19 Şubat 2024 Pazartesi

19 Şubat Pazartesi

Tam annemin sağlığı tansiyonuyla ilgili durumlar normale dönüyor derken, gün ortasında yine bir tansiyon atağı yaşadık. Doktorla haberleşmek, ilaçlarını vermek, tansiyon ölçmek derken iki üç saat geçiverdi. Oysa anacığım üst kat komşusunu ziyarete gidecekti, zaman böyle geçiverince arayıp mazeret beyan ettim haliyle. Umarım yarın gidebilir. 

Bugün hava ısınıyormuş gibi yaptı, sonra bir ters köşe de ondan geldi, yeniden kapattı ve serinledi.
Dün çocuklarla konuşuyorduk, Prag'daki soğuk havaya alıştık diyorlardı, ısı on dereceye filan çıkınca bahar geldi galiba havasına giriyorlarmış!
Sanırım, biraz züğürt tesellisi ve avunma çalışması.

Gerçi takvime bakarsak, bugün veya yarın 1. cemre havaya düştü düşüyor, bahara şunun şurasında ne kaldı, demeyeyim de epey yaklaştık diyeyim. 
Dün gece You Tube'da bir videoda yarım saat kadar, bir bahar günü İngiliz kırlarında yürüyüş yapan birisinin çektiği görüntüleri izledim. Bahar özlemim o derecede arttı, kısacası.



Bu sabah gördüm, Suadiye'ye istasyona doğru inen sokaklardan birinin köşesindeki mimoza ağacı açmaya başlamış,
Henüz kokusu dünyayı tutmuyorsa da ponponları merhaba bahar diyor.

14 yorum:

  1. Anneye geçmiş olsun Sevgili Okul Arkadaşım. Bu sene kış görmedik sanki ve ben ilk kez buna sevindim, artık bahara bir kaç adım kaldı. Belki kış ile mart ayı ittifak yapacaklardır ama o da çabuk geçer zaten. Hayat garip ben eskiden yazı da severdim ama diğer ikisinden az, çocukluk işte.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Sevgili Okul Arkadaşım, heyecan eksik olmuyor. :)
      Bu sene kış pek olmadı, haklısınız. Bazı seneler daha ılık gider genelde ya, bu en sıcak Ocak, en sıcak Şubat değerleri hayra alamet değil.
      Aslında gerçekten hayat, pardon mevsimler, hep bahar olsa! :)

      Sil
  2. Tansiyon bir kez oynadı mı yerine oturtmak biraz sancılı oluyor. tez zamanda makul bir değerde sabitlesin inşallah
    Ah, mimozalar...Bu sene adaya gidelim mi mimoza zamanı ekmekçim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma Şulem, öyle bir tahterevalli ki, denge işi çok zor. İnşallah tez zamanda olur. :)
      Gidelim gidelim, adaya gitmeye bahane lazım değil ya olsun, mimoza açtı deyip gidelim. :)

      Sil
  3. Of tansiyon ne sıkıntı, yakınlarda yaşadım bilirim. 10-15 gün düzen tutmuyor Ekmekçim, sonra toparlıyor. Dilerim bu sondur, sen kendine de dikkat et, stresle senin tansiyon da tetiklemesin geçen seferki gibi. Hepimizin tansiyonu tavan yapsa şaşmayacağız aslında memleketin haline bakınca :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum Leylağım, sen de epey uğraşmıştın tansiyon düzeniyle. Dikkat ediyorum aslında, artık benim de tansiyon yaşım mı geldi nedir?
      Asabi tansiyonu diyorsan, onun her daim çıkası var. :))

      Sil
  4. Anneye geçmiş olsun, tansiyon ne zaman neden çıkar anlamak zor. Şu zamanda haberleri izlemek bile tansiyon çıkartıyor. İlaçları ihmal etmemek lazım bazen de ilaçlar yetersiz kalıyor. İlave gerekebiliyor.
    Mimozaların tam zamanı rast gelmedim ben daha.Çok güzel kokar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Mehtapcığım, ilaçlara alışıyor bünye bazen, o nedenle de düzen tutturmak güçleşiyor.
      Mimozalar çok yeni, haftaya daha ılık hava olacak sanırım, o zaman bolca görürüz. :)

      Sil
  5. Anneciğe çok geçmişler olsun. Aniden fırlayan tansiyonun ne kadar korkutucu olduğunu bilirim. İnsan çaresiz hisseder her ne kadar ilacı şusu busu olsa da.
    Adaya mimoza zamanı giderken beni de alın lütfen yanınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Joe'cuğum, sağol. <3 Bilemediğimiz konular ne de olsa, gerçi az biraz tecrübe kazandık böyle takip ederken ya, yine de uzmanlık başka.:)
      Adaya gidebilirsek, tabii ki haberleşiriz canım. :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Sevgili Zehra,
      Teşekkür ederiz. :)
      Seninle haberleşecektik aslında, fakat bu ara böyle denk düştü, kusura bakma lütfen. (

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun. Mimozaların görüntüsünü çok seviyorum hatta bir nakış projem var bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Buketciğim. :)
      Oo, nakış işlemeye pek yaraşır mimoza, kolay gelsin. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!