11 Ekim 2023 Çarşamba

11 Ekim Çarşamba

Bu sabah pencereden baktım, gördüm ki yine bir sonbahar sabahındayız. Az sonra kahvaltı yaparken balkonun önünde damlayan bir şeyler gördüm, o da ne ola, yağmur mu yağıyor? Evet, ince ince serpiştiriyor.
Gün içinde kimi zaman ince ince yağdı, kimi zaman güneş açtı cayır cayır ısıttı, öyle deliydi havamız.

Bir kaç gündür bizim mahallenin kargaları kamikaze uçuşlarına başladılar, zira mahallemizin hüdai nabit ceviz ağaçlarının meyveleri olgunlaştı böylece kargaların cevizle beslenme mevsimi gelmiş oldu.  
Şöyle oluyor; kargalar daldan cevizi koparıyor veya yere düşmüş olmuş cevizi gagasıyla alıyor, sonra epey yükselip o cevizi paattt sesi çıkaracak şekilde yola ya da araba üstlerine atıyorlar. Bu atış sonucunda ceviz büyük ihtimalle kırılıyor, karga gelip ceviz içini gagalayıp yiyor. Kırılmadı mı, aynı eylem tekrarlanıyor.

Yaz aylarında yayınlarına ara veren Nuh'un Gemisi yeni yayın dönemine başka bir radyo kanalında başladı.
Az önce yeni  dönemin ilk yayınını keyifle dinledim. Yayında, Özkan Uğur anısına ilk dönemden başlayarak MFÖ şarkıları çalınmış. Dinlemek isterseniz burada. 



Bir kaç senedir bu mevsimde bal kabağı çeşitleri bollaşıyor, rengârenk, irili ufaklı çeşitleri var,
Geçen sene kızım almıştı, çorba ve yemek yapmıştım, bu sene henüz elim gitmedi onlara.

2 yorum:

  1. sardunyalarımın arasına ceviz saklamalarına alışmıştım da, bir gün balık kafası görünce tırsmıştım biraz, "ne oluyor yahu" diye. kargalardan biraz korkuyorum ben sanırım :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!