. Reyhan şerbetini bende denemek istiyorum. Kolay gelsin hem sıcak hemde sivrisinek çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka dene Özlemciğim, memnun kalırsın. :)
      Sivrisinek sıcaktan bile bıktırıcı... :(

      Sil
  5. ablam da geçenlerde yaptı reyhan şerbeti, çok beğendim. yarın buranın pazarı, bulursam alayım da yapayım ben de :)
    sodalarla ilgili 2.hipotezinin doğru olduğunu düşünüyorum ama kanıtlayamam :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap şekerim, pek lezizi oluyor. :)
      Ben de kanıtlayamıyorum, ancak bugün yine markette maden suyu, soda raflarını gözledim. Bakalım belki anlarız neymiş?

      Sil

Hoşgeldiniz!