2 Nisan 2024 Salı

2 Nisan Salı

Dün gece yönetmen Yüksel Aksu'nun 2010 tarihli  belgesel filmini izledik: Anadolu'nun Son Göçerleri, Sarıkeçililer. 
O zamandan bu yana göçer olmayı sürdürüyorlar mıdır, yoksa yerleşik düzene geçmişler midir, merak ettim. Onca zor doğa koşuluna, sürekli çadır kurup toplamaya, keçileri yaymaya, getirip götürmeye ne kadar dayanılır, bilemem.

Bugün kızım dedi ki  "babannemle annanemi uzun zamandır ilk kez bir arada görüyorum", öğleden sonra babannesi ve halası annemi ziyarete geldiğinde. 
Bendeniz kek, börek yapımı işlerini hallettim ve çay servisi yaptım. Yaşlılarımızın havanın sıcaklığından yakınmaları dışında uzun zaman sonra görüşmek nedeniyle keyifleri yerindeydi. 

Akşamüstü misafirlerimizi yolcu ettik, caddeye doğru yürüdük, kızım bir iki alış veriş işine baktı, pek de sonuç alamadı. Eve döndüğümüzde ezan okunmaya başlamıştı.



Suadiye'de istasyona inerken bir apartman bahçesinin köşesinde bu güzel ağaç,
Geçen sene de bu mevsim marteniçkalarla dolmuştu üstü,
Bu sene de yine salkım saçak olmuş dileklerle.

6 yorum:

  1. Marteniçkaları yapmamız 15 martı buldu sonra da kıyıp çıkartamadık, çocuklara leylek görünce güzel çiçekli bir dala asarsınız demiştim ama leylek ve münih ay çok komiğim :)))) ben kopana dek takacağım bu sene :) Kendi kendime adet çıkarttım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C.ciğim, kesinlikle komik değilsin, bizim burada konup sizin oralara gelen bir dolu leylek var. Bak işte bir tanesinin, yıllardır izlenen leylek Jonas'ın öyküsü (gerçi sonu doğal bir hayat akışıyla gelişiyor, ne çare...)
      https://www.haberet.com/yasam/neredeyse-turkiyedeki-herkesin-tanidigi-leylek-jonas-gokte-ugradigi-kartal-saldirisi-sonucu-hayatini-kaybetti-26897

      Sen yine de kolunda taşı, belki bir anda havada görürsün bir tanesini. :)

      Sil
  2. aaa ne güzelmiş, demek ki Eren Danışman bol ödüllü filmi "turna misali"ni bu belgesel sonrasında çekti, ki baktım, bun belgeselin görüntü yönetmeni de Eren'in eşi. Önce bunu, sonra çok isteyip bir türlü izleyemediğim "turna misali"ni izlemeliyim tez zamanda!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi baktım, tam olarak öyle, Turna Misali 1921 tarihli.
      Şimdi biz de Yüksel Aksu'dan sonra olanları, benim yorum yazarken aklıma gelenleri izleyelim. :)

      Sil
    2. 2021 olmasın o :P

      Sil
    3. Ay tabii ki öyle! :))

      Sil

Hoşgeldiniz!