9 Haziran 2024 Pazar

9 Haziran Pazar

Bu sabah bir haber gördüm, Dünya Okyanus Günü imiş, onun anısına bir fotoğraf yarışması yapılmış ve işte kazananlar, burada. ve işte kazananlar, burada. 
Çok hoş fotoğraflar var. Bir bakın isterseniz. 

Günün havası fazla bunaltıcı olmadı, bugün yine sınava giren gençler vardı. Hiç değilse hava yüzlerine güldü, umarım. 
Dün sabah bir okulun yakınından geçiyordum, arkalarda bir sokaktan davullu, zurnalı hatta trompetli bir gelin alma alayının sesleri geliyordu. Hiç kimsenin aklına çocuklar sınavda biraz az patırtı yapalım demek gelmiyor, sanırım. 
Bugün de yine olağanüstü gürültülü, kocaman lüks arabalı uzun mu uzun bir gelin alma konvoyuna tanık oldum. Neyse ki sınav saati bittikten sonraydı, yine de pazar günüdür dinlenenler vardır, diyen yok. Çok yazık.

Sabah kahvaltı saatinden sonra bir süre Bülent Ortaçgil - Teoman ikilisinin yıllar önce birlikte verdikleri ve benim de İstanbul'da bir tanesine denk geldiğim  konserin albümünü dinledim. Yine çok keyif aldım. 



Geçen gün söz ettiğim market kedisini bu akşamüstü markete gittiğimde tekrar gördüm,
Burada biraz sert bakışlı gözüküyor, Joe'cuğumun dediği gibi biraz hayta tavırlı duruyor,
Dikkatle baktığımda gördüm, kuyruğundaki bant sökülmüş gibi, o kısımdaki tüyler daha ince ve uzunlar.

10 yorum:

  1. Aaa ben kuyruğundaki bantı farklı hayal etmiştim. Çok güzel bir kediymiş. Şimdi ortaçgil dinlemeye gidiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl ama bizim hayta? :))
      Ben de tüm konseri dinledim, çok keyifli oldu. :)

      Sil
  2. bu gelin alma merasimlerinden hiç haz etmiyorum ben. böyle bir tantanaya ne gerek var ben anlamıyorum gerçekten. hele de böyle bir sınav hafta sonunda! düşüncesizlik resmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi adetler vb. dersen toplumun küçük ölçekli hallerinde çok hoş bunlar, ortak keyifleri yaşamak güzel. Ancak büyük şehirde aynı geleneği sürdürmeye çalışmak biraz zorlama oluyor. Fazla abartmamak lazım da devir abartma devri, kimin umurunda incelikler. :(

      Sil
  3. İnsan biraz saygı diyor böyle şeylerde gerçekten. Kedinin kuyruğu ilginç bir şekilde imiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi komik gerçekten. :))
      Saygılı olmak o kadar istisnai oldu ki artık...

      Sil
  4. Belki kuyruk yaralıydı, biri ilaç sürüp bantladı, şimdi de açtı... Tüyler bazen geri çıkabiliyor..
    Kız alma konuları Bursa'da çok daha acaip, kız evinden tavuk yemeği merasimle alınır kızdan bile önce :)) Çok saçma sapan işler..... işte herkesin adeti başka, ne yapacaksın.... almanlarda da damadın arkadaşları gelini kaçırırlar düğünden önce, vermezler, damat bahşişle yerini öğrenir falan... Düğünde de oyunlar oynanır çocuk gibi, komik işte.... ama diğer insanlara saygılı olunması lazım, gürültü çok rahatsız edici oluyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendimce aynı teoriyi geliştirmiştim, kuyruk ve bant konusunda. :))
      Bazı yerlerde yeme içme işleri ritüelin parçası, bazı yerlerde ise abartıldıkça abartılıyor. Evet, adetler vs vs...
      Eğlence hoş bir şey de gürültü fena. Çayırlıkyerde olsa o ses öyle güm güm yankılanmaz, beton binalar sesi yükseltiyor kendiliğinden.

      Sil
  5. ikinci yorum, bizim cenazemiz vardı bir keresinde kilisenin dışında davullu zurnalı şenlikli kız alma merasimi yaptılar, sonra başrahip gidip uyardı, durdular neyse ki, onu hatırladım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence rahibin uyarması iyi olmuş ve neyse ki saygı göstermişler.

      Sil

Hoşgeldiniz!